skischoenen voor voeten met hoge vreef

hallo, ik ben op zoek naar nieuwe skischoenen. Nu heb ik de Salomon Quest 8, op zich heerlijke schoenen, maar ik heb een vrij hoge wreef en elk jaar heb ik tijdens de wintersport last hiervan (met name als ik de schoenen wat strakker wil hebben om lekker grip te hebben). Ik ben een goede skier (vanaf mijn 5e jaar), maar inmiddels zelf 45 jaar en ski met mijn kinderen, Kortom, ik ben op zoek naar comfortabele schoenen, die geschikt zijn voor voeten met hoge wreef. Kan iemand mijn advies geven over welke merken/ modellen ik dan naar moet gaan kijken om te gaan passen en proberen?

groet, Michiel Ullers

*bericht bewerkt door michielullers op 10 jan 2019 17:08

Dat is echt heel lastig.om te zeggen omdat er zoveel factoren meespelen bij de pasvorm van skischoenen. Waar in de buurt woon je, dan kunnen we je een winkel aanraden waar ze je voeten eens goed kunnen bekijken.

Michiel, zelf heb ik ook een vrij hoge wreef. Bij mij is dat opgelost door hakjes in de schoenen te doen waardoor de stand van je voet iets verandert.
Misschien zou je dat eens kunnen proberen. Bij veel sportzaken hebben/verkopen ze die hakjes.

Peter Pos

Zou zeker ook op maat gemaakte zooltjes laten maken

Zooltjes zou een verplichting moeten zijn 😂🙄 stel dat je een boot vindt die goed zit ‘maar alleen wat druk geeft op je wreef dan kunnen ze het voetbed ( de losse plasticzool in de boot onder de binnenboord) 1 a 2 mm afschuren. Een wereld van verschil.

Schiheil ⛷🏂🎿

Hebben jullie advies waar en welke zooltjes ik het beste dan kan hebben?

Hier ook een hoge wreef, in die mate dat ik veel boots zelfs niet aan kan krijgen. Atomic Hawx Magna en Nordica Cruise werken voor mij. Ik heb ook wel een brede voet, dus zijn deze daarom nog niet noodzakelijk de goede keuze voor jou.

Ga voor een goed zittende schoon naar een bootfitter. Die kan een schoen die past bij jouw wensen aanpassen zodat hij ook goed aansluit bij je voet.
Een goed passende schoen hoeft in principe niet “strakker” gezet zet te worden.
Zoek even op google voor een goede bootfitter bij jou in de buurt. Voor de prijs hoef je het niet te laten. En het geeft je een boel skigenot!

*bericht bewerkt door IfanMil op 11 jan 2019 13:39

Hier ook een hoge wreef, in die mate dat ik veel boots zelfs niet aan kan krijgen. Atomic Hawx Magna en Nordica Cruise werken voor mij. Ik heb ook wel een brede voet, dus zijn deze daarom nog niet noodzakelijk de goede keuze voor jou.

Stephen9600 op 11 jan 2019 11:54

Ik heb hetzelfde… ik heb nu een paar Dalbello’s maar het aantrekken van de schoenen is niet echt fijn.
De hoek die ik moet halen met mijn voet is gewoon lastig.

It is an amazing world

Hebben jullie advies waar en welke zooltjes ik het beste dan kan hebben?

michielullers op 11 jan 2019 09:52

Sidas zooltjes. Janssenssport in Deurne (Antwerpen ) heeft hier alle kennis en apparatuur voor in huis.

Schiheil ⛷🏂🎿

Hier ook een hoge wreef, in die mate dat ik veel boots zelfs niet aan kan krijgen. Atomic Hawx Magna en Nordica Cruise werken voor mij. Ik heb ook wel een brede voet, dus zijn deze daarom nog niet noodzakelijk de goede keuze voor jou.

Stephen9600 op 11 jan 2019 11:54

Ik heb hetzelfde… ik heb nu een paar Dalbello’s maar het aantrekken van de schoenen is niet echt fijn.
De hoek die ik moet halen met mijn voet is gewoon lastig.

Henrike op 11 jan 2019 13:19

Heb ook een hoge wreef en daarvoor zijn mij ook Dalbello’s geadviseerd door de bootfitter.
Het aantrekken is inderdaad niet fijn, maar als ze net uit een verwarmd kluisje komen scheelt het al een hoop.
Eenmaal aan, is het een zeer fijne schoen!

Plaats een reactie