Thomas Cook

Hoi Allen,

Toevallig net mijn wintersport geboekt via een duitse organisatie. En vandaag te horen gekregen dat Thomas Cook failliet is.
Ik hoop mijn geld terug te krijgen zodat ik iets anders kan boeken.

Meer mensen last van? Zoja wat doen jullie?
Wachten tot het geld terug is?Met het risico dat het duurder/vol is?
Alvast boeken en hopen dat je je geld terug krijgt?

Tips?

De Duitse organisatie, is dit een onderdeel van Thomas cook groep of niet?
of hadden die de reis weer weggeboekt bij Thomas cook zelf?

als de duitse organisatie failliet gaat omdat het een dochteronderneming was dan kan t effe duren en ben je afhankelijk van of de reis een soort SGR had in Duitsland.

Als die geen onderdeel van die groep zijn, maar de reis daar belegd hadden moet je gewoon contact met hun opnemen hoe nu verder.

Voorlopig is enkel het Britse deel failliet. De Duitse, Belgische en (vermoed ik) Nederlandse reisorganisaties werken voorlopig nog gewoon verder.

Nu even afwachten dus, binnen nu en een paar dagen weet je wel waar je staat.

Ik ben ook benieuwd welke Duitse organisatie dat is en hun band met Thomas Cook. Kan verschil maken tussen achteraan sluiten en een gewone vakantie.
Hebben ze in Duitsland een tegenhanger van onze SGR?

Het was ab in den urlaub, de site. Dus niet een onderneming maar meer een bemiddelaar zegmaar. En inderdaad eerst even afwachten hoe of wat. Het is nog niet van de creditcard afgeschreven maar daar konden we het niet tegen houden.

Gewoon even contact met ze opnemen. Kan natuurlijk wel zijn dat het voor hun ook nog onduidelijk is.

Plaats een reactie