Beste custom skischoen

Dag mensen,

Na een tijd met pijnlijke voeten te hebben geskied ben ik op zoek naar de perfecte custom made skischoen.

Na wat research ben ik de volgende binnenschoenen (liners) tegengekomen die interessant kunnen zijn:

  • Zipfit
    -Strollz (hierbij wordt foam in een ‘lege’ binnenschoen gegoten)
    -Intuition
    -Bootdoc (zelfde principe als Strollz)
    -Fisscher Vacuum fit

Ik heb een redelijk smalle voet met weinig volume.

Ik ben in de winter vaak een aantal weken in Oostenrijk te vinden als skileraar en ben op zoek naar een buitenschoen waar ik comfortabel les op kan geven maar ook met meest mogelijke respons voor mijn eigen skiën (on-piste, off-piste en bugels). Ik zou deze winter ook graag nog mijn Landes 1 willen behalen.
Qua flex zit ik dan denk ik snel op de 130.
Heb afgelopen week de nieuwe Head Raptor 140RS uitgeprobeerd, naast dat deze niet fijn zaten vond ik deze ook een beetje te stijf als je niet vol gas geeft.

Ik hoor graag jullie mening, in mijn zoektocht naar perfecte schoenen.
Ook hoor ik graag adresjes voor goede bootfitters in Nederland!

Alvast bedankt,
Frank

Wil je misschien niet 2 paar? 1 die iets comfortabeler zitten voor het lesgeven en 1 voor zelf skien (die dan een wat strakkere pasvorm heeft?).

Waar in Nederland zoek je een adres? Wat voor pijnklachten heb je eigenlijk? Ik denk dat dat mede bepaalt of strolz of iets vergelijkbaars helpt.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Naar mijn mening werkt Fischer vaccuum fit het beste bij smalle voeten/weinig volume. Is eigenlijk de enige buitenschaal die je kleiner kan maken.

Een foamschoen in een goed passende buitenschaal kan ook meer comfort geven in de zin van een strakkere fit.

Strolz meet een betrekkelijk grote buitenschaal aan en foamen die dan dicht. Vond het er maar raar uitzien, mensen met schoenmaat 38 en dan een enorme skischoen. Ken mensen die er wel blij mee zijn en mensen die er niet blij mee zijn.

Wordt dat schuim niet snel (te) hard? Atomic had vroeger een schuimschoen, maar daar zijn ze vrij snel weer mee gestopt.

Wil je misschien niet 2 paar? 1 die iets comfortabeler zitten voor het lesgeven en 1 voor zelf skien (die dan een wat strakkere pasvorm heeft?).

Waar in Nederland zoek je een adres? Wat voor pijnklachten heb je eigenlijk? Ik denk dat dat mede bepaalt of strolz of iets vergelijkbaars helpt.

Roy83 op 6 jan 2019 17:53

Dat is een mogelijkheid, maar wil het liefst (vanwege budget) 1 schoen aankopen. Als de pasvorm perfect is, moet deze in principe voor beide gebruikt kunnen worden (zelf skiën en lesgeven) ben ik van mening.

Voorheen heb ik meer dan een jaar op Nordica schoenen geskied, deze zijn mij echter helaas in een maat te groot verkocht toen ik nog onwetend was (285 terwijl ik 275 nodig heb). De buckels bij deze deed ik ontzettend strak met verschillende pijnlijke punten tot gevolg en nog te veel bewegingsvrijheid van mijn enkel.

Vervolgens afgelopen week de Head Raptor een aantal dagen gebruikt, wel in de juiste maat. Als ik deze goed strak deed had ik wel veel respons maar knelde de buitenkant van beide voeten enorm af met gruwelijke pijn tot gevolg (simpelweg te weinig bloed). Hier heb ik ook custom zooltjes van Bootdoc in gebruikt maar deze zorgde voor een pijnlijke plek met weinig doorbloeding in mijn linkervoet, dit plekje deed voorheen ook al zeer dus kan niet met zekerheid zeggen dat dit aan de nieuwe zooltjes lag. Had ook het idee dat ik niet echt goede demping had onder mijn voeten. Welke zooltjes zijn eigenlijk het best?

