Wat kost het nu gemiddeld, zo'n wintervakantie?

Hoeveel geld besteden jullie gemiddeld aan jullie skivakantie? inclusief materiaal, vervoer,eten,alles…

Sneeuw is gewoon mijn obsessie.

150 benzine heen en terug.
25 per nacht plus ontbijt.
Skipas 100 euro voor 3 dagen
Materiaal 80 euro
Dagelijkse kosten voor drie skidagen+ 2 reisdagen pp 200 euro

Dus voor 3 dagen, 4 nachten: een kleine 650 euro.
Tuurlijk kan je het zo duur of goedkoop maken als je wilt.

mijn laatste trip.(1 jan) kwam alles bij elkaar op ongeveer 900 euro.zelf koken en niet elke avond in de kroeg hangen.we zaten met 6 man in een chalet en alles ging uit de pot.

in maart weer een weekje en dat gaat wel wat duurder worden denk ik.wel elke dag kroeg en niet zelf koken.

Hangt van de situatie af. Soms ben ik luxe gegaan, soms basic. Gemiddeld door de jaren heen voor een week (6-7 skidagen) ongeveer 850 euro per persoon.
Voor een lang weekend (3 skidagen) 350 euro.

Ik probeer altijd een goede balans te vinden tussen prijs en kwaliteit. Maar ik zal dit jaar even aanhouden.

Ik reis met 3 personen naar Val Thorens:

  • appartement
  • 7 nachten
  • Trois vallees skipas
  • (bus)vervoer
  • eigen materiaal
  • verzekering

Dit alles kost zo’n 600 euro pp. Tel daar het eten en een zakcent van samen +/- 500 euro bij op.

Dan kom je rond de 1100 euro. Het kan goedkoper, en het kan veeeel duurder. Net wat je zelf wil.

Ik ben meestal tussen de 1000 en 1200 euro kwijt voor een week

wel ik zou het zo goedkoop mogelijk houden. Ik wil vooral de ervaring hebben van in de bergen geskied te hebben. Maar aangezien ik tot in december kan sparen, kan het wel dat ik het wat luxueuzer ga maken. Als ik er toch een heel jaar voor spaar… -_- nog 11 maand te gaan, counting down to it :D

Sneeuw is gewoon mijn obsessie.

Hangt heel fel van de situatie af. Met een organisatie in Belgie kan de kostprijs voor een vakantie in het hoogseizoen naar een degelijk gebied (Ischgl, Val Gardena, …) zelfs oplopen tot 1250 euro, en dan heb je 's middags nog niet gegeten en niets gedronken.

Wij gaven vroeger altijd rond de 750 euro per persoon uit maar hebben wel gemerkt dat het de laatste jaren allemaal wat duurder aan het worden is.

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Hangt heel fel van de situatie af. Met een organisatie in Belgie kan de kostprijs voor een vakantie in het hoogseizoen naar een degelijk gebied (Ischgl, Val Gardena, …) zelfs oplopen tot 1250 euro, en dan heb je 's middags nog niet gegeten en niets gedronken.

Wij gaven vroeger altijd rond de 750 euro per persoon uit maar hebben wel gemerkt dat het de laatste jaren allemaal wat duurder aan het worden is.

Kristof op 12 jan. 2012 19:53

Hm Misschien is het niet eens zo’n gek idee om doorheen het jaar toe te sparen voor dat weekje vakantie… Ik zou nu kunnen gaan maar dat zou men financien volledig in de war maken…aangezien ik het ‘gekke’ idee van naar de bergen te gaan pas sinds 2 maand heb (toch zo intensief en bewust (zeggen doe ik al lang maar nu echt van plan om te gaan). Als ik nu jaartje geduld heb, kan ik op en top genieten van men weekje vakantie… Tuurlijk zou ik liever nu gaan maar dan moet ik bv auto nog in orde zetten (winterbanden) onderhoud doen,nog wat materiaal kopen,verlof opdoen zodat ik onder het jaar in de sht zit, en allerlei andere praktische dingen regelen…Geduld is een schone deugt neem ik aan…wacht nou al zolang :D

Sneeuw is gewoon mijn obsessie.

