Wintersport Saalbach vanaf 22-3-2019

Hi ,

Wie o wie zou er naar Saalbach willen voor een kortere periode? 5dagen eventueel vliegen? Vanaf 22-3… Ik zag leuke acties op sunweb voorbij komen. Ik was van plan om over te slaan dit jaar maar ik krijg toch weer kriebels! Hoe meer mensen hoe gezelliger!

31 V en ik snowboard nu 6 jaar.

persoonlijk zou ik eerst afwachten of er nog wel (voldoende) sneeuw ligt op de zuidhellingen.
Voor Saalbach is dit vrij laat in het seizoen. Hoewel er nu veel sneeuw ligt kan dat half maart wel anders zijn. Slush Puppy baggeren is bijna verzekerd.

Rond die tijd is daar ook de Dutchweek, dan ligt er vaal voldoende sneeuw. Maar ligt er ook aan of voorspellingen over de warmte de volgende week ook echt uit zal komen.

Half maart zal het heus nog wel te doen zijn, al loop je wel meer kans op pap op het eind van de dag.
En anders kun je altijd nog andere gebieden overwegen, toch? Genoeg interessante gebieden die ongeveer net zo ver rijden zijn als Saalbach.

Bedankt voor de berichtjes! Ik ga nog even kijken hoe of wat. Ik ben er nog niet helemaal uit :)

Heb je al een groepje bij elkaar? Ik (v, 28 jaar, snowboarder) wil zelf eigenlijk toch ook nog wel heel graag dit jaar en zou alleen nog in die week kunnen. Ik onderschrijf wel de berichten over pap. Ben nu twee keer eind maart in Saalbach geweest en beide keren niet geweldige sneeuwomstandigheden. Misschien is oriënteren op geen ander gebied nog een idee?

Als je in Saalbach zit, en je kiest voor een super ski card, dan kun je ook altijd uitwijken naar de gletscher van Kaprun. Dan heb je wel sneeuwzekerheid.

Ik lees even mee of hier iets uit gaat komen. Ik kan evt eerder in maart met een andere groep mee maar zou dan de enige zijn die korter gaat dus mocht hier snel iets uitkomen hou ik me aanbevolen.

*bericht bewerkt door ET1977 op 25 feb 2019 21:46

@Anne en Snow

In een andere groep zit ik met iemand die ook (nog) een keer op wintersport wil dit jaar. Wij hadden nog niet echt een voorkeur maar hadden al wel gezien dat we 9 maart voor 379 euri in Les Deux Alpes konden zitten met 4 personen inclusief busreis, appartement en skipas voor 8 dagen.

En… daar zit ook nog een zwembad bij.

https://www.sunweb.nl/wintersport/zoeken?TransportType[0]=Bu…

Interesse?

*bericht bewerkt door SkRed op 25 feb 2019 21:40

Hi, ik lees ook mee (M, 28, skiër, snowboard rookie). Zoek nog ergens aansluiting, het liefst iets eerder in maart.

Beste,

Is dit topic nog actueel? Zijn er nog plannen om echt te gaan?

Oke,

Ich habe noch etwas weitere info für euch

Von 01.04. bis 07.04.2019 sind die Bereiche Schattberg, Westgipfel, Zwölferkogel, Schönleiten und Asitz offen.
Von 08.04. bis 14.04.2019 sind die Bereiche Schönleiten und Asitz in Betrieb.
Von 15.04. bis 22.04.2019 ist nur der Bereich Asitz geöffnet.

Groet uit het zonnige hinterglemm

echte mannen lopen naar boven,

Topic voor Frankrijk is misschien net iets actiever. Maar als we nog iets willen doen voor een betaalbare prijs zullen we nu koppen met spijkers moeten slaan. Want de laatste betaalbare reis naar Risoul is dus weg. Nu is het 15 maart vertrekken naar Les Deux Alpes voor 420.

Plaats een reactie