Hoe verdeel je de kosten met meerdere gezinnen in een apartement!!?

Geef slechts text en uitleg zonder teveel onnodige persoonlijke info hier te verstrooien :)
Voor de gene die geen huis hebben of nooit gekeken hebben naar aflosmogelijkheden…je mag per jaar maar 20% ± aflossen aan je hypotheek boetevrij, dus in een keer aflossen gaat niet en kan ik ook niet in de komende tien jaar moet ik dat bij elkaar sparen.
Een maandelijks bedrag wat ik kan sparen heb ik ruim genomen zodat deze 'Krent" ook kan genieten en op vakantie kan gaan :P

Wie weet over 10 jaar ff wat bijsparen en een onderdak kopen in de alpen ;), nog steeds een droom van me haha :)

Freerider op 23 jul 2019 10:02

Y.O.L.O. staat niet in jouw woordenboek als ik dit zo allemaal lees. En ja, ik heb ook een koopwoning en ja ik heb ook gekeken, en actie ondernomen, naar aflosmogelijkheden en heb over 20 jaar nog een klein gedeelte aflossingsvrij open staan waardoor ik voor minder dan 200 euries in de maand kan wonen zonder dat ik iets aan de belasting hoef over te dragen.

null

*bericht bewerkt door Alex op 23 jul 2019 10:32

When life gets too complicated.... SKI

Kosten appartement door 7 ( totaal aantal personen) en skipassen ook, heb je eerlijke verdeling . Oja vaak worden baby’s dan niet meegerekend .

Dus voor jullie het totaal bedrag : door totaal aantal personen wat mee gaat. Daar komt een bedrag pp uit. En dat x 2 voor jullie. Dus dat is alleen appartement .

En voor het zelfde …

*bericht bewerkt door miepmiep op 23 jul 2019 10:49

Als “ex-bankier” vraag ik me wel af waarom je vervroegd zou aflossen.

.Rente is zéér laag of bijna 0 ( of heb je variabele rente met onbeperkte stijging?)
.Spaargeld blijft beschikbaar.
.Hypotheeklasten zijn gedeeltelijk aftrekbaar voor de belastingen (of niet in N.?)
.Je kan over een periode van 10 jaar makkelijk 2 of méér % per jaar halen uit je spaargelden( gemengde fondsen bijv)

Born to run. B.S.

En zo zijn we van de verdeling van de kosten aanbeland bij beleggen 😜

Nee, nee, Philly, niet bij beleggen maar bij al dan niet “aflossen” 😝

Born to run. B.S.

Nou als je een manier weet om zonder beleggingen of vastgoed (dus sparen?) gegarandeerd meer rendement te halen dan je netto hypotheekrente dan hou ik me aanbevolen!

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Garanties zijn er niet @Roy83 , maar je kan dan kijken naar de bank die de hoogste spaarrente geeft, maar pas op IceSave taferelen!

Iets met ontsporen 🙈🙉🤣

@dan58 heeft wel een punt (was dit jouw vak niet ooit?), maar er kunnen ook andere afwegingen zijn om een voorkeur te hebben voor een schuldenvrij leven.

Edwin van Riel

Als “ex-bankier” vraag ik me wel af waarom je vervroegd zou aflossen.

.Rente is zéér laag of bijna 0 ( of heb je variabele rente met onbeperkte stijging?)
.Spaargeld blijft beschikbaar.
.Hypotheeklasten zijn gedeeltelijk aftrekbaar voor de belastingen (of niet in N.?)
.Je kan over een periode van 10 jaar makkelijk 2 of méér % per jaar halen uit je spaargelden( gemengde fondsen bijv)

dan58 op 23 jul 2019 11:00
  • Bij rente hangt het ervan af hoe het is afgesloten, hoeveel jaar vast etc. maar sowieso is de hypotheekrente een stuk hoger dan de spaarrente
  • Vermogen wordt ook belast boven een bepaald bedrag
  • Hypotheeklasten zijn gedeeltelijk aftrekbaar, maar je betaalt inclusief aftrek nog altijd meer rente aan hypotheek dan je op een spaarrekening krijgt.
  • Bij beleggen (ook met vrij veilige strategie) is er altijd een risico

Maar hoeveel zou je over 10 jaar hebben van de 200 euro die het scheelt? Of in dit geval het hele bedrag omdat het niet meer door gaat? Win-win

Garanties zijn er niet @Roy83 , maar je kan dan kijken naar de bank die de hoogste spaarrente geeft, maar pas op IceSave taferelen!

