(nederlandse)Apres ski + Offpiste skien

Goedendag,

Ik ben opzoek voor wintersport 2020.
Vorige jaar ben ik 2 keer op wintersport geweest.
Met 2 verschillende groepen.

Eerste week naar westendorf, top nederlandse apres ski en een gezellig dorp met veel piste kilometers maar geen/nauwlijks offpiste.
En daarna 1 week naar Les Acrs 2000 heerlijk skien on en offpiste voor gevorderen maar alleen na het skien niks te doen helemaal uitgestorven.

Nou ga ik dit jaar maar 1 week op wintersport.
En nu hoop ik dat beide groepen naar hetzelfde gebied willen in dezelfde week.

Maar ik ben niet zo bekend in Oostenrijk.
Hebben jullie tips voor een gevorderde gebied met offpiste mogelijkheden met nederlandse apres ski…
Ben zelf in ischgl geweest dit komt vrij dicht in de buurt alleen geen nederlandse apres ski, en vrij duur.

Alvast bedankt voor jullie tips.

Volgens mij zijn de Nederlandse après ski-oorden (Gerlos, Wilder-Kaiser etc.) niet echt off-piste paradijzen. De gekende off-piste gebieden hebben veelal Duitse après-ski en behoren stuk voor stuk tot de duurdere gebieden. Ischgl inderdaad, maar ook St. Anton bijvoorbeeld.

Kijk eens naar omgeving Saalbach/Hinterglemm. Stevige apres ski voor wie wil en om de hoek geweldige off-piste mogelijkheden in Fieberbrunn.

Edwin van Riel

Tja ik kom er zelf ook niet echt uit. SHLF komt er inderdaad het beste uit. Bedankt voor jullie tips.
Het blijft helaas toch een compromis.

Op welk gebied denk je daar dan wat te missen? Enige nadeel dat ik zie, is dat je vanuit S of H even onderweg bent voordat je in het interessantere offpiste gebied bij F staat. Nieuwe 3S pakken en dan nog een tweetal stoeltjes. Dan begint de pret pas ;)

Edwin van Riel

Kijk eens naar omgeving Saalbach/Hinterglemm. Stevige apres ski voor wie wil en om de hoek geweldige off-piste mogelijkheden in Fieberbrunn.

evr66 op 2 aug 2019 07:41

Uhhhh…En Saalbach zelf dan?! Vergeten pareltje, met name tijdens of net na een dump!

Ook Gerlos/Zillertal heeft genoeg opties hoor. Je moet alleen wel even zoeken. Sommige runs moet je wel een beetje moeite voor doen. Dus niet voor luie offpiste ridders die geen kennis en ervaring hebben. Oh…en je moet wel tussen de bomen kunnen skieen.

Sowieso heeft het Zillertal genoeg opties. Vanuit Gerlos even bus of auto pakken naar Mayrhofen? Of gewoon in Mayfhofen gaan zitten… Daar wat meer lift assisted runs die ook voor wat minder geoefende skier/boarder te doen zijn.
Of wat te denken van Fugen/Hochfugen? Ik kan nog wel even door gaan…!

Maar goed…Marco…wat voor een offpiste zoek je? Heb je kennis, gear, ervaring? Maatjes? Wil je dikke lijnen rijden? Stukjes van de piste afsnijden? Ski routes?

Dan ook maar St Anton, ook mooie skiroutes.

*bericht bewerkt door Sjaak27 op 06 aug 2019 12:45

Plaats een reactie