Advies Twin-tip

Beste Forum leden,

Naast mijn Atomic Redster doubledeck SL’s wat trouwens heerlijke ski’s zijn, ben ik op zoek naar een paar all mountain twin tips.
Waarom zoek ik naast deze heerlijke ski’s een tweede set? Omdat ik de Atomics niet zo geschikt zijn voor het skieen buiten de piste en tijdens de wat warmere dagen in de papsneeuw.
Ook zou ik graag een paar twin tips hebben om wat mee te kunnen spelen in het fun park.
Wat voor een ski zoek ik nu precies: Een ski die liefst met twin tips waarmee ik zowel op de piste als erbuiten en in het funpark met hoge snelheid en gevarieerde bochten lekker op kan skieen. Ook zou het fijn zijn moest deze op lagere snelheden toch mooie gecarvde bochten kunnen maken. mijn budget is niet heel erg hoog, graag onder de 300 euro als dit mogelijk is.
Even wat informatie over mijzelf en mijn ski ervaring: ik ben 24 jaar oud, 179cm lang en weeg 78 kg. Ik ski al vanaf mijn 8e en Ski zeer agressief en snel. maar off-piste en in de poeder en papsneeuw merk ik toch dat mijn Race ski’s niet optimaal presteren. Ik heb een dag op een paar Twin tips gestaan waarbij de bindingen bijna in het midden stonden, dit was een zeer leuke ervaring vooral in het funpark, buiten de piste en in de papsneeuw.
Welk type ski zouden jullie mij aanraden en waarom?

Vriendelijke groeten
Joop,

Goedemorgen joop

De k2 sight is een redelijke ski voor beide dingen ik heb zeld de nordica double six en de line tigersnake

De ene is echte all mountain knaller en de andere een echte park ski

Je kan eens bin ekosport kijken die hebben aanbiedingen met bindingen en emtjes geleverd kn fatsoenlijke verpakkingen
Groet frank

Dank jewel,

Als is her goed begrijp zijn er dus twee soorten Twin tip.
Ik heb zelf al eens op een Völkl Ledge gestaan model 2013, heerlijke ski dit ook prima te skiën op wat hogere snelheden. En dan bedoel ik geen 90km+ want daar zijn race ski’s voor. Deze ski’s waren ideaal voor zowel het funpark als buiten de piste. Iets vergelijkbaars voor een leuk prijsje zou mooi zijn.

Klopt je hebt de all mountain twintip, freestyle twintip en ook eigenlijk de off piste ( poederbakken ) met twintips.
De völkl ledge is een leuke ski en de faction ski’s zijn ook wel wat voor je denk ik. Zijn wel iets duurder maar wel erg goed

Die Volkl Ledge zijn zo goed dat er in de groep waarin ik ga skiën er zeker 5 personen die hebben.
Jammer dat ik ze nergens meer kan vinden.

Hi Joop,

Ikzelf heb 5 seizoenen geskied op mijn Rossignol s6 (caballero). Ook ideaal voor zowel poeder als piste! Er zijn volgens mij wel meer modellen in die lijn (s5 s7 etc.) maar zijn wel wat ouder. Helaas zijn ze mij nu iets te klein geworden.
gr stefan

Plaats een reactie