Salomon S/Max 10 of Fischer Progressor F18

Ik heb idd de F18, en die beviel uitstekend. En toen heb ik op de smax 10 geskied. Die beviel nog beter. Vandaar.
Qua lengte ben ik van de korte bochten en daarom van de korte skies. Ik ben 183 en 80kg. Ik heb de F18 in 167 en de 10 in 165. Dat gezegd zijnde, vond ik de 175 s/max 10 ook erg makkelijk skiën. Gewoon proberen bij Snowworld. Ik zou je persoonlijk de 170 adviseren, die is stabiel genoeg.

Ik heb idd de F18, en die beviel uitstekend. En toen heb ik op de smax 10 geskied. Die beviel nog beter. Vandaar.
Qua lengte ben ik van de korte bochten en daarom van de korte skies. Ik ben 183 en 80kg. Ik heb de F18 in 167 en de 10 in 165. Dat gezegd zijnde, vond ik de 175 s/max 10 ook erg makkelijk skiën. Gewoon proberen bij Snowworld. Ik zou je persoonlijk de 170 adviseren, die is stabiel genoeg.

DrPhil op 1 mrt 2019 19:53

Bedankt voor je uitleg! Ik ga de 170 sowieso proberen en zal ook om het advies van de verkoper vragen voor de lengte.

Wil je deze aanbieding ook nog ff mee geven

https://www.sport-robl.at/de/ski-sets/fischer/fischer-progre…

Verzenden naar nederland doen ze wel, moet je ze even een mail sturen…

Succes

Wil je deze aanbieding ook nog ff mee geven

https://www.sport-robl.at/de/ski-sets/fischer/fischer-progre…

Verzenden naar nederland doen ze wel, moet je ze even een mail sturen…

Succes

Lukkie76 op 2 mrt 2019 00:42

Dat is wel een erg leuke prijs. Ervaring met deze winkel?

Ik heb geen ervaring moet deze winkel, echter komt hij op dit forum regelmatig positief voorbij.

Een prima winkel. Maar de verzendkosten zijn € 29,95.

Smax 8 in 170 was vd week €300 bij bever en ook bij duivesteijn

MarlenaMop goede review ik had precies hetzelfde heb ook de smax 8 erbij gekocht na testen tussen smax 8 en 10. Fijne ski heb m naast de XDR 80 ti.aangeschaft. fijne ski’s zullen idd wel de opvolgers kunnen worden van de progressors

Smax 8 in 170 was vd week €300 bij bever en ook bij duivesteijn

rv op 2 mrt 2019 16:53

Alleen in die maat bedoel je? Wel een lekkere prijs hoor. Hoop dat deze weer daalt dan.

De Fischer F18 is € 324 bij Alpinstore. De S/Max 8 is € 329 bij Snowinn.com. Dat waren volgens mij de goedkoopste prijzen die ik kon vinden.

Morgenochtend ga ik in ieder geval de Max 8 en 10 testen. Ik zal jullie laten weten of ik dan de Max 8 neem of dat ik toch de gok waag en voor de Fischer ga. :)

De Fischer F18 is € 324 bij Alpinstore. De S/Max 8 is € 329 bij Snowinn.com. Dat waren volgens mij de goedkoopste prijzen die ik kon vinden.

drd op 2 mrt 2019 19:41

De Fischer F18 is dus bij Sport Robl al een stuk goedkoper.

Mr. Slow

En Snowinn zit in Spanje en heeft een waardeloze klantenservice.
Ik begrijp de logica sowieso niet. Als de 8 of 10 niet bevallen, koop je de F18? Want die bevalt dan wel?
De 8 kost € 359 bij Duijvestein en je krijgt je € 25 testgeld terug. Plus geen verzendkosten, reken uit je winst.
Waarom schrijf ik dit in hemelsnaam nog…

*bericht bewerkt door DrPhil op 02 mrt 2019 20:19

Ik begrijp de logica sowieso niet. Als de 8 of 10 niet bevallen, koop je de F18? Want die bevalt dan wel?

DrPhil op 2 mrt 2019 20:07

Wat zou ik dan moeten doen als de 8 niet bevalt? Ik mag dan nog 3 ski’s testen, maar ik zou geen idee hebben welke.

Ik bedoelde: als de 8 of de 10 je niet bevalt, gaat de F18 je ook niet bevallen.
Ik zou sowieso de salomon XDR 80ti proberen, die vind ik ultramakkelijk te skiën. Je zou ook een echte slalomski kunnen proberen, bv de Atomic S7 (persoonlijk niet mijn favoriet). En bv de K2 Ikonic 80. Ik zie dat ze ook een Elan Amphibio 76 PS. Die ken ik niet, maar gezien de prijs lijkt dat allround. Dan heb je in elk geval een idee hoe de diverse categorieën skiën.

*bericht bewerkt door DrPhil op 02 mrt 2019 21:20

Het testen van verschillende soorten ski’s lijkt mij inderdaad een goed plan. Ik ga er gewoon vijf testen denk ik :)

Leuk om lezen rv, nu drd nog ;-)

Ik ben benieuwd drd, wat je van de Salomons vindt.
Als je er 5 wilt testen ben je wel even bezig, maar leuk om te doen natuurlijk. Je kan proberen de volgende set ski’s alvast voor je af te laten stellen, dat kan wachten schelen bij het omruilen.

