Diepsneeuw en slushlatten suggesties?

En als je t echt niet meer weet kun je altijd nog een Blizzard Bonafide kopen. Schijnt wel mooie ski te zijn, alleen voor mensen die van bakstenen houden (zoals de doubledeck 😁)

Ach baksteen, een relatief begrip… Gewoon is testen die bonafide 😊

Bakstenen 😍

Enige wat beschikbaar was is de XDR… ben deze dan maar aan het testen. Is wel een dartele lat die heel makkelijk draait zonder veel moeite. Nog makkelijker dan de SL. Gedraagt zich best goed op harde pistes die het momenteel nog altijd zijn…
Jammer genoeg geen diepsneeuw meer en nog jammerder genoeg voorlopig nog geen echte pap om daarin te testen.

Hier in Ischgl is veel echte zware pap, vooral ook off-piste, waar het 's middags echt prima skiën is. Zware sneeuw, maar goed smeerbaar. Je moet de oriëntatie goed kiezen, maar dan kan je prima freeriden en ski's daarvoor testen.
Ik ski hier vier dagen op mij Kendo's. Zowel op de betonharde opgevroren pistes in de morgen als in de slushbulten en aardappelpuree in de middag. Ik kan er alles mee. Als ik niet de eerste paar uur van de dag die betonharde pistes had gehad (en keiharde sneeuw naast de piste) had ik liever met wat breders geskied zoals de Nordica Enforcer 100 of zo. Hapt net wat minder en geeft - vooral off-piste - wat meer float (trekt wat minder diepe troggen en hapt wat minder).

*bericht bewerkt door GiGi op 20 apr 2019 07:25

Hier in Ischgl is veel echte zware pap, vooral ook off-piste, waar het 's middags echt prima skiën is. Zware sneeuw, maar goed smeerbaar. Je moet de oriëntatie goed kiezen, maar dan kan je prima freeriden en ski's daarvoor testen.
Ik ski hier vier dagen op mij Kendo's. Zowel op de betonharde opgevroren pistes in de morgen als in de slushbulten en aardappelpuree in de middag. Ik kan er alles mee. Als ik niet de eerste paar uur van de dag die betonharde pistes had gehad (en keiharde sneeuw naast de piste) had ik liever met wat breders geskied zoals de Nordica Enforcer 100 of zo. Hapt net wat minder en geeft - vooral off-piste - wat meer float (trekt wat minder diepe troggen en hapt wat minder).

GiGi op 20 apr 2019 07:23

in de namiddag was het inderdaad veel beter. Mooie slush ( zit namelijk ook in ischgl :-) ) jammer genoeg is er niet veel anders te huur dan de XDR die ik gisteren getest heb… op zich leuk maar lijkt nog heel hard op mijn SLs (tenzij jij je kendo”s ook verhuurd ;-p ). Het vervolg van mijn zoektocht zal voor december worden denk ik. Nu maar wat genieten van de topcondities ! Veel plezier nog

Ik ga lekker een weekje pap rammen met de Rustlers in Valtho. Erger dan vorig jaar kan bijna niet met 30 graden haha.

@Elisabeth101 Denk eraan, tot 11u is het ijskrassen ;) Jammer dat ik je net misloop. Of ben je er morgen al?

Ik weet niet of je ze al gekocht hebt maar misschien nog een toevoeging. Ikzelf ski ook op de redsters sl doubledeck, wat een redelijk extreme slalomski is. En lengte en gewicht zijn redelijk vergelijlbaar. Afgelopen week heb ik de elan ripstick 96 en 106 181cm getest. Dat ligt dus heel ver van de sl ski. Het verraste mij hoe stabiel ze waren op hoge snelheid. Ook de grip op de ijziger hogere pistes verraste mij zeer. Het is even wennen maar ik ben best wel om voor wat betreft deze ski. In de slush heel stabiel en goed te carven. Off piste dwingt hij je wel om een goede techniek toe te passen. Alhoewel het redelijk verspoord en ijzig aan het worden was. Ik overweeg zeker om deze ski aan te schaffen. Eerder 106 dan 96. Dat maakte me op de piste niet uit. De kantenwissel en rebound in de bochten moet je natuurljk niet op sl niveau verwachten maar met wat aanpassingen zeker leuk. Ook de salomon qst getest. Dit was ook leuk speelgoed, maar voelde een stuk logger aan dan de ripstick.

Hey @robinvandeneertwegh, bedankt nog voor de info…
Heb me toevallig gisteren net de Head Kore 93’s aangeschaft in 180 cm. De recensies en reviews die ik erover las samen met het advies op dit forum doen me vermoeden dat die lat me heel goed zou moeten liggen…

Nog slechts een 200 tal dagen aftellen nu alvorens ik ze in het wild kan testen….

Plaats een reactie