Glas half leeg of half vol (en het gaat niet over drank....)

Mijn krant had deze zomer de rubriek ‘ Glas Half leeg, Glas Half vol’ voor vakantie ervaringen. Het leek me leuk om aan te vullen met een ski-vakantie verhaaltje…

Half vol:
’s Morgens opstaan, en de zon al op de toppen van de bergen zien schijnen. Ze lijken heel ver weg, die witte velden maar je weet: daar ben ik straks. Je kan niet wachten, even snel ontbijten en dan naar buiten. De rijp ligt op de takken van de bomen, als je buiten komt kraakt de sneeuw onder je skischoenen. Je adem wolkt om je heen maar toch heb je het niet koud. De wereld lijkt opnieuw geverfd in de afgelopen nacht, kleine ijsnaaldjes flitsen door de lucht en schitteren in de zon. In de lift kijk je naar de sneeuw onder je die bezaaid lijkt met diamanten. Je bent eindelijk boven en klikt je bindingen in: is er een leuker geluid?
Je zet af, de eerste meters voel je al: dit wordt top. De sneeuw voelt als zijde onder je latten. Bocht na bocht maak je, je ziel sprankelend van geluk, je ademt de frisse lucht in, de bent de beweging volkomen meester. Je ziet je eigen schaduw de piste af dansen met de stuifsneeuw aan je voeten, je voelt de kou in je neus prikkelen. De lucht is blauwer dan het blauwste blauw, het wit is witter dan wit. Hier mag nooit een einde aan komen. Ergens langs de piste stop je even om van het uitzicht te genieten en je denkt : hier hoor ik thuis. Je zet weer af, vervolgt krullen skiënd in de sneeuw je afdaling en weet het absoluut zeker: skiën is het leukste dat er is.

Half leeg:
‘s Morgens opstaan en weten: ik móet weer. Wat zijn ze hoog die bergen, doodeng. Daar moet is dus straks naar toe, pffff. Je probeert het ontbijt zo lang mogelijk te rekken maar dan moet je toch. Buiten blijkt het ijskoud te zijn. Zelfs ademen doet al pijn. Je voeten zijn nu al koud in die rot skischoenen waar je mee naar de lift klost. Het heeft blijkbaar gesneeuwd vannacht en alles ziet er uit alsof je in een vrieskist loopt. Eindelijk bij de lift en dan zit je in zo’n benauwde cabine te wachten tot je boven bent. Je weet dat je straks weer beneden moet: wat een zinloze bezigheid is dat skiën eigenlijk. Je bent veel te snel boven en je klikt trillend van de zenuwen je bindingen in : er is geen weg meer terug.
Voorzichtig zet je af en voelt direct de spierpijn van gisteren weer in je bovenbenen en kuiten. Je weet: vandaag wordt het weer werken. Je zet een bocht die niet eindigt waar jij dat gewild had. En nog een. Je gaat naar beneden maar wel langzamer dan iedereen. Die zon schijnt wel maar het is nog steeds koud. Na nog een ongewilde uitglijder kom je aan de rand van de piste uit en moet achteruit terug prikkend de piste op. Shit, je bent nog niet eens op de helft van de afdaling. Er komt geen eind aan. Je stopt maar weer eens even om uit te hijgen en je denkt: ik hoor hier gewoon niet thuis. Je zet weer af, weet wonder boven wonder weer bij de lift uit te komen en weet het absoluut zeker: volgend jaar winter ga je naar Gran Canaria.

Over het algemeen is bij iedereen hier het glas toch halfvol wat dat betreft? We hebben allemaal wel eens van die dagen, maar verder zijn sneeuw en de bergen toch het mooiste wat er is.