Naast de Salomons zijn de XDR, S7 en Ikonic genoemd, misschien zijn de Atomic X5 (net onder S7) nog interessant voor je?
Die zijn iig allemaal in Z’meer uit te proberen dacht ik.
Atomics (S9) vond ik zwaar aan de voet, maar natuurlijk super goed gedempt daardoor. Niet echt mijn ding, maar ook boven mijn niveau schat ik zo in.

Veel plezier!!
Spanky

Liever technisch mooi van blauw dan krampachtig van rood :-D

Bij bever nu 375€ minus 20% korting voor de smax 8 alleen nog in 160 cm

maar als je dat bij duivesteijn zegt gaat ze waarschijnlijk mee met de prijs dat deden ze bij mij ook

maar als je dat bij duivesteijn zegt gaat ze waarschijnlijk mee met de prijs dat deden ze bij mij ook

rv op 3 mrt 2019 09:58

Das mooi! Ik ga waarschijnlijk woensdag testen. Heb gisteren schoenen gepast en de Salomon QST Pro 100 schoenen zaten er goed (bij gebrek aan de juiste maat voor mannen, de vrouwenvariant gepast). Woensdag komt de mannelijke variant binnen. Ik vond deze nog net iets lekkerder zitten dan de Salomon X Pro 100 en de loopstand is ook wel fijn.

Morgenochtend ga ik in ieder geval de Max 8 en 10 testen. Ik zal jullie laten weten of ik dan de Max 8 neem of dat ik toch de gok waag en voor de Fischer ga. :)

drd op 2 mrt 2019 19:41

Hoe is het gegaan?

Ik kwam daar 's ochtends aan en heb, na het kopen van schoenen, als eerste de S/Max 8 getest (in 165 cm). Het kopen van schoenen beviel mij erg goed trouwens, ik heb nu een paar dat echt lekker zit.

De Max 8 beviel mij erg goed. Zoals vaak omschreven vrij licht (klappert soms een beetje) en speels, maar wel heel fijn om op te skiën en foutjes worden niet te hard afgestraft.

Daarna heb ik nog een aantal exemplaren getest, maar had het gevoel alsof ik door omstandigheden die ski’s niet goed kon ervaren.

De andere testexemplaren hadden namelijk een lengte van 170 cm. Ik merkte dat ik dat te lang vond, waardoor ik niet het gevoel had alsof ik de ski echt goed kon testen en ik meer bezig was met het ergeren aan de lengte.

Bovendien was na mijn sessie met de Max 8 de skihal dermate druk, dat ik meer bezig was met mensen ontwijken dan dat ik de ski lekker kon testen.

Het testen was dus niet zo’n heel groot succes bij de andere exemplaren.

Ondanks dat ik de andere exemplaren niet goed heb kunnen testen, ben ik toch voor de S/Max 8 gegaan (een exemplaar van 160 cm op aanraden van de verkopers). Deze ski beviel mij gewoon erg goed.

Over 2,5 weekjes ga ik naar Oostenrijk en dan zal ik hem eens grondig testen en uitproberen. :)

Jammer van de beschikbare lengtes en de drukte, maar fijn dat je geslaagd bent! Ik kan niet wachten om ze zelf te testen.

Gefeliciteerd drd!
Ga je vast veel plezier van hebben.

Onderhand ook wel benieuwd naar de bevindingen van B-RETRO, maar dat horen we misschien donderdag…

Ciao, Spanky

Liever technisch mooi van blauw dan krampachtig van rood :-D

Nog even geduld. :p

Nog even een vraag over schoenen:

De Salomon QST 100 heeft 3 buckles, 1 klittenbandstrap en is een freerideschoen. De Salomon X Pro 100 is aardig vergelijkbaar maar is een pisteschoen met 4 buckles en een klittenbandstrap. Ik vond de eerste net wat lekkerder zitten en de loopstand lijkt me ook fijn, maar is een pure pisteschoen dan niet beter gezien het feit dat ik alleen op pistes zal skieën? Ik heb ergens eens gelezen dat 4 buckles meer precisie geeft. Ik zal het in de winkel ook sowieso nog vragen.

Je moet vooral een schoen uitkiezen die lekker zit. Dat is veel belangrijker. Of dat nou onder de noemer piste of allmountain oid valt…das vooral marketing.

Okee, bedankt. :)

3 of 4 buckles is wel degelijk een verschil. De onderste van de 2 op de schacht is belangrijk voor het vasthouden van je hiel. 3 kan prima, maar een strakke pasvorm is dan nog belangrijker.
Als ik jou was ging ik voor de pisteschoen.

*bericht bewerkt door Shane op 06 mrt 2019 12:19

I can stick uphill ice, on my saucer...

Bedankt voor je input Shane. Strak zit ie wel. Ik ga beide gewoon nog een keer passen vanavond.

Ik heb de QST 120, maar die kan ik niet aanraden. Voor mijn gevoel is hij erg slap. Ik zou dus zonder meer kiezen voor de X-pro 100, als ik jou was.

Ik heb gelezen dat de flex wat slap uit blijkt te vallen bij de QST-lijn, maar vind het lastig om te vergelijken aangezien ik alleen wat huurschoenen aan heb gehad (geen idee wat de flex was). Ik vond ze in ieder geval een stuk stijver dan de huurschoenen in SnowWorld, al zal dat vast geen verrassing zijn. Ik denk dat een erg stijve schoen in ieder geval niet handig is, gezien mijn niveau.

*bericht bewerkt door B-RETRO op 06 mrt 2019 12:38

Plaats een reactie