Eerste keer gaan skiën 19 maart

Ik ga voor de eerste keer gaan skiën dus op 19 maart.

Nu heb ik wat zorgen om een goed skigebied te vinden waar er nog voldoende sneeuw zal liggen en die wat te doen is voor beginners…

Tips zijn meer dan welkom!

Geen voorkeur van land…

Alvast bedankt!

Ik dacht bv aan obertauern wat betreft die sneeuwzekerheid.

@dosfel Zeker als beginner heb je niet veel nodig om al heerlijk een weekje in de sneeuw te kunnen genieten. Wanneer je de kosten beperkt wilt houden zou ik bijvoorbeeld de kleinere gebieden in de Marienne Vallei erg aan kunnen raden. Wanneer je bijvoorbeeld naar een La Norma kijkt dan zijn daar voor erg leuke prijzen mooie deals te vinden bij de grote touroperators zoals bizz travel en sunweb. Aan de 50km piste heb je ruim genoeg die week. Door de hoogte en ligging op een noordhelling is de sneeuw nog erg goed in die periode en het is heerlijk rustig op de pistes. De klassieke grote en hooggelegen Franse en Oostenrijkse gebieden zijn over het algemeen nog behoorlijk druk en een stuk prijziger in die periode.

Het is ook een beetje de vraag wat je wilt. Wil je een authentiek dorp of maakt dat weinig uit. Wil je bruisende apresski of houdt je meer van de rust in een mooie omgeving met een ruige natuur. Kleinere rustigere gebieden hebben vaak als voordeel dat de skilessen ook lekker rustig zijn met kleine klasjes waardoor je beter les krijgt.

Born to Ride

Bedankt @Matthias123
Super tips!

Après ski etc speelt geen rol. Rust en natuur staan hoog aangeschreven!

Seiseralm misschien ook wel een aanrader. La Norma is ook geen slechte optie. Of Saint-François Longchamp, ook in de Maurienne vallei?

Mr. Slow

@dosfel dan zit je daar zeker goed. Je kunt daar in de met de eskimo skipas ook nog verschillende gebiedjes afwisselen zoals Valfrejus en Bonneval sur Arc. Vooral Bonneval is echt een pareltje. Het ligt tussen machtige bergen met een rustig en authentiek dorpje. Het is te klein voor een week maar fantastisch voor 1 of een paar dagen. Aussois ligt er ook nog vlakbij maar die hellingen liggen allemaal op het zuiden, wanneer je dan warm weer hebt in de 2e helft van maart worden de pistes wel zacht in de middag.

Mocht je bang zijn dat een gebied met 50km aan pistes te klein is dan zouden gebieden zoals Le Grand Domaine of Galibier thabor een optie kunnen zijn. Die gebieden zijn ook goed voor beginners en hebben nog ruim voldoende sneeuw in die periode.

Born to Ride

Plaats een reactie