Kortom denk dat ik een lastige voet heb die niet in veel standaard liners goed past. Waar in Nederland maakt me niet uit, voor perfecte schoenen ben ik bereid het hele land door te rijden.

Had gelezen dat Strollz niet optimaal zijn aangezien deze maar 1 keer te maken is en dus ook niet te wisselen na vervanging van je shell, en je voet altijd een beetje veranderd en de strollz niet meeveranderen. Heb jij ervaring met Zipfit? naarmate ik hier meer over lees wordt ik hier steeds enthiousiaster over.

Ik heb Zipfit Gara liners in combinatie met Lange RS 130 (wide) schoenen en ben daar heel erg tevreden over.

Pasvorm is perfect, en kan eenvoudigweg bijgewerkt worden door de schoenen voor te verwarmen met verwarmde zak.

Naar mijn mening werkt Fischer vaccuum fit het beste bij smalle voeten/weinig volume. Is eigenlijk de enige buitenschaal die je kleiner kan maken.

Een foamschoen in een goed passende buitenschaal kan ook meer comfort geven in de zin van een strakkere fit.

Strolz meet een betrekkelijk grote buitenschaal aan en foamen die dan dicht. Vond het er maar raar uitzien, mensen met schoenmaat 38 en dan een enorme skischoen. Ken mensen die er wel blij mee zijn en mensen die er niet blij mee zijn.

elisabeth101 op 6 jan 2019 18:01

Heb me nog niet enorm ingelezen in Vacuum fit. Passen ze deze vacuum fit toe op zowel de binnenschoen als de buitenschoen? En zet deze na verloop van tijd niet weer flink uit? Kan me herinneren dat bij het kopen van mijn Nordica binnenschoenen, ze deze ook even opwarmden en om me voet hebben gezet. Deze is na verloop van tijd ook veel te groot geworden. In de speciaalzaak in Kaprun waar ik ben geweest gaven ze aan dat Fisscher voor medium tot grote volume voeten waren.

Wordt dat schuim niet snel (te) hard? Atomic had vroeger een schuimschoen, maar daar zijn ze vrij snel weer mee gestopt.

DrPhil op 6 jan 2019 18:11

Volgens mij heb je verschillende soorten schuim. Bij sommige is het eenmalig te veranderen, en bij anderen meerdere malen (bijv bij Zipfit).

Ik heb Zipfit Gara liners in combinatie met Lange RS 130 (wide) schoenen en ben daar heel erg tevreden over.

Pasvorm is perfect, en kan eenvoudigweg bijgewerkt worden door de schoenen voor te verwarmen met verwarmde zak.

Morzel op 6 jan 2019 18:25

Heb deze ook gepast met de standaard liners, heb je het idee dat de stijfheid (flex) na verloop van tijd afneemt?

En hoe waterdicht/warm zijn ze? Aangezien het race schoenen zijn heb je zo’n rubbertje voorop, bij de heads die ik heb geprobeerd kwam hier vocht naar binnen met bevroren tenen als gevolg.

De liners zijn over het algemeen niet de oorzaak van pijnklachten, dat is toch echt de shell i.c.m. uitlijning en ondersteuning van been en voet. Je hiel moet bij het passen gewoon gelijk vast zitten, zelfs zonder schnallen vast, de rest rekt een goede fitter wel op. Neem daarbij een mooie Zipfit liner als je naar zoiets op zoek bent. Dat zijn gewoon de beste liners, die gaan je leven lang mee. Voor mijn volgende schoenen neem ik ze ook.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Nog een andere optie: Dale-boot

Spookie

@shane: zijn die zipfits echt zo goed? Heb zelf het idee dat de Linders eerder naar de kl… Zijn dan de schoen na een paar jaar. Alhoewel het huidige spul na een dag of 40 gewoon nog lang nieuw zitten gelukkig. Inn genoeg geleden in het verleden ;) erg content sinds een jaar met de lange freetour 130lv icm een paar uurtjes frezen en puzzelen

Edwin van Riel

Na een dag of 20-50 heb je toch altijd al weer speling met gewone liners. Niet alleen zijn de zipfits daar minder gevoelig voor, maar indien nodig spuit je gewoon wat materiaal bij. In die zin kunnen ze eindeloos mee, zolang het buitenmateriaal mee gaat.

