Ski rond oud op nieuw 2019-2020

Hoi wintersporters,

Van 28-dec 2018 tot 4-jan 2019 zijn we van plan om met de familie op wintersport te gaan. Ik heb al wat gezocht, maar zie nog relatief weinig online staan. Hebben jullie nog goede tips wanneer het slim is om te boeken, sites waar je kunt boeken en eventueel leuke skigebieden, waar ik me op kan richten.

Budget totale reis (inclusief skipas/materiaal, exclusief uitgaven aan eten/drinken): <4000 euro.
Aantal personen: 6 (leeftijd: 2x 50+, 4x 20-25 jaar).
Ervaring: varieert van met moeite van de blauwe piste afgaan tot goed beheersen van de rode pistes.
Wensen: Redelijk skigebied om 8 dagen te kunnen skiën of uitwijkmogelijkheden naar andere gebieden, bij voorkeur 3 aparte slaapkamers binnen appartement of evt. een hotel. Binnen 10-15 min lopen van het centrum. Mogelijkheden tot après-ski en restaurants. Ook leuke mogelijkheden voor mijn moeder, die niet gaat skiën (ze houdt veel van wandelen, of een keer naar het zwembad of sauna in de buurt gaan of vermaak op de berg, of …?).
Oostenrijk is mij tot nu 3x goed bevallen (Neukirchen am Großvenediger (wel klein skigebied), 2x Mayrhofen). Ouders zijn 1x naar Kirchberg geweest. Ik twijfel of Frankrijk een goede keus is om te skiën. Is namelijk een stuk langer reizen, oogt minder sfeervol en minder sneeuwzeker(?).
Heb al wat gezocht op Sunweb en op Tui (waar de site overigens nog niet werkt).

Hebben jullie nog tips?

Frankrijk is niet minder sneeuwzeker dan Oostenrijk, eerder het tegendeel denk ik over het geheel genomen. Gebieden liggen hoger over het algemeen. Maar ja, die hoge (en vaak grote) gebieden zijn ook weer wat duurder. Maar als je Sunweb, Bizztravel, chalet.nl etc. in de gaten houdt kan je wel mooie deal in Frankrijk scoren.

Een vervolg op deze vraag;

Is er al wat gevonden? Via welke weg?

De sites booking, chalets.nl, plaatselijke vvv zijn bekend. Zijn er nog meer sites voor appartementen? Wij zoeken ook iets voor dezelfde week; 4 volwassenen, 3 kinderen(kunnen gewoon bij ons op de kamer). Geen eisen vwb lokatie, gaan toch met de auto naar de lift. In het skigebied wel graag les voor onze 2 oudste kinderen, Nederlands niet noodzakelijk maar wel voorkeur.

We hebben in de voorjaarsvakantie altijd een vast adres gehad en het zoeken is dus een beetje nieuw, zeker voor de bewuste periode.

Top! Moet ergens beginnen, lijkt erop dat veel al volgeboekt is via vaste gasten e.d.

Marktplaats? Paar keer mooie woning gehuurd in Duitsland weliswaar, maar Oostenrijk /Frankrijk / Zwitserland kan natuurlijk ook.

Wij huren vaak via airbnb. Laatste jaren elke keer. Frankrijk, Zwitserland.
Voordeel is dat er vaak ruimere huizen en chalets te vinden zijn, handig als je met meer dan 4 of 6 pers reist.
Nadeel kan zijn dat er geen pakketprijzen zijn, dus niet incl skipas etc. Maar dat vind ik niet erg. Maakt ook flexibeler.

❄️

We hebben uiteindelijk een maand geleden via Sunweb voor een redelijke goede prijs (± €5700) een appartement midden in het centrum van Mayrhofen gevonden met 8 dagen skipas, materiaal en busvervoer.

Dat is dan toch al €1700,- meer dan je in de openingspost wilde besteden!😉

LA NORMA😍☃️
When life gets too complicated.... SKI

Voor Frankrijk boeken we vaak via:
https://www.pierreetvacances.com/nl-nl
https://www.goelia.com/fr/
mocht je ING rentepunten hebben dan kan je hiervan een kortingsbon voor pierre et vacances bestellen.

Plaats een reactie