toegestaan in Duitsland en Oostenrijk ?

ik heb voornemens om een setje sloffen aan te schaffen, geen “stoffen” sloffen maar wel de iets luxere variant van Michelin.

dit is de Snow chain Michelin Easy Grip L12 ( inzet hieronder ).

nu krijg ik op sommige websites gevonden dat deze NIET toegestaan zijn in Duitsland en Oostenrijk, echter worden ze wel op verschllende Duitse sites aangeboden wat mij dus in verwarring brengt.

Google helpt mij ook niet heel veel verder ( of ik zoek niet goed genoeg ) iemand die mij de weg kan leiden?

null

don't count the days, make the days count !

Nee, niet toegestaan in Duitsland en Oostenrijk

EDIT: dacht ik, google levert inderdaad alleen maar verwarring.

*bericht bewerkt door Benn op 24 jan 2019 14:26

Waarschijnlijk werkt het een heel eind, maar als er sneeuwkettingen verplicht zijn mag je geen kunststof kettingen gebruiken. Dus voor eigen gebruik prima, bij sneeuwkettingen verplicht niet geschikt. Ik zou zeggen koop stalen kettingen.
Tip: open hier een gezocht topic, heb je zo een setje 2e hands voor een paar euro.

It's all about the turns duuuuuude!

In de folder zie ik uitdrukkelijk staan dat het aan de franse regulering voldoet, ik gok gezien er niet over gerept wordt dat het niet aan de Duitse danwel Oostenrijkse voldoet: https://www.halfords.com/wcsstore/libraries/document/micheli…

Ah en op hun eigen website staat ook alleen Frankrijk en Italië https://nl.michelin-lifestyle.com/downloads/promotions/easy-…

Dus als je door Frankrijk heen gaat, geen probleem.

*bericht bewerkt door Tiny-M op 24 jan 2019 14:39

Waarschijnlijk werkt het een heel eind, maar als er sneeuwkettingen verplicht zijn mag je geen kunststof kettingen gebruiken. Dus voor eigen gebruik prima, bij sneeuwkettingen verplicht niet geschikt. Ik zou zeggen koop stalen kettingen.
Tip: open hier een gezocht topic, heb je zo een setje 2e hands voor een paar euro.

Arjen5 op 24 jan 2019 14:25

dat is ook deels de verwarring, gezien er in sokken geen staal zit verwerkt neit toegestaan, in deze zitten op elke verbinding een stalen ring verwerkt.

ze doen het volgens verschillende reviews oook verbazend goed.

*bericht bewerkt door Droopy-d op 24 jan 2019 14:37

don't count the days, make the days count !

Waarom nou exact deze en geen kettingen die je overal kan gebruiken?
Kleuren ze goed bij je velg?

Vaak knuffel ik de berg onvrijwillig....

+1 voor realisme omdat de foto de niet-sneeuwketting gemonteerd op een zomerband laat zien.

Dat is ongeveer hetzelfde als voor een derde van de Franse chauffeurs die de bergen inrijden tijdens de winter. (Dan is er nog een derde met goedkope kettingen van de Obi en geen flauw benul hoe ze te gebruiken, een een derde dat het nut van winterbanden een kettingen een beetje correct inschat 😛)

Buiten Frankrijk is het zonde van je geld.

Koop gewoon een setje Pewag’s.

Dan ben je zowel veilig onderweg (ook belangrijk) én ben je altijd ervan verzekerd dat je aan de wettelijke eisen voldoet van alle alpenlanden.

*bericht bewerkt door Denktank op 24 jan 2019 18:26

Paul

Dit is niet verboden, maar zodra de autoriteiten je vanwege de omstandigheden verplichten om met sneeuwkettingen verder te rijden kom je met deze dingen niet verder, tenzij je ze er afhaalt en sneeuwkettingen monteert

Waarom nou exact deze en geen kettingen die je overal kan gebruiken?
Kleuren ze goed bij je velg?

MountainHugger op 24 jan 2019 17:42

Gebruiksgemak en kan ze voor een zacht prijsje overnemen.

Kleur van mijn velg zou ik niet eens zo weten zonder naar buiten te kijken, zoveel interesseert mij de kleur en looks van mijn auto.

don't count the days, make the days count !

Plaats een reactie