Les Trois Vallées winter 2019/2020

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

Weet iemand meer te vertellen over hoe de situatie is in frankrijk qua skigebieden en corona? Hoe ervaren de mensen het daar? De horeca en alles draait nog?
Ik ga de sluitweek mja dat ziet er somber uit nu oostenrijk volledig dicht gaat…

Work less || Board more

Hi Demi,

Following a comment on our facebook page, here is the information we have at our disposal (12/03/2020 at 10:10pm).

🔹 All the lifts in Val Thorens and the 3 Valleys are currently open and functioning normally.
🔹 The French government does not envisage the closure of the French ski areas.
🔹 At present, no suspicion or proven case of Covid-19 has been detected in Val Thorens.

However, as a preventive measure, we are planning a certain number of actions:
🔹 All the cabins of the Setam ski lifts will be disinfected twice a day.
🔹 Setam has decided to temporarily limit the capacity of the Funitels and cable cars in the Val Thorens area.

I remain with my team at your disposal for any further information.

Thibaut / Val Thorens.

Het is geen houden meer aan dat het over een uit is het virus zal nog verder spreiden en Frankrijk gaat dan uiteindelijk de grenzen dicht gooien, balen zeker gezien nou net in dit deel van de Alpen nog weinig last had van het virus maar het is niet anders…
Het lijkt wel alsof de wereld aan het vergaan is als je om je heen kijkt en het nieuws volgt…
De wereld moet hier iets aan doen…

*bericht bewerkt door moderator (Rene) op 13 mrt 2020 05:45: Racistische opmerking uit post verwijderd. Dit is niet de plek om dergelijke zaken op deze toon te bespreken.

@Freerider ik heb je ongelofelijk racistische opmerking uit je post verwijderd en je krijgt hierbij direct een laatste waarschuwing. Prima dat je er een mening op na houdt, maar om complete bevolkingsgroepen zo over 1 kam te scheren en het op zo’n manier op te schrijven mag je op een andere plek op het internet doen, maar niet hier.

Zal wel zijn dat ik zo kwaad ben dat ik anders reageer op het forum dan normaal.
Maar goed voor mij zijn het wel de feiten…denk maar aan het SARS virus… waar kwam die ook al vandaan…juist ja het land dat niet genoemd mag worden net als dit virus.
We weten allemaal hoe het daar er aan toe gaat en dat het helemaal niets met racisme te maken dat zijn slechts feiten

Er is een wezelijk verschil tussen een specifiek probleem aanduiden of een complete bevolkingsgroep afschrijven op de manier hoe je dat deed. En ja, dit is het laatste wat er op dit forum over gezegd gaat worden.

Ik wilde toch ook nog graag wat zeggen: helemaal met je eens!!!

deze melding kreeg ik net binnen op mijn fb

[LES 3 VALLÉES - INFORMATION ⚠️]
Le domaine skiable des 3 Vallées et l’ensemble de ses stations sont actuellement ouverts.
Aucune restriction spécifique ne concerne le domaine skiable et les remontées mécaniques continuent de fonctionner normalement.
La situation peut-être amenée à évoluer en fonction des décisions officielles prises par le gouvernement.

[DE 3 VALLEES - INFORMATIE ⚠️]
Het skigebied van de 3 Valleien en alle stations zijn momenteel geopend.
Er zijn geen specifieke beperkingen voor het skigebied en de mechanische liften blijven normaal functioneren.
De situatie kan ertoe leiden dat de officiële besluiten van de regering heeft genomen.

*bericht bewerkt door miepmiep op 13 mrt 2020 15:41

Hi Demi,

Following a comment on our facebook page, here is the information we have at our disposal (12/03/2020 at 10:10pm).

🔹 All the lifts in Val Thorens and the 3 Valleys are currently open and functioning normally.
🔹 The French government does not envisage the closure of the French ski areas.
🔹 At present, no suspicion or proven case of Covid-19 has been detected in Val Thorens.

However, as a preventive measure, we are planning a certain number of actions:
🔹 All the cabins of the Setam ski lifts will be disinfected twice a day.
🔹 Setam has decided to temporarily limit the capacity of the Funitels and cable cars in the Val Thorens area.

I remain with my team at your disposal for any further information.

