Ski kant gebroken

Hallo,

Na jaren lang plezier op mij Völkl speedwalls is afgelopen kerst de staalkant aan de achterkant van de ski afgebroken.

Ik vroeg me dus af of de skis nog te redden zijn? Zo ja welke zaak in nederland zou dan een goede zaak zijn om ze te laten repareren?

null

Alvast bedankt!

null
null

Zal wel te maken zijn, zit trouwens in de staart dus daar maakt de ski sowieso weinig contact met de sneeuw. Ik zou gewoon overwegen wat een reparatie kost en dit vergelijken met een leuke tweedehands paar ski’s.

Vriendelijke groeten Joop.

Zo te zien niet de staalkant maar alleen randje van het belag? Dan gewoon goed drogen, schuren en lijmen met epoxy. stukje plasticfolie er omheen, lijmklem en klaar.

Edwin van Riel

Dat is toch het allerbeste excuus voor nieuwe skis?

Dat is toch het allerbeste excuus voor nieuwe skis?

Slim op 17 jan 2019 15:39

En daarom adviseren wij van WC Eend nieuwe ski’s 😂

When life gets too complicated.... SKI

Ach, als @bartsski vertelt waar-ie woont kan er wellicht iemand helpen. Ziet er allemaal niet zo spannend uit.

Edwin van Riel

Ik weet niet hoe oud de ski’s zijn en wat ze nog waard zijn, maar het kan zijn dat je reisverzekering nog een leuk bedrag vergoed (na beoordeling door een ‘expert’ en met aankoopbewijs). Geld kun je dan weer gebruiken om een deel(tje) van nieuwe (2e hands) ski’s te financieren…

Spookie

Ik weet niet hoe oud de ski’s zijn en wat ze nog waard zijn, maar het kan zijn dat je reisverzekering nog een leuk bedrag vergoed (na beoordeling door een ‘expert’ en met aankoopbewijs). Geld kun je dan weer gebruiken om een deel(tje) van nieuwe (2e hands) ski’s te financieren…

Spookie op 17 jan 2019 21:25

Ik zou er niet op rekenen.

dat is gewoon stukje plastic toch? Gewoon afsnijden en vullen met epoxy. Of zelf niet eens opvullen en afraggen.

Het moet wel waterdicht worden gegmaakt, vocht aan de binnenkant van je ski is niet goed.

Er mist wel degelijk een stukje staalkant. In een goede shop repareren ze dat voor niet teveel geld. Je kunt het ook gewoon zelf dichtsmeren met epoxy. Het gaat maar om een heel klein stukje toch?

weet niet of dat echt ontbreekt hoor, lastig te zien. Zelfs dan, zou ik het wel weg durven laten. Doet weinig tot niets op dat stukje. Blijf erbij, gewoon drogen, schoonmaken, lijmen, afvullen en gladschuren. Ben je voor 10 EUR en een uurtje werk maximaal klaar.

Edwin van Riel

Plaats een reactie