naar Madonna di Campiglio met krokus

hoi allen
iemand een idee welke de beste weg is naar Italië? we overnachten op zaterdagavond in Bolzano, om 's anderendaags verder door te rijden (nog 2 uurtjes).
ik had gedacht om rond 5.00 u te vertrekken en het verkeer achterna te rijden. Ik zou graag ten laatste ronde 18.00 uur in Bolzano willen aankomen.
Alle tips zijn welkom, ik ga dit jaar voor de eerste keer met krokus skiën.
Alvast bedankt

Staat de overnachting al vast? Het minst filegevoelige is de route over Basel/Gotthardtunnel/Como/Bergamo. Plan een overnachting rondom Como/Milaan/Bergamo. Daarna is het nog een 2tal uur rijden over binnenwegen via Pinzolo of met een ruime omweg via de Autostrada naar Verona en Trento.
De alternatieven zijn de onderhand altijd filegevoelige Fernpass, Arlbergtunnel of de drukte rondom München. Plus de krokuszaterdag is bijna een garantie voor file op de Brenner. Dus of op de vrijdag weg, of op de zaterdag net vòòr de Fernpas overnachten. Dan is het nog zo’n 4u rijden op de zondagochtend.

bedankt Bennie, de overnachting staat al even vast, je route zal dus niet meer lukken vrees ik, maar staat wel genoteerd.
Zou er in de late namiddag nog zoveel file zijn?

Een aantal jaar geleden stond ik zelf om 15u nog in een 10km lange file op de Brenner die week, en vorig jaar (zelfs na de krokus) kostte het bekenden nog 16u om naar Alta Badia te rijden. Fernpas is vaak tot een uur of 14-15 lastig en de Brenner met de tolpoortjes en autostrada tolafritten levert regelmatig files op tijdens de drukke wisseldagen.
In jullie geval is het beste advies richting München te gaan, daar aan de hand van de actuele filemeldingen eventuele alternatieve routes te kiezen en gewoon maar te gaan. 5u weg, dan ben je er waarschijnlijk zo rond 18u.

Plaats een reactie