Leuk geschreven en zeker herkenbaar hier ten huize. :D

Zeker na het voorlaatste skiseizoen (eind feb 2018) had de Grote Baas het niet meer zo op skiën; het vlotte niet zoals ze wou, de angst kroop er in en het was stervenskoud. Afgelopen (gezamenlijke) skireis heeft ze zich er gelukkig wel kunnen overzetten; positieve ingesteldheid, een fijne skileraar, op tijd stoppen en skiën afwisselen met mooie wandelingen en het skiën lukte wonderwel. :)
Ze is niet zo skigek als ik maar ons jaarlijks gezamenlijk skiweekje gaan we toch behouden.
Daarnaast ga ik nog enkele weken skiën en zij trekt dit jaar naar Mexico.
Als je al lang samen bent lukt het wel even om zonder elkaar te leven, wij toch. ;)
(al is onze timing dit jaar niet goed geslaagd, op 2 maanden zien we elkaar maar de helft van de tijd. Mja, zolang we elkaar maar herkennen achteraf.) :D :D

Bla, bla, bla.

Ai @Bartvwg, ken je de verhalen van getrouwde vrouwen die zonder wederhelft naar Mexico tijgen niet? :P

I can stick uphill ice, on my saucer...

@shane, ik ken wel die van die getrouwde kerels die zonder wederhelft in AT vertoeven, ook niet altijd even subtiel of correct hahaha

Edwin van Riel

hahaha, ook waar @evr66

I can stick uphill ice, on my saucer...

@ bartvwg
Waarschijnlijk oude cultuur van Maya’s of Incas opsnuiven. Verwittig hen maar dat hun bagage niet zwaarder is bij de terugreis van al dat snuifspul.

Born to run. B.S.

@skibeppie mooi geschreven!
Ik vind me zeker in het glas halfvol, wat is wintersport toch ongelofelijk gaaf.

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Ai @Bartvwg, ken je de verhalen van getrouwde vrouwen die zonder wederhelft naar Mexico tijgen niet? :P

Shane op 11 sep 2019 14:46

Ze doet maar als ze er lol in heeft. :D

Bla, bla, bla.

[quote]@skibeppie mooi geschreven!
Ik vind me zeker in het glas halfvol, wat is wintersport toch ongelofelijk gaaf.
[post]Ferdinand op 12 sep 2019 06:30[/post][/
Dankje en dat vind ik hoor, skiën is fantastisch, maar ik was ooit op stap met iemand die het echt vreselijk vond en het commentaar was ongeveer zoals bij ‘half leeg’ (en nee, het is nooit wat geworden tussen ons…)

Glas half vol of half leeg (de drank editie…)

Half vol:
Vandaag een heerlijke dag in de sneeuw gehad. Het zonnetje scheen en het was lekker koud, hierdoor bleven de pistes de hele dag hard en strak. Heerlijk! Wat heb ik een energie opgedaan vandaag. En dat verdient een afsluiter. Beneden aan bij dalafdaling zit een gezellige kroeg. Nog een keer knallen en dan een lekker biertje ter afsluiting en dan zien we wel waar het schip strand vanavond. Binnen in de kroeg is het al aardig druk. De gezelligheid komt je tegemoet en je ruikt dat hier alleen maar lotgenoten zijn. Je besteld een biertje en de eerste meezinger wordt al ingezet. Geen tijd te verliezen dus de zanger in je komt naar boven. Naast je staat een leuke dame, die heel je act nogal grappig vindt. Ondertussen wordt een pizzaatje besteld, want honger heb je inmiddels wel gekregen. Na een hapje, de nodige drankjes en nog heel veel bekende apres-ski hits ga je moe en voldaan naar huis. Wintersportvakantie is het leukste wat er is.

