Gewaxt snowboard anders dan ski's?

Hoi wintersporters,

We hebben vorige week onze ski’s laten waxen en 1 snowboard. Nu skiën wij al een aantal jaar en als we onze ski’s wegbrengen is de onderkant van mijn ski’s altijd schraal bij de kanten, maar als ik ze terugkrijg is het weer helemaal mooi zwart. Nu hebben we voor het eerst dus ook een snowboard laten waxen aangezien mijn vriend nu ook snowboard en een board van een vriend leent, maar deze lijkt bijna schraler terug te komen dan toen we hem wegbrachten? Of ziet wax er op een board anders uit? Foto bijgevoegd.

null

Ben dus echt een leek op dit gebied, maar ben wel even benieuwd of dit zo oké is!

Volgens mij moet het er bij een board hetzelfde uitzien als bij ski’s. Dus mooi zwart met een structuurtje erin eventueel. In ieder geval niet wit uitslaand. Dat duidt op uitdroging.

Hoort inderdaad hetzelfde te zijn als skis.

Ik kan wel bijna met zekerheid zeggen dat dat board niet is gewaxt. Als ze zijn gewaxt moet hij inderdaad mooi zwart uitslaan en een beetje (soort van) vettig aanvoelen. Dat witte duid inderdaad op uitdroging en dat de wax er helemaal uit is gereden.

*bericht bewerkt door CheezField op 23 jan 2019 21:31

De foto is trouwens van na het “waxen” dus het is geen foto van hoe het board eruit zag.

*bericht bewerkt door Marie90 op 23 jan 2019 21:41

Ik kan wel bijna met zekerheid zeggen dat dat board niet is gewaxt. Als ze zijn gewaxt moet hij inderdaad mooi zwart uitslaan en een beetje (soort van) vettig aanvoelen. Dat witte duid inderdaad op uitdroging en dat de wax er helemaal uit is gereden.

CheezField op 23 jan 2019 21:31

Bedankt! Ik ga de ski service waar we het hebben laten doen in ieder geval nu een bericht sturen. Ze zijn alleen deze week helaas gesloten zag ik en wij gaan zaterdag op vakantie dus dat is mooi pech… Ben benieuwd naar hun reactie.

Op locatie waar je gaat skiën even naar de shop brengen. Heb je het board de volgende dag weer netjes gewaxt terug voor je de berg op gaat. En voor een stuk minder dan hier in Nederland, meestal.

Het ziet er echt droog uit, maar in het geval het achteraf toch wax blijkt te zijn, kan je met een zachte borstel het proberen weg te poetsen.

Desalniettemin treurig dat materiaal zo teruggegeven wordt.

*bericht bewerkt door Sneeuwbaard op 23 jan 2019 22:14

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Dient er ongeveer zo uit te zien:

null

Tukker(ik)

Ben nu jaloers op jouw boardroom @Tukker . Hier zijn ze ook weer lekker aan het glimmen dankzij wederhelft

null

*bericht bewerkt door Tiny-M op 23 jan 2019 23:02

Dient er ongeveer zo uit te zien:

null

Tukker op 23 jan 2019 22:50

Schraap je nou van achter naar voren?

Übung macht den meister!!!

Schraap je nou van achter naar voren? [post]RFKANGOO op 23 jan 2019 23:12[/post][/quote]

Nope; van voren naar achteren, maar voor de foto even schraapsel naar voren geschoven.

Tukker(ik)

Update! Hij is nog een keer gewaxt en blijkbaar ligt het aan het board. Ze hadden het dus wel goed gedaan.

Dat witte kan ook juist wax zijn ;-) als je door zo’n witte lmaag gaat met je vinger en je trekt een zwart spoor is het wax…

Beter schrapen dan ;-)

Click. Click. Peace

Schraap je nou van achter naar voren?

RFKANGOO op 23 jan 2019 23:12

Nope; van voren naar achteren, maar voor de foto even schraapsel naar voren geschoven. [post]Tukker op 23 jan 2019 23:36[/post][/quote]

Voor fakie-boarders

Click. Click. Peace

Schraap je nou van achter naar voren?

RFKANGOO op 23 jan 2019 23:12

Nope; van voren naar achteren, maar voor de foto even schraapsel naar voren geschoven.

Tukker op 23 jan 2019 23:36

Zuivere twin mag je van voren naar achteren en vice versa krabben 8-)
Voor fakie-boarders [post]Rogier op 24 jan 2019 14:40[/post][/quote]

Tukker(ik)

Plaats een reactie