Dames ski voor goed/gemiddelde skiër

Goedemiddag,

Ik schakel graag jullie hulp in bij het zoeken naar een geschikte ski. Ik ben ondertussen bij 3 verschillende winkels geweest en heb tot nu toe 3x een ander verhaal gehoord en in alle winkels kwamen ze ook met andere ski’s aan. Ik zie dus ondertussen door de bomen het bos niet meer ;)

Ik ski zo’n 20 jaar, in principe alleen op de piste en het liefst van rood. Ik ben niet de beste skiër, maar ook geen slechte en kom overal best netjes van af. Alleen als het ijziger of slush wordt krijg ik meer moeite en ski ik niet meer heel lekker. Bochten zijn middellang, behalve op zwart wat korter.

In de winkels zijn de volgende ski’s geadviseerd:

  • Head Super Joy (winkel 1)
  • K2 Luv Machine 74 (winkel 2)
  • Fischer Progressor (winkel 2)
  • Elan Insomnia (winkel 2)
  • Elan Delight Supreme (winkel 3)
  • Elan Ripstick 86 (winkel 3)
  • Fischer My Pro 80 (winkel 3)

Ik ben 28 jaar, 1,73m, 70kg

Ben benieuwd hoe jullie er over denken. Alvast veel dank!

Ik zou niet meer naar winkel 3 gaan :-)
De Super Joy in 163 of de Progressor F18 en F19 in ongeveer dezelfde lengte zouden zeker een mogelijkheid kunnen zijn.

*bericht bewerkt door hanss op 27 jan 2019 16:19

Völkl Flair SC UVO, ook wel carbon/SCe (vorige jaren) geheten. Overal goede reviews.
Salomon S-max W10
De genoemde ski’s ken ik niet, behalve de Progressor.

Mijn vriendin heeft de Volkl Flair SC zonder Uvo maar skiet liever korte bochten. Ze is hier héél gelukkig mee.

*bericht bewerkt door hanss op 27 jan 2019 16:22

Ik herken me volledig in jouw beschrijving van je niveau en voorkeur en ben enorm tevreden met mijn Rossignol Temptation 80
Heerlijke ski.
Ben iets langer (1.78) en iets zwaarder (75)

❄️

De K2 Luv Machine 74 is ook een mooie ski. Ga je vaak wat later in het seizoen kan ik de bredere Fischer My Pro 80 wel begrijpen, voorgenomen dat je wel wat kracht in je skiën stopt.
De Super Joy is een prima ski maar moet je wel een beetje voor werken om te slippen (aldus mijn zus); verder zeer stabiel.
Aan de Progressors ga ik geen woorden meer vuil maken. Prima.

Mooie pisteski’s waarvan ik weet dan in ieder geval een heel aantal dames die op de piste skiën en ongeveer jouw niveau hebben heel blij van worden:

  • Fischer My Curv / RC4 The Curv TI in 171
  • Dynastar Speedzone 12 TI in 166
  • (2019) Nordica Dobermann Spitfire Pro in 174 of 168
  • K2 Luv Machine 72 TI
  • Rossignol Hero Elite MT TI in 167

@Mariellevg1990

The problem with shops is that they tend to sell the few skis that they have in store. These are not often the best skis of the season and are very seldom sold at the best price.

I would advise you to have a look on ski tests (Gigi, Gearscore.nl, american reviews, etc…) and to buy on internet.

Herve P. Gearscore.nl | Proskilab.co.uk

Veel dank voor alle reacties! Ik ga er deze week nog eens wat meer over lezen en hak dan volgende week de knop door!

Hei, ik zou ook de Rossignol Hero Elite ST proberen als je de kans krijgt. Heb er op geskied sinds de kerst en ben er helemaal vriendinnetjes mee geworden. Ik dacht eerst dat het te hoog gegrepen zou zijn. Heerlijke ski waar je makkelijk korte bochten mee maakt op de steilere pistes en super cruised op de minder steile.

Ik herken me volledig in jouw beschrijving van je niveau en voorkeur en ben enorm tevreden met mijn Rossignol Temptation 80
Heerlijke ski.
Ben iets langer (1.78) en iets zwaarder (75)

Marije77 op 27 jan 2019 16:21

+1! Ik heb ze sinds vorig jaar, echt hele fijne ski’s. Twijfelde tussen deze en de Luv Machine, maar kon de Temptation’s heel gunstig geprijsd kopen. Overigens ben ik 1.76 en 58 kg.

Hoi allemaal, In de testen van deze winter uit de telegraaf en snow online bv. kom ik deze type skies weer niet tegen. Hoe kun je door alle skies de juiste zien?
Ik vind weer Rossignol pursuite 800ti maar niet de Rossignol Hero of Temptation
Of HEAD supershape Rally en -Magnum

wat ik heb gedaan en is erg goed bevallen…ik heb GIGI om advies gevraagd, daarna internet afgespeurd voor nog meer reviews en gekeken wat er bij duijvenstein uit te proberen is. Een aantal uren op de ski’s en je kan redelijk het verschil voelen. Heb je een keuze gemaakt kan je kijken of je daar de ski koopt of ergens anders.
ik heb ze daar gelijk gekocht. succes in je zoek tocht.

From a galaxy far far away.............

De cloud 11 van atomic is ook een goede optie

Hoi allemaal, In de testen van deze winter uit de telegraaf en snow online bv. kom ik deze type skies weer niet tegen. Hoe kun je door alle skies de juiste zien?
Ik vind weer Rossignol pursuite 800ti maar niet de Rossignol Hero of Temptation
Of HEAD supershape Rally en -Magnum

ellen.vanrijn@ziggo. op 28 jan 2019 13:58

Ik heb ze vorig jaar gekocht, toen vond ik er meerdere reviews over, oa deze: https://www.anwb.nl/vakantie/wintersport/skien/skitest/2018/…

en deze:

Skicentrum Heemskerk heeft volgens mij iig ook de Head supershape magnum getest. En zelf testen in Zoetermeer is natuurlijk ook een optie als ze de modellen op je ‘shortlist’ hebben.

*bericht bewerkt door Tamaravw op 29 jan 2019 16:11

Plaats een reactie