Half leeg:
Vanochtend was echt te vroeg, ik had nog koppijn van gisteren. De zo’n scheen veel te fel in mijn ogen en het was nog berekoud ook nog. IJzige pistes, het was gewoon ruk vandaag. En dan kan ik dadelijk ook zeker weer die stinkende kroeg in. Eerst nog maar even deze dalafdaling overleven die door iedereen al kapot geskied is. Eenmaal in de kroeg is het alweer hutjemutje. Nauwelijks bewegingsruimte en weer die slechte Hollandse feesthit, welke je nog 10x gaat horen vanavond. Er word je een lauwe halve liter bier in je handen geduwd, terwijl je toch echt meer zin had in een wijntje. Naast je staat een kerel boos naar je te kijken, waarschijnlijk omdat je met een half oog naar zijn vriendin hebt gekeken. Je bent net halverwege je inmiddels bijna kokende biertje, wanneer je een slap stuk pizza onder je neus geduwd krijgt. Je vraagt je af welke geur erger is, die van die pizza of van die zwetende mensen om je heen. Je gaat ergens in een hoekje zitten en hoopt dat je aangeschoten reisgenoten snel mee naar huis willen. Morgen waarschijnlijk weer zo’n dag . Volgend jaar winter toch eens naar Gran Canaria.

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

LOL @Veenhoorn :D :D :D

Bla, bla, bla.

Die is leuk! ik weet ook direct waarom ik de après ski zoals in het half lege glas maar liever oversla…

1Half leeg : skidag met lady Dan58
2Half vol : skidag met gelijkgestemden

1Waarom moet jij weer eerste aan de lift zijn?
2Komaan jongens, vroeg uit de veren

1We beginnen wel met blauw hé.
2We vliegen er meteen in.

1De piste is wel ijzig hoor.
2Wat een condities!

1Doen we géén terrasje?
2Komaan guys, nog snel even deze zwarte.

1Ik heb wel honger hoor.
2Een snelle hap en door jongens.

1Moet jij nu alle pistes doen?
2Effe kijken waar we nog niet geweest zijn.

1Ik krijg t koud
2.Lekker zo met die mid-layer.

1Dadelijk sluiten de liften, ik wil stoppen
2 Nog snel even die laatste run.

1Nu wil ik een warm bad.
2Lekker nog een aprètje.

1Ik ga slapen, ben bekaf.
2Nog effe pistekaartje bestuderen.

1😭☹
2😄😜

Born to run. B.S.

De glazen van een verhuurster ;)

Half vol (altijd hoor)
8 u ontbijt, vandaag wisseldag, leuk weer nieuwe gasten ontvangen.
Eerst de gasten van afgelopen week uitzwaaien en bedanken dat ze er waren.
Hup naar boven, bedden afhalen en de 1e was in de machine, dan aan de schoonmaak,
gezellig met Netty, 5 slk, woon/eetkeuken, woonkamer, hal 2 badkamers en los toilet, hoppa ff doorwerken.
Zo alles weer schoon, flesje wijn op de keukentafel met de folders, chocolaatje op de kussens, en nu buiten nog even sneeuwschuiven voor ze komen. heerlijk al die sneeuw.
13.15u ha de nieuwe gasten,1e indruk leuke familie.
Willen jullie na de lange reis misschien eerst aanschuiven voor koffie thee of choco? bij komen van de reis en gelijk wat vertellen over het gebied.
Dan rondleiding en uitleg over het app, skibus, skicentrum, vuilnis etc.
Op naar weer een leuke week :D

Glas half leeg.
Ppfft wakker om 7.30 u ga maar vast kijken of ze boven al zo ver zijn, kunnen we beginnen met poetsen, weer al die was, en de hulp kan ook al niet, balen.
Nou schieten ze boven nog een keer op of hoe zit dat, he he eindelijk.
Schoon bedden goed er op, was aan wat een gedoe weer zeg, nou zo is het wel goed.
Mij benieuwen wat er nu weer komt als het maar niet van die zeurkousen zijn.
Oh fles wijn vergeten, nou dan maar niet.
13 15 u Jeetje lekker dan weer veel te vroeg, ze gaan nog maar even naar het dorp hoor.
14 uur staat er toch duidelijk, 13.50u oh ze zijn er al weer, maar even de weg naar boven wijzen, info boek op tafel en folders, dus jullie vinden het wel.

LG Elly :)

Dienten Die Alte schule

Plaats een reactie