*bericht bewerkt door Shane op 06 jan 2019 19:20

I can stick uphill ice, on my saucer...

Worden de Strolz schoenen echt zo eenvoudig geproduceerd? Standaard buitenschaal en foam erin gieten?
Dan lijken ze mij behoorlijk overpriced.

Worden de Strolz schoenen echt zo eenvoudig geproduceerd? Standaard buitenschaal en foam erin gieten?
Dan lijken ze mij behoorlijk overpriced.

Drikus op 6 jan 2019 19:41

Nee de buitenschaal wordt ook apart aangemeten. Het schoendeel en schacht zijn er in verschillende maten volgens mij. Maar die buitenschaal wordt schijnbaar vrij ruim aangehouden van wat ik hoor en zie. Ook wordt de zool individueel aangepast.

Wordt dat schuim niet snel (te) hard? Atomic had vroeger een schuimschoen, maar daar zijn ze vrij snel weer mee gestopt.

DrPhil op 6 jan 2019 18:11

Er zijn verschillende soorten, kijk maar eens op de site van Sidas. Ik heb die flex variant en die is lekker zacht. Vam wat ik begreep zijn de wedstrijden foamschoenen veel harder. Vermoedelijk is er toch wel e.e.a. verbeterd in de afgelopen jaren.

Even een paar andere vraagjes.

Wat is je normale schoenmaat. Welke mondopoint skischoen draag je? Waar heb je pijn?

Op bijna elke voet is een schoen te vinden, zonder dat je meteen helemaal in de customfit gaat. Dit zijn namelijk niet altijd de lekkerste schoenen als je rustig aan wilt skiën…

Click. Click. Peace

Naar mijn mening werkt Fischer vaccuum fit het beste bij smalle voeten/weinig volume. Is eigenlijk de enige buitenschaal die je kleiner kan maken.

Een foamschoen in een goed passende buitenschaal kan ook meer comfort geven in de zin van een strakkere fit.

Strolz meet een betrekkelijk grote buitenschaal aan en foamen die dan dicht. Vond het er maar raar uitzien, mensen met schoenmaat 38 en dan een enorme skischoen. Ken mensen die er wel blij mee zijn en mensen die er niet blij mee zijn.

elisabeth101 op 6 jan 2019 18:01

Heb me nog niet enorm ingelezen in Vacuum fit. Passen ze deze vacuum fit toe op zowel de binnenschoen als de buitenschoen? En zet deze na verloop van tijd niet weer flink uit? Kan me herinneren dat bij het kopen van mijn Nordica binnenschoenen, ze deze ook even opwarmden en om me voet hebben gezet. Deze is na verloop van tijd ook veel te groot geworden. In de speciaalzaak in Kaprun waar ik ben geweest gaven ze aan dat Fisscher voor medium tot grote volume voeten waren.

FranciscusSKI op 6 jan 2019 18:26

Ik herken jouw klachten heel erg want ik heb dus hetzelfde probleem: smalle lange voeten zeer smalle enkels en nul volume. Alle schoenen die ik gehad heb tot nu toen gaven teveel speling bij de enkel, dus aansjorren en dus pijn tot en met.

Uiteindelijk bij fischer vacuum fit uitgekomen. Deze buitenschaal wordt verwarmd en daarna vacuum getrokken om je voeten. Hierbij kan de buitenschaal dus inderdaad verkleind worden. Heb er een jaar probleemloos mee geskied (wat een verademing). Daarna toch weer speling bij de enkels door uitlubberen binnenschoen, toen dus zachte foamschoenen laten aanmeten. Dit bevalt uitstekend. Geen speling meer en geen pijn. Wellicht had ik eerst moeten kijken of ze nog een keer konden vacuum fitten, maar heb toen gekozen voor andere binnenschoen. Ik heb toch n vermoeden dat dat plastic weer rekt na verloop van tijd.

