Hotel met 25 meter zwembad

Hallo allemaal,

Ik ben hard op zoek naar een hotel met een 25 meter bad. Mijn vrouw is fanatiek zwemster en zwemt elke dag 3,5km.
Het mag een buitenbad zijn, echter moet deze wel open zijn in de winter.

Het hotel in een skigebied met minimaal 150km piste en bij voorkeur niet te ver van de lift.

Hoor het graag!

Ik weet dat het hotel Aurelio***** in Lech een 23 meter bad heeft, wat ik al opmerkelijk vond
Het is wel heul duur. Hèul duur… Ski-in/out, dat wel 😉

‘Inkoppertje’ maar je kunt beter op zoek naar een dorp/gebied met een openbaar zwembad. Er zijn maar weinig hotels met grote zwembaden en als ze er zijn dan zeker in de niet-te-betalen-prijsklasse.

Ik dacht dat een van de hotels in Lathuile (Italië) zo’n groot bad heeft. Skigebied met La Rosière voldoet ook aan je wensen.

Edit: hotel planibel

*bericht bewerkt door Hessel op 21 jan 2019 06:09

Zou inderdaad ook naar een dorp op zoek gaan met openbaar zwembad.

Bedankt voor alle reacties!

Openbaar zwembad heeft vaak erg ongunstige tijden, hier hebben we al naar gezocht maar evengoed bedankt voor de tip.

We verbleven vorig jaar in het alpin resort in Saalbach, die hebben een verwarmd 25 meter buitenbad. Dat was perfect.
Ben erg benieuwd of er meer hotels zijn.

Edit: hotel planibel

Hessel op 21 jan 2019 06:00

Goede tip! Hotel is ook redelijk betaalbaar :D
Deze gaan we zeker een keer boeken.

Ik weer niet of van 10:00-2200 uur goeden tijden voor je zijn? Het zwembad in Val Thorens is dan open

From a galaxy far far away.............

Ik weer niet of van 10:00-2200 uur goeden tijden voor je zijn? Het zwembad in Val Thorens is dan open

IamJago op 21 jan 2019 08:35

Ze zwemt normaal gesproken eerder in de ochtend, maar zeker een goede optie dit.
Bedankt!

@cvandongen Planibel moet je wel even van te voren checken wat de openingstijden van het zwembad zijn. Dat weet ik niet meer.

@cvandongen Planibel moet je wel even van te voren checken wat de openingstijden van het zwembad zijn. Dat weet ik niet meer.

Hessel op 21 jan 2019 08:54

Doen we altijd! Thanks voor het meedenken :D

Bedankt voor alle reacties!

Openbaar zwembad heeft vaak erg ongunstige tijden, hier hebben we al naar gezocht maar evengoed bedankt voor de tip.

We verbleven vorig jaar in het alpin resort in Saalbach, die hebben een verwarmd 25 meter buitenbad. Dat was perfect.
Ben erg benieuwd of er meer hotels zijn.

cvandongen op 21 jan 2019 08:17

Super! Vanaf hoe laat (vroeg) mag je daarin 's ochtends? Heerlijk lijkt me dat voordat je losgaat op de piste!

Hotel Alegra in Pontresina heeft een ondergrondse verbinding met het lokale zwembad. Hier mag je gratis gebruik van maken en is tot 2200 uur open. Hoort bij sankt moritz gebied. Klein stukje met de bus om bij de pistes te komen maar deze stopt voor de deur.

Wie had gedacht dat een beetje glijden zo leuk kon zijn?

Kijk ook eens naar ‘die berge lifestyle-hotel’ in Sölden, in het centrum, vlak bij de lift

Bettmeralp heeft ook een goed zwembad

Ineens schoot mij te binnnen:
In Canazei, de Dolomieten is een zwembad met 25 meter bad. Het is elke dag geopend van 14.30 uur tm 20.00 uur. Het zit in het dorp zelf en ook dichtbij de liftjes (schat 100-200 meter).
Het is een prima uitval basis aan de Sella Ronda

De link: https://www.dolaondes.it/en/water-and-fun/times/

Succes

Het Aqua Dome in Langenfeld, vlakbij Sölden heeft een sportbad van 25 meter.

Freie Bahn für sportliche Schwimmer Sportbecken
Temperatur 25 – 26° C, Wassertiefe 1,40 m

Die 25-Meter-Bahn erfüllt alle Bedingungen, die sich sportliche Schwimmer für ein effektives Training wünschen: eine angenehme Wassertemperatur von 25° bis 26° Celsius. Neutrales Wasser. Und ausreichend Tiefe für ungestörte Technikschwünge und die perfekte Wende. Auf Wunsch können vier Bahnen mit Trennleinen abgeteilt werden. Ziehen Sie kräftig durch!

*bericht bewerkt door Ronaldski op 24 jan 2019 19:38

Dat is koud! Wedstrijdbaden in NL zijn toch doorgaans 27-28 graden?

Dat is koud! Wedstrijdbaden in NL zijn toch doorgaans 27-28 graden?

DrPhil op 24 jan 2019 19:43

Jep, geregeld zelfs nog iets warmer (net geen 30)

Dat is koud! Wedstrijdbaden in NL zijn toch doorgaans 27-28 graden?

DrPhil op 24 jan 2019 19:43

Jep, geregeld zelfs nog iets warmer (net geen 30)

A op 25 jan 2019 06:56

Ik ben wedstrijdzwemmer geweest. Voor goede prestaties is kouder water veel beter. Ooit waren de temperaturen dan ook lager. Maar omdat de kassa van zwembaden moet blijven rinkelen, kiest men momenteel voor temperaturen die nog net goed zijn voor wedstrijdzwemmers en die ook prettig zijn voor recreatieve zwemmers. Maar als je iedere dag 3,5 km wil zwemmen, zoals de oorspronkelijke vraagsteller noemt, dan is 25 - 26 graden prima.

Ja, dat klopt, de KNZB hanteert lagere temperaturen, maar niet 25 graden!
”De Adviesraad is van mening dat sporten in een watertemperatuur van 27 graden de optimale temperatuur is. (…) De optimale watertemperatuur tijdens wedstrijden ligt dus rond de 26-27 graden.”
https://www.knzb.nl/StippWebDLL/Resources/Handlers/DownloadB…

(Niet goed te te lezen, even opnieuw zonder de link)
Ja, dat klopt, de KNZB hanteert lagere temperaturen, maar niet 25 graden!
”De Adviesraad is van mening dat sporten in een watertemperatuur van 27 graden de optimale temperatuur is. (…) De optimale watertemperatuur tijdens wedstrijden ligt dus rond de 26-27 graden.”

We worden wel verwend hoor. Ooit wedstrijden en waterpolo gespeeld in open buitenwater van 15 graden. Ging ook, maar prettig was anders. 😀

En daarna deden jullie wedstrijdje pinkeltje meten? 🥴

Hotel Hochschober heeft een 25m bad in de Türracher See.

Plaats een reactie