Marijnt op 23 jul 2019 12:24

Hypotheekrente moet per definitie hoger zijn dan de spaarrente, dus volgens mij kan het niet. Icesave toonde aan dat het niet kan :).

Ondertussen blijf ik maar mailtjes krijgen dat de spaarrente weer verlaagd is, naar een mooie 0,20%!

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ondertussen blijf ik maar mailtjes krijgen dat de spaarrente weer verlaagd is, naar een mooie 0,20%!

Roy83 op 23 jul 2019 14:36

Nee, dan de Rabo bedrijfsspaarrekening:
Variabele rente tot 0,01%.

Zullen we weer even naar het onderwerp terug gaan?

Click. Click. Peace

@Rogier het onderwerp is allang niet meer van toepassing eerlijk gezegd :P
Maar goed er zijn er een aantal die zich hier goed vermaken in deze zeer rustige periode dus van mij mogen ze haha :)
@Tiny-M jij snapt het!, aflossingsvrij niet aflossen er is maar 1 winnaar die zich krom lacht en dat is de bank altijd nog, nooit iemand anders.
Door af te lossen houd ik aan het einde van de rit 950 euro in de maand over…met een annuïteiten hypotheek gaat mijn rente voordeel dus sowieso omlaag en mijn kosten omhoog
De overheid wil over 4 jaar deze geliefde rente voordeel langzaam aan afschaffen dus reken uit je winst als je aflost ;)
Met 950 euro extra heb ik in 1 maand mijn wintersport bij elkaar gespaard samen met mijn normale spaarbedrag per maand, klinkt als muziek in de oren voor deze krent :)

Enough said…

@freerider de vraag is nu alleen nog wanneer je gaat boeken en wanneer je exact in de paniek schiet omdat er mogelijk niet genoeg sneeuw ligt een maand voor je gaat… 😉

*bericht bewerkt door GiGi op 23 jul 2019 18:15

En dan weten we nog steeds niet als hij nu alléén mag skiën als vrouwtje op de baby past.🤔😉

Born to run. B.S.

Whahahahahahahahahaha😂😂😂😂😂

Eerst een hoop heisa, dan is het een misverstand en als alles eindelijk klopt gaan we toch niet💪☃️

Heerlijk verfrissend topic🥶

LA NORMA😍☃️

Maar @Freerider nu mag je dus als nog niet komende winter je plank onder binden?!🙈

LA NORMA😍☃️

@freerider de vraag is nu alleen nog wanneer je gaat boeken en wanneer je exact in de paniek schiet omdat er mogelijk niet genoeg sneeuw ligt een maand voor je gaat… 😉

GiGi op 23 jul 2019 18:15

😂😂😂😂

I can stick uphill ice, on my saucer...

Dit forum topic…I would say…puur amusement:)

Voor onze financieel adviseurs hier: ik zou ook de probabilty dat een aflossing over een aantal jaren box 3 vermogen is meenemen:)…#politiek #voorspelbaar

##cashisking but better #kingofthehill

@Gigi dat sneeuwvrees is wel een dingetje he :P vrees dat ik daar nooit meer vanaf kom hier op het forum haha
Maar door ervaring met mindere condities qua sneeuwval en weer weet ik dat er altijd wel geboard kan worden dus dat druk maken doe ik niet meer ;) , slechts hopen op goed weer maar dat doet iedereen! :)

@Piefke ik kan zelf het topic niet verwijderen maar het feit dat het een misverstand was kwam ik in de middag met hun pas achter, later op die dag na wat appen kwamen er ook achter dat een kind van 13,5 maand nog sochtends en smiddags slaapt wat ik dus niet wist (1ste kind) en dat je dan vast zit aan het appartement terwijl 2 andere kinderen wel kunnen spelen en zwemmen.
Ik heb hiervoor inmiddels een schema gemaakt met een mogelijke oplossing.
komende vrijdag gaan we "vergaderen" terwijl ik de bbq aansteek…omdat ik zon krent ben :P :)

