huren skischoenen, online reserveren?

Hallo, wij gaan samen met 2 tieners op vakantie. Voorheen hadden we altijd eigen materiaal maar vanwege hun snelle groei hebben we afgelopen jaar skischoenen gehuurd en dat willen we ook dit jaar doen (ski’s hebben ze nog). Vorig jaar hadden we ons niet gerealiseerd dat vooraf online reserveren (en dus al betalen) vele malen goedkoper is dan ter plekke schoenen huren.

Nu dacht ik even skischoenen online te reserveren… We gaan naar het plaatsje Jean D’Arves. Je hebt er tig sportwinkels. Prijzen voor enkel schoenen variëren van 19,60 - 46,00 euro (per paar voor 7 dagen). Ter plekke huren zijn ze tussen 40 en 75 euro.

Ik heb geprobeerd te kijken wat voor schoenen ze verhuren maar het is vaak ‘of iets soortgelijks’.

Nou heeft 1 van de kinderen erg gevoelige scheenbenen en gaat het pas goed als te tong van de schoen van die heerlijke dikke zachte voering is.

Tja… wat nu te doen? Vorig jaar heeft ze echt heel veel schoenen gepast (in 1 winkel) en die gaven niet op…(en toen is het gelukt) maar hoe gaat dat als je nu online schoenen huurt en ze hebben niet van die zachte schoenen/niet iets wat haar lekker zit? Hoe kunnen we vooraf weten of een winkel wel van die zachte schoenen heeft? Ik heb helaas niet opgeschreven welke ze vorig jaar had. Ik weet alleen merk schoen nog, Head…

In het plaatsje zie ik de winkels, SkiSet, Sport2000, RaymondSports, SkiMum (heb al ergens reviews gelezen dat ze weinig keuze hadden voor wat betreft materiaal), Intersport…

We zitten in andere plaats dan vorig jaar…

*bericht bewerkt door reiziger14 op 23 jan 2019 15:12

Dat wordt heel moeilijk.
In sommige verhuurzaken hebben ze vaak in bepaalde schoenmaten maar 1 model beschikbaar (zeker tijdens drukke periodes).

Het is wel goed dat je het merk van schoen al weet.
Ik zou zeggen: kijk even online via een google picture search welk type schoen het zou kunnen geweest zijn.
(Waarschijnlijk een specifiek “rental” model) en ga dan de winkels rechtstreeks afbellen.
Je moet dan wel achteraf reserveren via de website van de keten van de skishop zelf en niet via bulk-herverkopers zoals alpineresorts.

Glide on!

ha, via google picture gekeken. Goed idee :). Het was de Advant Edge 65 W.

Nu ga ik idd wat shops benaderen en vragen of ze zoiets hebben.

Waarom huur je niet in Nederland of Belgie? Dan kun je vooraf rustig uitzoeken en is vaak veel goedkoper… Wij hebben nu schoenen + skis bij (donderdag ophalen, anderhalve week later op maandag of dinsdag weer terug brengen) voor 59 euro… En het is echt goed/nieuw materiaal!

Volgens mij krijg je altijd wel korting. Of omdat je online reserveert, of omdat je in een aangesloten hotel zit, of omdat je er om vraagt…dat zijn overigens vooral
Italiaanse, Duitse en Oostenrijkse ervaringen, ik weet niet of dat in Frankrijk ook werkt.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Dank voor jullie reacties. In NL huren hebben we ook overwogen maar omdat 1 van de kids wel eens toch niet lekker materiaal had, vinden we het fijn dat we dat eventueel ter plekke kunnen omwisselen.

We gaan niet online reserveren maar ter plekke kijken en hopen op wat Roy83 schrijft “volgens mij krijg je altijd wel korting”. En we kunnen altijd kijken of je ter plekke (in de winkel) bij wijze van nog online kan huren… (hebben we ook wel eens ergens gehad dat een kaartje aan de deur duurder was dan op dat moment je tablet pakken en online kaartje bestellen…)

Ik heb gezien dat er veel sportwinkels zijn (o.a. sport 2000, daar zijn we vorig jaar in andere plaats ook geslaagd dus wie weet lukt het ook waar we nu heen gaat).

Uiteindelijk hebben we ter plekke skischoenen gehuurd. Ben erg blij dat we niet van te voren online hadden gereserveerd. We zijn als eerst naar sport 2000 gegaan maar wat een draak van een persoon die daar hielp! Na paar schoenen passen (hij sjorde zelf aan been dochter etc) zijn we maar weggegaan.

Toen naar Skimum gegaan. Ook hier begonnen ze met de meest simpele instapschoen… Toen ons niet laten wegsturen en gevraagd voor extra comfort bij scheenbenen. Uiteindelijk merk je dat hoe langer je past en hoe meer je zegt dat ze echt nog niet lekker zitten (en je je niet laat wegsturen met ‘ga het eerst maar dagje proberen je kan altijd omwisselen’) je steeds betere (en beter uitziende) schoenen krijgt om te passen. Uiteindelijk liepen beide kinderen naar volle tevredenheid de deur uit met skischoenen van dit seizoen. En ja, wederom Head schoenen voor mijn dochter.

Met de tip in ons achterhoofd om korting te vragen, dit gedaan. Nou, dat was er niet. Toen bij afrekenen nogmaals gevraagd en toen vroegen ze in welk appartement we verbleven en toen kregen we 15% korting. Totale kosten 2 paar schoenen voor 7 dagen: 85 euro

Plaats een reactie