1 voetnoot. Ik vind de stijfheid van de fischer schoen betrekkelijk laag. Zou zeker een vrij hoge flex nemen.

Hier iemand met Strolz; Voeten worden opgemeten en op basis daarvan wordt de maat buitenschoen gekozen. Ook worden er zolen op maat gemaakt. Als juiste buitenschoen is gekozen/samengesteld en de zool klaar is, worden voeten afgeplakt en moet je de schoen aantrekken, waarna deze wordt afgegoten. Ik weet niet hoe het met de nieuwe modellen zit, maar toen ik ze 5 jaar geleden kocht, waren er 4 standaard opties: dames, comfort, sport en race. Er waren ook combi’s mogelijk, bijv. stijver rond de voet met iets flexibelere bovenkant (eventueel voor lesgeven). In overleg toen uiteindelijk gekozen voor race model en geen seconde spijt gehad.

Hoef nooit meer schoenen ‘strak’ te zetten, voeten passen er perfect in. De schoen heeft een fijnafstelling waarmee je per mm kan variëren, met lesgeven staan ze soms iets losser, als ik lekker door wil skien iets strakker, maar verschil is vaak nog geen heel tandje op de schnall.

Je teen-gedeelte wordt met een sport hoesje om je tenen tijdens foamen ‘open’ gehouden. Moeder heeft strolz en afgelopen jaar operatie gehad aan haar tenen (rechtzetten), maar heeft hier absoluut geen last van in schoen.

Al met al flinke uitgave, maar nooit meer last van mijn voeten gehad. Sterker nog; na een dag skien niet eens de behoefte ze meteen uit te trekken, bij de lunch gaan ze niet eens open.

Ik heb ze in Malden laten maken. Goede zaak met verstand van schoenen én ruim aanbod. Ook vacuüm Fit ect, kijken en denken echt mee, Strolz is zeker niet eerste waarmee ze komen.

*bericht bewerkt door Helen op 06 jan 2019 20:16

Voor heat moldable liners heb je ook nog Palau. Ik heb wel het idee dat Intuition net iets mooier is(heb 1 PAlau en veel Intutions in huis).

Maar, het klinkt toch alsof je eerst gewoon naar een goede bootfitter moet, en dan een smalle schoen, in kleine maat, en vervolgens oprekken op de drukpunten(de schaal dus). Daarna kun je altijd nog overwegen om andere liners te nemen.

Als je dunne kuiten hebt dan zijn de “wrap”modellen van Intuition een hele goede keuze.
Sowieso zijn voor een ski leraar Intuition heel fijn, omdat ze naast veel comfort, (en prestatie) ook warm zijn en dat de hele dag blijven, ook als je nauwelijks beweegt omdat je met beginners op pad bent.

Nog een andere optie: Dale-boot

Spookie op 6 jan 2019 19:13

Nog een redelijk kleinschalig merk zie ik, kan er niet veel van vinden op internet. Weet jij waar deze verkocht worden?

Nog een andere optie: Dale-boot

Spookie op 6 jan 2019 19:13

Nog een redelijk kleinschalig merk zie ik, kan er niet veel van vinden op internet. Weet jij waar deze verkocht worden?

FranciscusSKI op 6 jan 2019 20:37

Bij four seasons in duiven. ben daar ook geweest voor advies. Daleboot werd mij afgeraden wegens te weinig volume, ze gingen me niet passend krijgen 😂 ben ook bij austria sports geweest voor advies, ook daar werd Strolz voor mij afgeraden. Beide zeiden je moet naar fischer vacuum fit, dus dat ook maar gedaan. En zelfs na het vacuum fitten eigenlijk nog te veel ruimte bij de enkel…nouja dat dus opgelost met schuimschoen. Gelukkig nu fijn skien!

