Handbagage Ryanair

Hey!

Heeft er iemand ervaring met het meenemen van skischoenen bij Ryanair? (bij voorkeur na hun aanpassingen in bagageregels eind vorig jaar) :)

Ik vlieg morgen naar Noord-Italië om in Val Gardena te gaan skiien en heb zelf skischoenen die ik mee wil nemen. Heb de regels allemaal wel gelezen op de website, maar vraag me af of iemand van jullie hier zelf al ervaringen mee heeft! (Hoe moeilijk ze doen etc).

Groeten!
Tim

Niet zozeer na de nieuwe regels, maar Ryan Air kennende moet je je er precies aan houden.

Je mag ze alleen meenemen in de handbagage als je priority boekt. Dan mag je qua afmeting 55x40x20cm tas meenemen en niet zwaarder dan 10 kilo. Anders mag je alleen maar een kleine handtas meenemen formaat laptoptas.

Doe ze aan. 😉
Beetje onhandig wel maar je hoeft ze enkel tussen inchecken en vliegtuig aan te doen dus waarschijnlijk loop je er op je verblijfplaats er langer op.

Bla, bla, bla.

Doe ze aan. 😉
Beetje onhandig wel maar je hoeft ze enkel tussen inchecken en vliegtuig aan te doen dus waarschijnlijk loop je er op je verblijfplaats er langer op.

bartvwg op 18 jan 2019 17:03

Haha heb ik serieus overwogen ja, maar denk dat het bij een noodsituatie niet heel handig is (en ze er daarom misschien wel moeilijk over doen)

Ik zit in de luchtvaart en ben Loadmaster geweest.

De regel zit zo: Je mag gratis twee tassen waarvan je een tas in laptoptasformaat mee mag nemen in de cabine, een tweede tas van maximaal 10 kilogram en kleiner dan 55cm x 40cm x 20cm deze moet je echter afgeven tijdens het boarden en krijg je weer terug op de bagageband. Houd er wel rekening mee dat met de ruimbagage hard gegooit wordt.

Ik zit in de luchtvaart en ben Loadmaster geweest.

De regel zit zo: Je mag gratis twee tassen waarvan je een tas in laptoptasformaat mee mag nemen in de cabine, een tweede tas van maximaal 10 kilogram en kleiner dan 55cm x 40cm x 20cm deze moet je echter afgeven tijdens het boarden en krijg je weer terug op de bagageband. Houd er wel rekening mee dat met de ruimbagage hard gegooit wordt.

Schladminger94 op 18 jan 2019 17:33

Als je priority boekt mag de tas mee de cabine in :)

Dat hebben wij namelijk gedaan bij Ryanair, vanwege het smijten

Doe ze aan. 😉

Beetje onhandig wel maar je hoeft ze enkel tussen inchecken en vliegtuig aan te doen dus waarschijnlijk loop je er op je verblijfplaats er langer op.

bartvwg op 18 jan 2019 17:03

Haha heb ik serieus overwogen ja, maar denk dat het bij een noodsituatie niet heel handig is (en ze er daarom misschien wel moeilijk over doen)

TimmehNL op 18 jan 2019 17:13

Eenmaal in het vliegtuig wissel je gewoon terug om hè. 😉
Gewoon die graaiende hufter O’Leary een hakje zetten. 👍

Bla, bla, bla.

Als je niets hebt bijgeboekt mag je alleen een kleine tas meenemen. 40 x 20 x 25 cm. Hier wordt redelijk strak op gehandhaafd.

https://www.ryanair.com/nl/nl/reis-plannen/vliegen-met-ons/h…

Ja dat is ook het verschil tussen de ‘oude’ en ‘nieuwe’ regels, die rolkoffertjes mogen niet meer. Ik vraag me af of je met die formaten (40x20x25) je skischoenen ooit mee gaat krijgen, misschien als je hele kleine schoenen hebt?

Het is ryanair: ter plekke bagage regelen kost dus vele malen meer dan vooraf.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ja dat is ook het verschil tussen de ‘oude’ en ‘nieuwe’ regels, die rolkoffertjes mogen niet meer. Ik vraag me af of je met die formaten (40x20x25) je skischoenen ooit mee gaat krijgen, misschien als je hele kleine schoenen hebt.

Het is ryanair: ter plekke bagage regelen kost dus vele malen meer dan vooraf.

Roy83 op 18 jan 2019 18:28

Zoals ik al eerder aangaf, als je priority boekt dan mag je de koffer meenemen in de cabine. Met kerst nog gevlogen met Ryanair.

Ja dat is ook het verschil tussen de ‘oude’ en ‘nieuwe’ regels, die rolkoffertjes mogen niet meer. Ik vraag me af of je met die formaten (40x20x25) je skischoenen ooit mee gaat krijgen, misschien als je hele kleine schoenen hebt.

Het is ryanair: ter plekke bagage regelen kost dus vele malen meer dan vooraf.

Roy83 op 18 jan 2019 18:28

Zoals ik al eerder aangaf, als je priority boekt dan mag je de koffer meenemen in de cabine. Met kerst nog gevlogen met Ryanair.

Evelien2 op 18 jan 2019 18:38

Ja en als je ruimbagage bijboekt, mag dat zelfs mee ;).

Maar volgens mij sinds november ofzo zit in de standaardprijs in ieder geval geen rolkoffertje meer. Priority dus wel, terwijl dat maar beperkt duurder is volgens mij. Maar zelfs met dat formaat worden skischoenen krap volgens mij (in ieder geval met mijn schoenmaat).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Zit niet meer in de standaard prijs idd, kost tussen de 6-10 euro afhankelijk wanneer je boekt. In het ruim vervoeren even duurder maar vonden wij geen optie. Koffertje was wel vol ja. En ander 20 kilo boeken, die gaat sowieso in het ruim

Plaats een reactie