Een goed skigebied

Bijna elk jaar gaan wij met de hele familie op wintersport. 5 maanden van tevoren wordt het balletje dan opgegooid, en probeert iedereen er bij te zijn. De groep bestaat uit 15 tot 20 personen, en de leeftijd van 10 tot 55, ook zijn er beginnende skiërs (waaronder volwassenen die gewoon rustig willen skiën) tot gevorderden, die veel en hard willen skiën. Nou is het nog weleens lastig om voor zo'n gevarieerde groep een goed skigebied en accommodatie te vinden. Hebben jullie tips? We willen in de voorjaarsvakantie Regio Noord(15-02 tot 23-02) en het land maakt niet uit, maximaal 12 uur rijden

*bericht bewerkt door NiekBakker op 16 sep 2019 17:16

Periode? Voorkeur voor een land?

Heb hem aangepast, periode voorjaarsvakantie Noord. Maximaal 12 uur rijden. En een minimale aprés-ski

*bericht bewerkt door NiekBakker op 16 sep 2019 17:17

Is Alta Badia binnen 12 uur aan te rijden voor jullie? Kwa gebied past dat wel bij jullie wensen denk ik. Accommodatie voor 15 tot 20 zou ik alleen niet zo snel kunnen noemen.

Aftellen maar!

Saalbach is volgens mij niet zo’n moeilijk gebied? Skiwelt?

Mr. Slow

Montafon is een leuke, maar ook zeker Val Gardena (net iets meer après-ski dan in Alta Badia). Of doe eens gek, en kies voor Zwitserland. Zeker in de Duitstalige delen is er wel après-ski te vinden in de grotere gebieden.

Beste Niek,

wij zijn met gezin 5 keer in SFL geweest. Mooi groot gebied met veel mooie rode pistes.
Ook een paar uitdagende zwarte (Pezid, Adler enz). Voor elk wat wils.
In voorjaarsvakantie wel erg veel kids maar als je vroeg op pad bent heb je er geen last van.

Qua apres ski minder maar was ons ook niet het belangrijkste.

SFL=Saas Fee?

Zijn vorig jaar met de kerst naar Flaine in het Grand Massif geweest, ideaal, maar voor de jongeren te weinig aprés-ski

SFL = Serfaus-Fiss-Ladis

SFL=Saas Fee?

NiekBakker op 16 sep 2019 18:55

Serfaus-Fiss-Ladis. In Serfaus is best wat après-ski te vinden trouwens.

SFL is Serfaus Fiss Ladis. Kun je in de vakantieperiodes over de koppen lopen… Zelfde geldt helaas ook voor Flachau.

Ik zou als ik jullie was toch wel op de Duitse/Nederlandse après-ski richten. De Franse après-ski is ook après-repas en is meer een club/discotheek gebeuren.

Serfaus-Fiss-Ladies 😉

Misschien is 4- Bergen Schaukel, Schladming-Dachstein, wat denk jij @Bennie?

*bericht bewerkt door dan58 op 16 sep 2019 19:12

Born to run. B.S.

Daar zat ik ook wel aan te denken ja @Dan58 De veelskiërs zullen dan wel een paar dagen willen uitwijken naar Zauchensee. (Of ga voor rust en pak een keer de Galsterberg mee.)

Welke websites bieden, vinden jullie, de beste accommodaties? (voor grote groepen)

Grote groepen staan vaak niet direct aangemerkt op websites.
Belvilla, Home-Away, Chalet.nl hebben wel degelijk wat aanbod (op aanvraag), en soms zelfs via AirBnB.

Wellicht is See im Paznauntal iets! Klein maar leuk skigebied wel(dacht inmiddels iets meer als 40km). Altijd erg naar m’n zin gehad en ook in de vakantieperiodes niet druk…dagje Kappl erbij en voor de kilometervreters dagje Ischgl.
En dat allemaal op 1 skipas.

Verkeerde land geboren....

Serfaus fiss ladis zou ik sowieso niet doen in de voorjaarsvakantie. Buitenom de vakanties is het daar eigenlijk al veel te druk. In de vakanties wordt je er gillend gek van de massa. Overal enorme wachttijden, overbevolkte pistes en overvolle horeca…

Born to Ride

@Matthias123, en Ischgl?