155 euro voor buspendel.
30 euro voor reisverz. met wintersportdekking.
560 euro 7 overnacht/volpension/4 sterren hotel.
245 euro 8 dagen skikaart.
100 euro 2 uur prive skiles.
60 euro 1 dag skiguiding met gids.
175 euro natje/droogje.
150 euro afschrijving op skispullen en kleding.
Totaal: 1475 Euro voor 8 dagen te skien.
Dit is 185 euro/dag gemiddeld.
Dit kan natuurlijk goedkoper,maar je moet maar zelf invullen en uitrekenen en vergelijken waar je op zou kunnen bezuinigen.

niet roetsjen maar skieen

Alles hangt af wat je wilt,
Er zijn vakanties geweest waar ik voor zon 600 euro alles had (eten , uitgaan , skipas , bus , snowboard + botten , …) Maar wel niet veel uitgaan en zelfkook in een klein app in goedkoop gebied.

Les arcs vorige maand was 420€ voor skipas + app + huurauto

Hierbij kwamen dan nog benzine en eten wat alles op 700€ ongeveer afklopte.

Volgende maand solden is 530 alleen al voor app en skipas , …

Alles hangt dus af wat je wil en eraaan wilt geven.

Verschilt heel erg. Van 500 tot 3000 euro pp per week.

Meestal zo tussen 600 en 700 euro, alles bij elkaar… :D

Zo kun je er nog eens een paar per seizoen doen…

Ik blijf altijd onder de 500 euro p.p.
Redelijk goedkoop appartement (dit jaar met z’n 4’en 160 euro p.p.). Eten gewoon van thuis meenemen (supermarkten in wintersportgebieden zijn vaak duur) en lekker elke avond zelf koken. Meestal gaan wij 1 avond uit eten.
Skipas is dit jaar 200 euro. Materiaal huur ik ook (+/- 100 euro). Benzine delen met z’n 4’en. En we zitten trouwens wel vlak bij het dalstation van een gondel.

Paar jaar geleden zijn we met z’n 2’en gegaan. Is het iets moeilijker, maar nog steeds mogelijk met wat creativiteit. We zaten toen in een appartementje in het souterrain van een huis (vlakbij de skilift).

Ben nog student dus moet erg op de kosten letten als ik op wintersport wil, en dat lukt ook wel goed.

Wij zijn met ze drieen (twee volwassenen en 1 peuter) en zijn rond de 1700 euro kwijt incl appartement, skipassen 2 stuks, paar uurtjes les dochter, eten en drinken en 1 tank benzine. De rest op de tankpas van de baas. Ski’s hebben we allemaal zelf.

Reis al geboekt.

-Hotel
-Skimateriaal gehuurd
-Skipassen (3-tälerskipas)

Zo hebben we voor bovenstaande dingen met vijf personen 2200 euro betaald (met pasen).

Alleen eten 's middags en drank moet ter plaatse betaald. Oh ja ook nog de benzine, maar als je die door vijf deelt is dat niet veel.

totaal ongeveer 1000 euro voor 2 personen en een kleintje. MOet eerlijk zeggen dat we zelf materiaal hebben. Auto is vd zaak en we zitten met een groep in een particulier huis. We koken zelf en gaan niet stappen.

Seriously snow addicted family!

Wij proberen altijd het zo goedkoop mogelijk te houden. Voorbeeld uit 2008 (Kaprun/ Zell Am See):

Flex pas (5 in 7 dagen): €197
Retour skitrein: €155 p.p.
Pension: €184 (€23 p.p., 8 nachten incl. ontbijt)
Eten & drinken: €200 (+/- €25 middag, avondeten, incl. drinken)
Skimateriaal: €0 (eigen materiaal)

Totaal: €736

Achteraf gezien is de skitrein toch redelijk prijzig en minder comfortabel. Afgelopen jaar dan ook met het vliegtuig geweest voor €80 p.p. retour.

Dit jaar heb ik een goedkope reis met vlucht naar innsbruck voor 500 euri, wel voor 4 dagen overigens.

