Ellmau eind februari

Wij wilden eind februari een week naar ellmau. Dat leek een prima bestemming met hotel op de piste, maar nu las ik dat de sneeuw vooral in de namiddag wel wat papperig wordt gezien de hoogte tussen 800 en 1500. Wat zijn jullie ervaringen

Ervaring vorig jaar vanaf 26 februari + 6 dagen geen last van pap. Niet in de middag en ook niet in de laaggelegen pistes. Is natuurlijk geen garantie voor dit jaar

Vorig jaar was top. Lekker koud, dik onder nul de gehele week. En Ellmau ligt op een noordhelling dus de zon doet daar veel minder dan bijvoorbeeld aan de kant van Brixen. Ik zou me geen zorgen maken.

Hangt van het weer af…

Geen glazen bol. Het kan vriezen en het kan dooien. Er ligt in ieder geval voldoende sneeuw, daar hoef je je geen zorgen over te maken. Dat de afdalingen een beetje pap worden, dat kan. Zeker aan de zijde van Brixen, dat is namelijk de zuidkant met de hele dag zon op de pistes. Over Ellmau zou ik me niet zo snel zorgen maken. Ik ben 3x in Ellmau geweest, waar onder 1x in maart, en nog altijd prima kunnen skiën. Pas na 14u werd het wat onaangenamer. Maar nog altijd prima.

Niets zo lekker als een beetje slushy pistes…

Born to Ride

Dit gebied is ontzettend leuk. Het is wel zo dat bij warmere temperaturen en wat minder sneeuw (dit jaar niet van toepassing) de dalafdalingen van Brixen en Hopfgarten minder worden. Maar er zijn heel veel pistes die hoger liggen omdat je een soort kom hebt waar je in kunt skiën, deze kom ligt in het midden van het gebied. Hier rondom liggen alle dorpen van Skiwelt. Wij skiën altijd 1 of 2 dagen per vakantie in dit gebied en de omstandigheden zijn bijna altijd goed.

Plaats een reactie