Thibaut / Val Thorens.

Demini op 12 mrt 2020 22:41

Deze zinsnede is sinds een half uur verwijderd;

At present, no suspicion or proven case of Covid-19 has been detected in Val Thorens.

Erg warm momenteel.

https://cdn.wintersport.nl/forum/26/a0eb1bcefaa7c4d2c8064f22...

Aangeplakt op het vertrek van de Funitel du Péclet in Val Thorens:
Maximaal 100 personen in de hal:
https://www.flickr.com/photos/skifan/49657952528/in/datepost…

en de cabines worden 2 maal per dag gedesinfecteerd:
https://www.flickr.com/photos/skifan/49658492921/in/datepost…
Onze foto’s van deze winter:
https://www.flickr.com/photos/skifan/albums

bon ski

@skifan hoe zit het momenteel met de apres ski, het kan toch niet zo zijn dat die nog open zijn!?
Oostenrijk heeft al laten zien dat dit de grootste boosdoeners waren!

Zojuist op het Franse nieuws: alle gelegenheden die niet essentieel zijn moeten dicht, sowieso alle bars restaurant en disco’s sluiten om middernacht. Het is de vraag of de skigebieden ook dicht moeten. Ik verwacht dat hiervoor een paar dagen worden uitgetrokken om de terugreis ordelijk te laten verlopen.

bon ski

Blijft interessant, net in een restaurant gegeten in Val Thorens waar gewoon ook een bruiloft werd gevierd. Gasten zoenden elkaar uitgebreid etc…

Blijft interessant, net in een restaurant gegeten in Val Thorens waar gewoon ook een bruiloft werd gevierd. Gasten zoenden elkaar uitgebreid etc…

FredBij op 14 mrt 2020 20:55

Je gaat kunnen zeggen of om 12 u alles rimpelloos verloopt in val thorens

Dan hoop ik al te slapen. :)

Dan hoop ik al te slapen. :)

FredBij op 14 mrt 2020 20:58

Gaat stil worden bij folie douce

Schermfoto van de Franse TV. Rechts de aangekondigde maatregelen:

null

bon ski

Val thorens gaat nu dicht of niet

Einde seizoen of is er nog hoop dat we over een paar weken nog mogen als alles beter gaat?

Work less || Board more

Forum nu ook maar ordelijk sluiten?

Hen48

The French government has announced new measures applicable from tonight, Saturday, March 14 at midnight. These new directives require us to close the Val Thorens ski area tomorrow morning and for the rest of the season. This decision also applies to bars, restaurants and all non-essential shops.

Forum nu ook maar ordelijk sluiten?

Hulst op 14 mrt 2020 22:04

Tot nader orde sluiten.
Dus zie nog hoop dat het tijdelijk is .
(# positief 😀)

Forum nu ook maar ordelijk sluiten?

Hulst op 14 mrt 2020 22:04

Tot nader orde sluiten ze
Dus zie nog hoop dat het tijdelijk is .
(# positief 😀)

miepmiep op 14 mrt 2020 22:08

Einde seizoen of is er nog hoop dat we over een paar weken nog mogen als alles beter gaat?

Cassiej op 14 mrt 2020 21:16

Hoop het wel 🙏

Hopen op paasvakantie weer open te gaan en voor onze noorderburen dutchweek ,hoop is weg ze sluiten de rest van het seizoen

*bericht bewerkt door Pieter230976 op 14 mrt 2020 22:14

Hopen op paasvakantie weer open te gaan en voor onze noorderburen dutchweek ,hoop is weg ze sluiten de rest van het seizoen

Pieter230976 op 14 mrt 2020 22:12

ik hoop het ook.
maar lees ook berichten tot einde seizoen ?

tja dochter lief maar nog niet vertellen
die is nu af en toe al in tranen dat ze nog geen sneeuw heeft gezien.
en dat gaat dan in trend van :
huilend : ik wil sneeuw en dat 10000 keer achter elkaar …

Niet dromen, in Wuhan heeft de lockdown 5 weken geduurd en die was veel strenger dan wat we nu zien in Europese landen. Trekt er maar een streep door en kijk uit naar volgend jaar.
Blijf allemaal gezond!

Plaats een reactie