@Matthias123, en Ischgl?

NiekBakker op 17 sep 2019 15:26

Is in die periode ook erg druk. Weet ook niet wat voor budget je aan zit te denken, maar in de buurt van de lift in Ischgl wordt zeker in die periode een prijzige aangelegenheid.

Serfaus fiss ladis zou ik sowieso niet doen in de voorjaarsvakantie. Buitenom de vakanties is het daar eigenlijk al veel te druk. In de vakanties wordt je er gillend gek van de massa. Overal enorme wachttijden, overbevolkte pistes en overvolle horeca…

Matthias123 op 17 sep 2019 13:46

is het dan niet overal druk in de voorjaarsvakantie.
Wij gingen in SFL s’ ochtends om 8.30 de lift in. Geen rijen. Paar keer dal afdaling, vonden kids fijn, en door naar bv Masner.
Niet eten om 12 uur. Is inderdaad erg druk. En niet tussen 12 en 13.30 in Fiss zijn. Die liften zijn wel erg druk.
Voor de rest vond ik het wel meevallen. Niet erger dan Solden of Konigsleiten.

Wel toegeven, om 9.00 stikt het van de kids die gaan lessen.

@sicnarf lijkt mij ook, toch hoeven veel mensen niet altijd vervelend te zijn, als de liften en de pistes maar breed en snel gaan. ben er al achter dat voor 20 personen Ischgl en SFL eigenlijk al vol zitten voor een betaalbare prijs. Ben nu meer aan het zoeken naar Franse en Italiaanse gebieden die nog enige vorm van aprés-ski is. Er zijn best betaalbare accommodaties voor Val Thorens, Les Menuires, Les Deux Alpes of Les Arcs

Ik kan je wel met iemand in contact brengen die nog een plekje lijkt te hebben in See (Paznauntal).
Stuur me even een PM met je emailadres als dat iets is.

*bericht bewerkt door SkiTirol op 17 sep 2019 21:44

ik vind trois vallees altijd wel een fijn gebied. voor ieder wat wils . tocht voor de gevorderden en genoeg makkelijke pistes voor de beginners.

Serfaus fiss ladis zou ik sowieso niet doen in de voorjaarsvakantie. Buitenom de vakanties is het daar eigenlijk al veel te druk. In de vakanties wordt je er gillend gek van de massa. Overal enorme wachttijden, overbevolkte pistes en overvolle horeca…

Matthias123 op 17 sep 2019 13:46

is het dan niet overal druk in de voorjaarsvakantie.
Wij gingen in SFL s’ ochtends om 8.30 de lift in. Geen rijen. Paar keer dal afdaling, vonden kids fijn, en door naar bv Masner.
Niet eten om 12 uur. Is inderdaad erg druk. En niet tussen 12 en 13.30 in Fiss zijn. Die liften zijn wel erg druk.
Voor de rest vond ik het wel meevallen. Niet erger dan Solden of Konigsleiten.

Wel toegeven, om 9.00 stikt het van de kids die gaan lessen.

sicnarf op 17 sep 2019 18:40

Het is overal wel een beetje druk. Maar het is ook maar net hoe je je skivakantie wilt houden. In SFL ben je de hele dag aan het plannen om de ergste drukte te ontwijken. Smorgens verplicht al ruim voor het openen van de liften bij de lift staan omdat je anders 3 kwartier moet wachten. Tussen de middag heel erg vroeg of heel erg laat eten omdat het anders veel te druk is. Halverwege de ochtend en halverwege de middag sowieso niet de dalafdaling doen omdat die veel te druk zijn. Oftewel de hele dag door continu op je horloge kijken en plannen of een ander gebied zoeken waar je zonder ook maar iets te plannen sowieso niet langer dan 10 minuten ergens moet wachten en waar het nergens extreem druk is, mede omdat de liften een veel lagere capaciteit hebben waardoor de pistes sowieso een stuk rustiger zijn. Ik denk namelijk dat de verhouding tussen het aantal bedden en aantal pistekilometers bijna nergens zo ongunstig is als in SFL.

Born to Ride

Plaats een reactie