We hebben ook wel eens een weekje in Solden gezeten en toen was ik 2500 euri kwijt, persoonlijk vind ik dit veel te duur maar was wel een onvergetelijke vakantie
Je ziet, het varieert enorm

Dit jaar heb ik een goedkope reis met vlucht naar innsbruck voor 500 euri, wel voor 4 dagen overigens.

We hebben ook wel eens een weekje in Solden gezeten en toen was ik 2500 euri kwijt, persoonlijk vind ik dit veel te duur maar was wel een onvergetelijke vakantie
Je ziet, het varieert enorm

Tim T op 12 jan. 2012 21:00

2500…per man… geef ik er toch niet aan hoor, ik wil een deftige vakantie maar met dat geld kan ik zoveel meer doen :p. is solden dan echt zo’n duur ski gebied?

Sneeuw is gewoon mijn obsessie.

Ik zie al weer dat ik aardig wat duurder uit ben dan de gemiddelde hier :-s ben nu 4 keer op wintersport geweest(solden 2 x mayrhofen en gerlos) en was gem ong. 1600 kwijt…alles bij elkaar.

En ja ik hou wel van de apres-ski…

Maar zoals al eerder gezegd, ligt echt aan jezelf,
je kunt het zo duur maken als je wilt.

Ik hou het bij low budget vakantie… Goedkoop pensionnetje met ontbijt voor 25 a 30 euro… Eigen materiaal… Skipas voor 4 dagen en samen met 4 personen in een auto…

's middags vaak wel gewoon eten op de piste en 's avonds een soepje, broodje, of andere kleine gerechtjes eten…

Appartement plus skipas 150-200 p.p

autoreis ong. 130 p.p.

eten 50 p.p. (zelf koken)

totaal zo’n 350-380 euro, ik probeer het meestal onder de 400 te houden.

Ik heb wel eigen materiaal, en reken in dit geval voor de autoreis alleen brandstof en tolkosten.

Running against the wind

Ik reken voor een 10-daagse busreis naar een groot frans skigebied, incl. overnachtingen, 8-daagse skipas voor het hele gebied, skihuur, eten, drinken en uitgaan ongeveer 1000 euro. voorheen bleek dit altijd aardig op te gaan.

  • Met opgaan bedoel ik dat de vuistregel opgaat ^.^, maar het geld is aan het eind van het liedje ook op :P
Vrijdag 3 Feb naar Belle Plagne met Sunweb!!!

Leuk Sven je bent de mogelijkheden aan het visualiseren om later te kunnen concretiseren ,hoef je niet meer jaloers op anderen te zijn:-)

500-800 euro per persoon per week. Compleet.

Ohja, geldt voor Oostenrijk (grotere/bekendere gebieden), eigen vervoer(auto) eigen materiaal en overnachtingen in een net appartement(dus geen low budget of super wellness).

Mijn vader 950
Mijn moeder 750
Mijn zus 680
ik 800

+eten op de piste : 200
+drankrekening: 100
+materiaal :60
+benzine: 50 (firmawagen dus aan de grens nog eens tanken op kosten van den baas)

=3600 euro
Maar het is wel de leukste week van het jaar !

In het normale leven ben ik best zuinig maar op wintersport kan het me echt niks schelen ik ga nu dan 2 keer maar je hebt best kans dat ik volgend jaar 3 keer ga en ja ik zelf mn skis en skischoenen maar het staat hier al eerder vermeld dan nog ben ik tussen de 1000 en 1200 euro kwijt in de week en ja met die fijne halve liters dat kost natuurlijk ook een paar cent

Quote [quote]Mijn vader 950
Mijn moeder 750
Mijn zus 680
ik 800

Zie je, het is helemaal niet zo dat vrouwen veel geld spenderen! Moet je die mannen eens kijken! haha

Haha das omdat ze niet skiet. Eigenlijk moest ik shoppen er nog bij rekenen :)

Haha das omdat ze niet skiet. Eigenlijk moest ik shoppen er nog bij rekenen :)

dr dre op 12 jan. 2012 23:24

Nou dan vind ik het bedrag nog schappelijk! haha

Plaats een reactie