Heb deze ook gepast met de standaard liners, heb je het idee dat de stijfheid (flex) na verloop van tijd afneemt?

En hoe waterdicht/warm zijn ze? Aangezien het race schoenen zijn heb je zo’n rubbertje voorop, bij de heads die ik heb geprobeerd kwam hier vocht naar binnen met bevroren tenen als gevolg.

FranciscusSKI op 6 jan 2019 18:29

De standaard liners van Lange heb ik ook gepast, maar die waren zo nauw aan mijn achillespezen dat ze behoorlijk veel pijn deden. Met de Zipfit was er in mijn geval een merkbaar verschil, waarbij er minder druk op de achillespees zat maar de hiel net zo goed gefixeerd werd.

Het feit dat je de binnenschoen eerst aandoet en vastmaakt en zo de buitenschoen instapt zorgt voor een betere fixatie van je voet in de binnenschoen waardoor je niet het gevoel hebt dat hij stijfheid verliest.

Het materiaal dat in Zipfit gebruikt wordt is een kurkgel, dat niet uithardt en zijn rigiditeit niet verliest na verloop van tijd. Je kan daarna materiaal boven toevoegen en wegnemen, en elke keer je de schoen opwarmt kan het zich verder naar je voet zetten.

Ik heb die dingen nu een jaar, en ze zien er nog zo goed als nieuw uit. Ik kan ze zonder probleem de hele dag aanhouden, een aan het einde van de dag nog steeds de fixatie van mijn hiel goed afregelen.

Over het rubbertje kan ik niet veel zinnigs zeggen: ik zweet van nature redelijk veel, dus ik zou niet kunnen zeggen of er vocht van buiten de schoen naar binnen komt.

Een fisher vacuum fit lijkt me goed doenbaar voor jou indien ze goed aangepast worden door je bootfitter. Zitten ze niet direct tegoei gewoon teruggaan. Wanneer je ze hebt laten verwarmen probeer er 24 tot 48 uur geen gebruik van te maken om het plastic de tijd te geven terug fatsoenlijk hard te worden. En als je voet nog te los zit in de skischoen kan je proberen de zool een beetje op te hogen in combinatie met aangepaste zolen.

Even een paar andere vraagjes.

Wat is je normale schoenmaat. Welke mondopoint skischoen draag je? Waar heb je pijn?

Op bijna elke voet is een schoen te vinden, zonder dat je meteen helemaal in de customfit gaat. Dit zijn namelijk niet altijd de lekkerste schoenen als je rustig aan wilt skiën…

Rogier op 6 jan 2019 20:07

Normale schoenmaat is 43/44 ongeveer. Mijn oude schoenen zijn 285, maar deze zijn dus te groot. Wil nu 275 kopen. Pijn is afhankelijk van de schoen. Ik heb mijn voeten laten analyseren met een high tech scan apparaat van bootdoc (ding kost blijkbaar 15000 euro) in Intersport Brundl in Kaprun. Hieruit volgden oa de volgende data:

Lengte voet links: 275 mm
Lengte voet rechts: 275 mm

Voorvoet breedte links: 101 mm
Voorvoet breedte rechts: 98 mm

Wreefhoogte links: 64 mm (neem aan dat ze hier het hoogste punt pakken)
Wreefhoogte rechts: 61 mm

Hielbreedte links: 72 mm
Hielbreedte rechts: 71 mm

En nog wat meer data over knokkelomvang en voorvoet omvang.
Als je me aan de hand van deze data kan helpen, hoor ik het graag!

Hier iemand met Strolz; Voeten worden opgemeten en op basis daarvan wordt de maat buitenschoen gekozen. Ook worden er zolen op maat gemaakt. Als juiste buitenschoen is gekozen/samengesteld en de zool klaar is, worden voeten afgeplakt en moet je de schoen aantrekken, waarna deze wordt afgegoten. Ik weet niet hoe het met de nieuwe modellen zit, maar toen ik ze 5 jaar geleden kocht, waren er 4 standaard opties: dames, comfort, sport en race. Er waren ook combi’s mogelijk, bijv. stijver rond de voet met iets flexibelere bovenkant (eventueel voor lesgeven). In overleg toen uiteindelijk gekozen voor race model en geen seconde spijt gehad.

