Tweedehands TE goedkoop?

Hoi,

Hoe wel ik er zelf niet veel van ken heeft mijn kameraad gevraagd om deze avond mee te gaan zien naar een tweedehands snowboard.
(Denk voornamelijk omdat ik nogal op mijn strepen durf staan! :-P )

Na het zien van de advertentie stel ik mij de vraag bij de prijs van de complete set.

  • Burton Elite 162 (inclusief boekje(s))
  • Burton Mission bindingen
  • Burton Rulers snowboard botten (speed lacing systeem)
    en daar bovenop voorzien van een Burton draagzak!
    De volledige pakketprijs voor 250 euro.
    Volgens de eigenaar slechts eenmaal gebruikt, en op het eerste zicht in goede staat volgens mijn kameraad. (zelf nog niet gezien)
    Over de Burton Elite vind ik zelf zeer weinig info, behalve dat het een board is die (waarschijnlijk) al wat van leeftijd is? (2008?)
    Ik vind ook nergens een size chart terug?
    Wat denken jullie, zelf sta ik er een klein beetje sceptisch tegenover vanwege de prijs of onnodig als alles in orde is?

Alvast dank bij voorbaat,

Geen verstand van boards, maar zou zeker mijn bedenkingen hebben bij bindingen (kunststof??) van 10 jaar oud. Ooit eens op mijn b.k gegaan doordat één binding uit een board brak en da’s geen feest voor de andere knie zeg maar ;(

Edwin van Riel

Voor zo’n set uit 2008 vind ik 250 nog een flinke prijs…dus nee, zeker niet TE goedkoop, eerder te duur…

voor een set van 10 jaar oud is dit zeker niet duur, Ik heb een set van 8 jar oud, burton operation, EST bindingen, en zou blij zijn mocht ik die kunnen verkopen voor rond 175/200
De elite is een all mountain board, de mission bindingen zijn niet het beste burton bindingen, maar voldoen. Persoonlijk zou ik uit kijken voor een andere set bindingen, de ruler boats zijn wel ok boats…

Missions zijn prima bindingen. Beetje afhankelijk van het gebruik of ze het na 10 jaar nog doen. Die van mij zijn uit 2007 en doen het nog prima. 250 piek voor een volledige set uit die tijd is nog best wel aan de prijs vind ik.

@rinus: weet ik niet hoor qua bindingen. Bij bv skischoenen wordt tegen die tijd ook geadviseerd te vervangen ivm veroudering van de kunststof.

Edwin van Riel

Zit wat in. Ze worden wel wat brosser inderdaad.

Zit wat in!

ik vind het voor een set van 10 jaar oud ook vrij duur, Zal zaker goed even naar de bindingen en het board kijken.
Bij het board zou ik vooral de staalkanten op roest controleren, ook dat er geen diepe krasse inzitten kort bij je staalkant, dan kan die er namelijk uitgaan als je een steen verkeerd raakt.

En tjah de bindingen, 10 jaar vind ik oud aangezien je vakantie klaar is wanneer je binding knapt.

Daarnaast ben ik altijd sceptisch over materiaal dat dus 9 jaar opgeborgen is, vooral zoals meerdere al aangeven kan je snowboard binding knappen.

Ik zou een nieuw setje eind seizoen kopen, ben je misschien 300 euro extra kwijt voor een complete nieuwe set.

Ik zou het persoonlijk niet kopen maar ik vind 150 een redelijkere prijs

Ik board nu 12 jaar op mijn board & erg plastic bindingen. En ja, af en toe vervang je een strap. Maar om daar nu een set voor te laten staan. Een reservestrap moest je toch al in je rugzak meenemen.

ik denk dat je er geen buil aan valt voor 250.

Plaats een reactie