Gewicht en snowboard

Allen,

Deze zomer ben ik 15 kg afgevallen en hoop dit vol te houden tot het volgend snowboard seizoen. Aantal jaar geleden heb ik een prijzig Burton snowboard gekocht voor gewichtsklasse 80 kg. Nu vrees ik dat mijn snowboard te groot is voor mijn 65 kg. Kan ik zonder zorgen op mijn volgende trip vertrekken of dien ik een ander board te kopen ?

Het board is een Burton proces Flying V 157. Ik snowboard al 5 jaar (10 weken) en heb sinds vorig jaar het carven onder de knie.

Alvast bedankt.

*bericht bewerkt door Valley-Kook op 27 sep 2019 09:41

Get your rental ski's off my board

Waarom zou je dat willen, wat ga je toch doen met een board op een skitrip?🤦‍♂️

LA NORMA😍☃️

Het is handig om het boardtype en lengte te vermelden. Dan kunnen we je van advies voorzien.

Elke gelegenheid aangrijpen om een nieuw board te kunnen kopen. Kijk ook ff naar de rest van de uitrusting. Ik merk dat zelfs m’n schoenen ruimer zijn gaan zitten na het afvallen.

Übung macht den meister!!!

Elke gelegenheid aangrijpen om een nieuw board te kunnen kopen. Kijk ook ff naar de rest van de uitrusting. Ik merk dat zelfs m’n schoenen ruimer zijn gaan zitten na het afvallen.

RFKANGOO op 27 sep 2019 09:43

Niveau 4 met te ruime schoenen ken egt niet😂

LA NORMA😍☃️

Maar even serieus: boards gaan altijd met een range. Weet niet elk board en welke lengte het was? Als je aan de bovenkant van de range zat en nu aan de onderkant dan is het wat minder een probleem. Zat je al aan de onderkant dan zal het nu wel lastiger worden. In ieder geval wordt er met input gevraagd.

Het board is een Burton proces Flying V lengte 157cm van 2017 . De gewichtsklasse voor het 2019 model is 68-91 kg.

*bericht bewerkt door Valley-Kook op 27 sep 2019 11:27

Get your rental ski's off my board

De gewichtsklasse voor het 2019 model is 68-91 kg.

Valley-Kook op 27 sep 2019 11:26

Met je 65kg kun je natuurlijk aanbieden alle spullen van je reisgezelschap in je rugzak te dragen om weer op de 68kg uit te komen 👍

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Wat voor snowboarden doe je vooral? Als je echt lekker wil gaan carven zou ik ook eens gaan kijken naar iets stijvers.

Ik board zelf met 84kg op een burton proces flying v 162. Ik denk dat je aan de lichte kant bent voor het board, maar dat het zeker niet te groot voor je is.

Wat betreft los zittende schoenen probeer een zooltje?

Gelukkig heb je nu een excuus om Snowworld weer eens te bezoeken

Je komt er natuurlijk maar op 1 manier achter! Desnoods gewoon wat steilere hellingen pakken. Blauw is toch niet boeiend meer, toch, toch?

*bericht bewerkt door Sneeuwschraper op 27 sep 2019 13:37

Wat hebben skiers en boarders gemeen? Ze kunnen beide niet skiën

Gezien de gewicht range hierboven aangegeven, is je board zeker goed geschikt voor je. Je schoenen kleding. Helm goggle (eventueel rugzak ) ed. Zorgen ervoor dat op je lichaamsgewicht nog aardig wat kilo’s aan toegevoegd worden. Daarnaast zal je board ook al iets slapper geworden zijn na een paar jaar boarden

Uiteraard is er maar één manier om er achter te komen en dat is om er mee te boarden.

From a galaxy far far away.............

Het board is een Burton proces Flying V 157. Ik snowboard al 5 jaar (10 weken) en heb sinds vorig jaar het carven onder de knie.

Valley-Kook op 27 sep 2019 09:17

De Proces Flying V is een speels en makkelijk te rijden board, waarbij je niet veel kracht nodig hebt om een bocht in te zetten. Je zal hiermee nog prima uit de voeten kunnen, als je een relaxte rijstijl hebt.
Als je echter wilt gaan carven, is dit board sowieso niet geschikt. Je zegt het carven al onder de knie te hebben, maar dan ben je een goede snowboarder, want naar mijn mening is echt carven op een dergelijk board niet te doen.

Wil je echt gaan carven, koop dan een goed camber-board in de juiste lengte.

Annoying skiers since 2003

Met bovenstaand verhaal in het achterhoofd zal minder gewicht ervoor zorgen dat de plank relatief wel iets beter te ‘carven’ is, dus als je ervoor veel plezier op had met bochtjes, zal het juist een verbetering zijn. Voor handjes-aan-de-grond-carvewerk zal je inderdaad wel richting een ander board moeten, mocht hier echt je ambitie liggen.

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Plaats een reactie