Tips voor les BE / NL

Hey allemaal

Afgelopen zondag eerste keer, na twaalf jaar snowboarden, nogmaals skilatten aangebonden in Aspen (Wilrijk, België). Joepie! Twee uur pret, maar ook heel erg onwennig en spannend na zoveel jaren met één vaste plank :D
Als kind (tussen 5 en 10 jaar oud) heb ik vooral les gehad van mijn vader (tussen de benen en achter hem aan skiën), maar weinig levendige herinneringen van (dus of ik er iets van kon, hoeveel ik effectief les/techniek werd aangeleerd, …).
Vorige winter tijdens het snowboarden een openbaring om terug te leren skiën, maar wil 'niet echt' inboeten op het aantal skikilometers tijdens de volgende vakantie (uiteraard zal dat wel deels het geval zijn, maar ik wil er echt aan werken om de groep niet continu te moeten achtervolgen).

Ik woon vlakbij Brussel en dus is Wilrijk maar 30-40 minuutjes rijden, maar is geen enkel probleem om tijd vrij te houden voor een andere skihal of leservaring.
Wilrijk vond ik nu eenmaal niet spectaculair, heel korte piste en je kan niet echt op snelheid oefenen daar je zo snel beneden bent (naar mijn gevoel, maar ben slechts een ski-amateur nu weer).

Landgraaf, Zoetermeer? Welke raden jullie aan? Misschien een les op een rolbaan ergens om eerst echt op techniek te werken, zonder tijdverlies op een lift?

Bedankt alvast!
Hendrik

Het is o zo hard genieten.

Ook Peer is vanuit Bxl goed te bereiken
+/- 1,5 u en Landgraaf +/- 2 u , dit uiteraard zonder files. Kijk effe op sites voor info.
Zoetermeer , zal je 'n WE van moeten maken.

Born to run. B.S.

Het doel is trouwens om in 2020 dan weer een week ervaring off-piste op te doen onder begeleiding (heb al een week splitboard gedaan drie of vier jaren terug) om nadien meer te kunnen toerskiën.

Alle tips welkom!

Het is o zo hard genieten.

Als je doel techniek trainen is, volstaat Aspen in Wilrijk zeker. Een langere indoorbaan gaat niet heel veel opleveren in deze fase.

Afhankelijk van je eigen niveau kan je lessen ter plaatse overwegen, dan wel van een externe organisatie zoals BFSI.

persoonlijk vind ik aspen ook net iets te kort. moest het stuk waar nu de beginnerslift is er nog bij zijn zou dit al veel beter zijn.
ik krijg meestal pas feedback van mijn skies ± in de helft van de piste een 3-4 middellange bochten en dan is het al bijna afremmen om de groepen te ontwijken aan de liften.

Ook Peer is vanuit Bxl goed te bereiken
+/- 1,5 u en Landgraaf +/- 2 u , dit uiteraard zonder files. Kijk effe op sites voor info.
Zoetermeer , zal je 'n WE van moeten maken.

dan58 op 22 okt 2019 13:57

In Peer ben ik het na een uurtje wel beu hoor. @dan58
1 piste, en 1 trage band. 🙄🙁

Bla, bla, bla.

Ok @bartvwg dan trekken we toch naar Kitzbuhel. 😎😂

Born to run. B.S.

Je zou eventueel nog de matten bij yeti ski in Anderlecht kunnen overwegen. Al is die baan zeker niet langer dan Aspen…

Voor de techniek zou je les kunnen nemen op een rolbaan, stille uurtjes uitzoeken en je hebt bijna 1 op 1 les bv zaterdag ochtend 8.00. Het sneeuw / piste gevoel heb je al van het boarden en is op de ski niet veel anders.

.

Voor de techniek zou je les kunnen nemen op een rolbaan, stille uurtjes uitzoeken en je hebt bijna 1 op 1 les bv zaterdag ochtend 8.00. Het sneeuw / piste gevoel heb je al van het boarden en is op de ski niet veel anders.

Geenen op 22 okt 2019 19:14

@Geenen heb jij tips voor een rollerbaan in België? Ik vind er beduidend meer dan ik had verwacht en zie geen verschillen, misschien in ervaring, dan ga ik daar graag vanuit (ook al is het persoonlijk).

@nielvaneetvelt ik heb daar leren snowboarden, is mij dus welbekend :D 41 per uur voor privéles (1 op 1) en materiaal…

Het is o zo hard genieten.

Nee, helaas niet. Echt positief ben ik over Portes du Ski in Ridderkerk ( NL ) wel een dik 1,5 uur tuffen voor je. Ze hebben daar een net wat andere benadering van het skiën en ieder detail van houding en gevolg wordt daar benadrukt. Ik persoonlijk vind de benadering na een ongeveer zelfde traject als jij op een of andere manier goed aansluiten bij het gevoel van boarden.

.

Ik ben afgelopen weekend op bezoek geweest bij Mont Blanc te Roeselare. Wim is een vriendelijke instructeur en kon me goed begeleiden. Ik heb meteen weer bijgeschaafd en bijgeleerd, en nadien nog een aantal lessen bijgeboekt.

Nadien zeker nog een les (of meer) op een indoor baan, en dan kijken we weer verder…

Het is o zo hard genieten.

Plaats een reactie