Hoef nooit meer schoenen ‘strak’ te zetten, voeten passen er perfect in. De schoen heeft een fijnafstelling waarmee je per mm kan variëren, met lesgeven staan ze soms iets losser, als ik lekker door wil skien iets strakker, maar verschil is vaak nog geen heel tandje op de schnall.

Je teen-gedeelte wordt met een sport hoesje om je tenen tijdens foamen ‘open’ gehouden. Moeder heeft strolz en afgelopen jaar operatie gehad aan haar tenen (rechtzetten), maar heeft hier absoluut geen last van in schoen.

Al met al flinke uitgave, maar nooit meer last van mijn voeten gehad. Sterker nog; na een dag skien niet eens de behoefte ze meteen uit te trekken, bij de lunch gaan ze niet eens open.

Ik heb ze in Malden laten maken. Goede zaak met verstand van schoenen én ruim aanbod. Ook vacuüm Fit ect, kijken en denken echt mee, Strolz is zeker niet eerste waarmee ze komen.

Helen op 6 jan 2019 20:15

Vader van een vriendin van me had ook altijd gekloot met zijn voeten, die is hier ook goed geholpen. Ga hier binnenkort maar eens langs! Fijn dat ze een groot aanbod hebben, kan je veel proberen.

Naar mijn mening werkt Fischer vaccuum fit het beste bij smalle voeten/weinig volume. Is eigenlijk de enige buitenschaal die je kleiner kan maken.

Een foamschoen in een goed passende buitenschaal kan ook meer comfort geven in de zin van een strakkere fit.

Strolz meet een betrekkelijk grote buitenschaal aan en foamen die dan dicht. Vond het er maar raar uitzien, mensen met schoenmaat 38 en dan een enorme skischoen. Ken mensen die er wel blij mee zijn en mensen die er niet blij mee zijn.

elisabeth101 op 6 jan 2019 18:01

Heb me nog niet enorm ingelezen in Vacuum fit. Passen ze deze vacuum fit toe op zowel de binnenschoen als de buitenschoen? En zet deze na verloop van tijd niet weer flink uit? Kan me herinneren dat bij het kopen van mijn Nordica binnenschoenen, ze deze ook even opwarmden en om me voet hebben gezet. Deze is na verloop van tijd ook veel te groot geworden. In de speciaalzaak in Kaprun waar ik ben geweest gaven ze aan dat Fisscher voor medium tot grote volume voeten waren.

FranciscusSKI op 6 jan 2019 18:26

Ik herken jouw klachten heel erg want ik heb dus hetzelfde probleem: smalle lange voeten zeer smalle enkels en nul volume. Alle schoenen die ik gehad heb tot nu toen gaven teveel speling bij de enkel, dus aansjorren en dus pijn tot en met.

Uiteindelijk bij fischer vacuum fit uitgekomen. Deze buitenschaal wordt verwarmd en daarna vacuum getrokken om je voeten. Hierbij kan de buitenschaal dus inderdaad verkleind worden. Heb er een jaar probleemloos mee geskied (wat een verademing). Daarna toch weer speling bij de enkels door uitlubberen binnenschoen, toen dus zachte foamschoenen laten aanmeten. Dit bevalt uitstekend. Geen speling meer en geen pijn. Wellicht had ik eerst moeten kijken of ze nog een keer konden vacuum fitten, maar heb toen gekozen voor andere binnenschoen. Ik heb toch n vermoeden dat dat plastic weer rekt na verloop van tijd.

