Nazomer Zuidalpen

Hi allemaal,

Wij vertrekken deze zaterdag op een Euro roadtripje. Normaal gezien was het plan om een eerste stop te maken nabij Zermatt om in de omgeving van de Matterhorn wat te wandelen. Nu voorspellen ze echter redelijk belabberd weer voor deze omgeving dus denk ik eraan om de plannen een beetje om te gooien. We zouden via een tussenstop in Lyon langs de Franse/Italiaanse zuidalpen kunnen rijden.

Wie heeft er goede tips voor leuke dorpjes in de omgeving van Briançon (of gemakkelijk bereikbaar vanuit Lyon) waar het in de zomer ook leuk vertoeven is voor een paar daagjes?

Grtz

Wel iets verder. Maar dan denk ik Guillestre of nog even over de Vars Barcelonette

Vallouise vallei! Mooie natuur en fijn dorpje…
Nevache! Zelfde verhaal.
Briancon zelf is ook leuk, trouwens…

Iets meer naar het zuiden wordt het snel zuidelijker… Maar Embrun met z’n meer… is ook mooi.
Of als je meer rust zoekt een van de dorpjes in de Queyras.

Wat wil je als activiteiten doen?
(De nachten zijn hier nu lekker fris maar de dagen geweldig en lekker warm.)

Click. Click. Peace

Col de Rousset is ook leuk .,dorp ( al je het bijna geen dorp noemen) zelf stelt niet veel voor, maar je kan er wel erg mooi wandelen . Check wel even van te voren op lift open is. Of anders naar boven lopen.

*bericht bewerkt door miepmiep op 03 sep 2019 20:16

Die op hoogte van de Valence is erg leuke plaats zeker als er markt is op woensdag en zaterdag.

Serres : is wel leuk , bijzonder plaatsje om even doorheen te lopen.

Dagje Turijn is ook niet verkeerd!

Mr. Slow

Oh weet even naam niet meer 🙈🙈🙈. Net iets ten zuiden van Serres heb je een stuwmeer . Weet niet hoe jullie reizen , maar als met camper reist, heb je daar een mooi camperplaats met uitzicht over het meer.
@rogier misschien weet je naam …

Bedankt voor de tips, kunnen we alvast weer verder mee!

We reizen met de auto. Tent gaat mee in de koffer, maar in een wat hoger gelegen dorp is de kans groot dat we iets boeken om te overnachten ;)

@Rogier Het zou vooral om te wandelen in de bergen zijn. We zijn voor de rest niet specifiek op zoek naar bepaalde bergsporten. Queyras is al zeker een mooie tip. Zal de andere dorpjes ook eens diepgaander bekijken. Top!

Heerlijk wandelen nu bij Nevache… en Vallouise. Als je deze richting op komt wil ik je wel wat specifieke tips geven.

Dit was zondag net boven La Grave, ook leuk voor een dagje of 1-2 om te wandelen, om je een idee te geven hoe mooi het hier nu is:

null

null

Click. Click. Peace

Heerlijk wandelen nu bij Nevache… en Vallouise. Als je deze richting op komt wil ik je wel wat specifieke tips geven.

Dit was zondag net boven La Grave, ook leuk voor een dagje of 1-2 om te wandelen, om je een idee te geven hoe mooi het hier nu is:

null

null

Rogier op 3 sep 2019 21:23

Super :) We laten het van het weer afhangen en mochten we die kant opgaan stuur ik je wel even een PM. Denk dat we donderdag wel iets meer zekerheid gaan hebben over het weer voor zondag/maandag.

Plaats een reactie