Dus wie weet…
@Skiwi87 ik hoop het niet maar je weet het nooit, geloof dat er vele zullen zijn die dit niet gaan accepteren i.i.g, je kunt immers niet bij het geld komen dat zit in de bakstenen

*bericht bewerkt door Freerider op 24 jul 2019 07:05

…terwijl 2 andere kinderen wel kunnen spelen en zwemmen.
Ik heb hiervoor inmiddels een schema gemaakt met een mogelijke oplossing…

Ehhh, de kids krijgen nu dus een soort speelschema mee? Cool, het wordt echt met iedere reactie mooier hier ;) ;) ;)

*bericht bewerkt door evr66 op 24 jul 2019 07:53

Edwin van Riel

Niet elk kind van 13,5 maand heeft nog twee slaapjes hoor, hier beide kinderen toen alleen s middags nog (even ter info om je schema in de war te schoppen 😋)

…terwijl 2 andere kinderen wel kunnen spelen en zwemmen.
Ik heb hiervoor inmiddels een schema gemaakt met een mogelijke oplossing…

Ehhh, de kids krijgen nu dus een soort speelschema mee? Cool, het wordt echt met iedere reactie mooier hier ;) ;) ;)

evr66 op 24 jul 2019 07:52

Mogen de kids niet skiën dan? :o

Bla, bla, bla.

Mss om de beurt, met 1 pas, als de extra hypotheekaflossing het toe laat? ;) ;) ;)

Edwin van Riel

…terwijl 2 andere kinderen wel kunnen spelen en zwemmen.

Ik heb hiervoor inmiddels een schema gemaakt met een mogelijke oplossing…

Ehhh, de kids krijgen nu dus een soort speelschema mee? Cool, het wordt echt met iedere reactie mooier hier ;) ;) ;)

evr66 op 24 jul 2019 07:52

Mogen de kids niet skiën dan? :o

bartvwg op 24 jul 2019 08:09

Nee Nee, Dan moeten er weer 2 skipassen bij en dan klopt het kostenplaatje weer niet😂😂

En wat @Noordeling zegt en dat middagdutje ken ook in de kinderwagen, heerlijk buiten ken er alvast wat sneeuwlucht gesnoven worden door de bambino💪

LA NORMA😍☃️

@Freerider waarom zou je dit topic willen verwijderen? Net nu het zo interactief is😃
Je weet pas of het een krenten BBQ is als je allemaal maar 3 stuks vlees krijgt, 3 stukjes stokbrood, 1 lepel huzarensalade en een druppel satesaus!🤗

*bericht bewerkt door Piefke op 24 jul 2019 09:01

LA NORMA😍☃️

@Piefke

Niet overdrijven joh, @Freerider heeft alleen gezegd dat hij de BBQ AANSTEEKT, niet dat er ook vlees is voorzien.

Volgens mij moet er eerst een schematje gemaakt worden hoe de eventuele stukjes vlees gaan verdeeld worden. 😝😁😜

Born to run. B.S.

Kinderen zijn dan nog geen 3 en 4 jaar dus daar gaan we nog net niet mee skiën, daar hebben we vooralsnog geen extra kosten aan :P
Schema is een hele dag planning om het nog mooier te maken! haha
we gaan de skidagen halveren die ene keer 2 personen in de ochtend de andere 2 in de middag, het ontbijt wisseltijd, slaaptijden etc.
Zo weten we van tevoren of het rendabel is en hoelang we op de piste kunnen zijn.
Dan kan daar achteraf geen discussie over ontstaan tijdens de vakantie.

@Piefke gepofte aardappel kan er ook nog wel bij :P ;)

*bericht bewerkt door Freerider op 24 jul 2019 08:35

Kinderen zijn dan nog geen 3 en 4 jaar dus daar gaan we nog net niet mee skiën, daar hebben we vooralsnog geen extra kosten aan :P

Lijkt mij net ideaal om ze te laten kennismaken en zeker en vast super voor de klein mannen. ;)
Anders kunnen ze even goed thuisblijven. :p

Bla, bla, bla.

Plaats een reactie