1 voetnoot. Ik vind de stijfheid van de fischer schoen betrekkelijk laag. Zou zeker een vrij hoge flex nemen.

elisabeth101 op 6 jan 2019 20:14

Hierom ben ik dus nogal skeptisch over Fisscher vacuum fit. Zowel binnenschoen als buitenschoen zetten na verloop van tijd uit, en ook door opwarmen tijdens skiën en bij drogen veranderen deze voortdurend. Vacuum fit zal ongetwijfeld in het begin perfect zitten maar tijdje uitlubberen.

Ik denk dat ik qua binnenschoen goed ga kijken naar die Zipfits (deze zijn later opnieuw aan te passen en gaan blijkbaar een leven lang mee) of een goede op maat gemaakte foamschoen (bijv Strollz). Buitenschoen moet denk ik gewoon goed bij je voet passen, en dan beter te klein kopen dat hij later nog uitgedeukt wordt.

@FranciscusSKI Lastig, ik ben geen bootfitter, dus ik kan nu niet meteen een schoen roepen. Helaas. Wel dat een kleinere maat zeker als je wat sportiver skiet prettig gaat zijn. Ik heb normaal gesproken maar 46 en ski met 28,5-29 afhankelijk van het merk…

Goede inlegzolen kunnen soms ook heel veel pijn uitsluiten…

Echt goede bootfitters kunnen je zeker wel verder helpen. Van die zipfits heb ik goede verhalen gehoord. Zelf ben ik erg blij met de Intuition liners in mijn toerskischoenen. Dat zeggende heb ik overdreven makkelijke voeten, ik heb nooit ergens pijn…

Click. Click. Peace

Nog een andere optie: Dale-boot

Spookie op 6 jan 2019 19:13

Nog een redelijk kleinschalig merk zie ik, kan er niet veel van vinden op internet. Weet jij waar deze verkocht worden?

FranciscusSKI op 6 jan 2019 20:37

Bij four seasons in duiven. ben daar ook geweest voor advies. Daleboot werd mij afgeraden wegens te weinig volume, ze gingen me niet passend krijgen 😂 ben ook bij austria sports geweest voor advies, ook daar werd Strolz voor mij afgeraden. Beide zeiden je moet naar fischer vacuum fit, dus dat ook maar gedaan. En zelfs na het vacuum fitten eigenlijk nog te veel ruimte bij de enkel…nouja dat dus opgelost met schuimschoen. Gelukkig nu fijn skien!

elisabeth101 op 6 jan 2019 20:43

Zo te horen zal Dale-boot niet jouw probleem van de te smalle voet kunnen oplossen. Mijn probleem was dat ik brede platvoeten heb (zo erg dat Galileo er heilig van overtuigd zou zijn dat ze plat zijn). Ik had dus (behalve een zooltje) meer ruimte nodig.

Spookie

Nog een andere optie: Dale-boot

Spookie op 6 jan 2019 19:13

Nog een redelijk kleinschalig merk zie ik, kan er niet veel van vinden op internet. Weet jij waar deze verkocht worden?

FranciscusSKI op 6 jan 2019 20:37

Bij four seasons in duiven. ben daar ook geweest voor advies. Daleboot werd mij afgeraden wegens te weinig volume, ze gingen me niet passend krijgen 😂 ben ook bij austria sports geweest voor advies, ook daar werd Strolz voor mij afgeraden. Beide zeiden je moet naar fischer vacuum fit, dus dat ook maar gedaan. En zelfs na het vacuum fitten eigenlijk nog te veel ruimte bij de enkel…nouja dat dus opgelost met schuimschoen. Gelukkig nu fijn skien!

elisabeth101 op 6 jan 2019 20:43

Zo te horen zal Dale-boot niet jouw probleem van de te smalle voet kunnen oplossen. Mijn probleem was dat ik brede platvoeten heb (zo erg dat Galileo er heilig van overtuigd zou zijn dat ze plat zijn). Ik had dus (behalve een zooltje) meer ruimte nodig.

Spookie op 6 jan 2019 21:48

Hier zijn Daleboots inderdaad heel geschikt voor👍

Dus jouw beide voeten zijn exact 275 @FranciscusSki? Das toevallig zeg.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Plaats een reactie