Ischgl

Wij vertrekken 27 december naar Ischgl. Iemand tips wat het makkelijkste rijden is? En misschien nog wat tips voor eten/ bepaalde skiroutes, tochten o.i.d.?

A Little party never killed nobody

Wij rijden altijd over arnhem, maar over venlo is ook een optie (ligt aan waar je woont). Vervolgens rijden we altijd over de 3, 5, 8, en 7. Vooral de 3 en 5 zijn 's nachts fijn door de meerdere banen en relatief weinig verkeer. Qua skiroutes is de meest bekende toch wel de smokkelaars route, verder geven ze zelf (als ik het goed heb) nog een goude, zilveren en bronze skiroute weer in de skimap.
Eet tentjes op de piste zijn er zat, in het dorp ook. Zelf vind ik de Paznaunertaya het gezelligst en tevens minst prijzig om te eten op de piste. Maar er zijn veel opties mogelijk. Wel zijn de restaurants aan de kant van Oostenrijk over het algemeen wat gezelliger.

If one day speed kills me, don't cry because i was smiling~Paul Walker

Hangt ervan af vanwaar je komt, maar laatste stuk vanaf Ulm raad ik A7 tot Memmingen, dan A96 via Bregenz en verder door de Arlbergtunnel aan.
Kost een paar eurootjes meer als over de Fern- of Arlbergpas, maar is veel comfortabeler rijden, zeker bij slechte weer!

*bericht bewerkt door Skiwi op 05 nov 2019 13:50

De smokkelaarsroute richting Zwitserland is wel leuk inderdaad, al is het einde naar de grote gondel best lang vrij vlak. Met de juiste condities (en niet te druk) gaat dat net zonder te veel te moeten klunen.

En ik kan inderdaad ook de tunnel aanraden, zeker bij slecht weer.

*bericht bewerkt door Juul op 05 nov 2019 14:09

Mijn geliefde pistes:

  • rode nr 80 “smokkelaarsroute” naar Samnaun. Je kan lekker lunchen (en in de kelder meteen ook wat taxfree shoppen) in de Schmuggler Alm bij het binnenskiën van het dorp
  • rode nr 7 vanaf de Pardatschgrat door het Velilltal
  • rode nr 5 vanaf de Pardatschgrat
  • rode dalfafdaling 1a naar Ischgl tussen 11u en 14u (rustig op dat uur!)
  • rode 40 vanaf de Palinkopf
  • zwarte 20 en 21 vanaf de Palinkopf
  • rode 70 vanaf de Greitspitze
  • zwarte 14 vanaf de Greitspitze

Bedankt allen, het lijkt me dan beter om via de tunnel te gaan, wij komen zelf uit Emmen, dus gaan al vrij vroeg Duitsland in. Ik heb tot net onder Ulm de keuze om eraf te gaan richting de tunnel of via de pas te rijden.
Ook bedankt voor de ski tips en de restaurantjes.

A Little party never killed nobody

Restaurants:

  • Pizza’s bij Schwarzwand op de piste, onderaan de Palinkopf
  • Fondue bij Solaria
  • Fuchsloch
  • Pizza bij La Nona (in de Dorfstraße voorbij de grotere Bakkerei Kurz naar rechts, tunneltje/trapje en dan zit het aan je linkerhand)
  • Cocktails drinken bij Café Winkler in de Dorfstraße, net voorbij Feuer und Eis (als je in de richting van Trofana loopt)
  • Kitzloch is ook altijd heerlijk eten!

Plaats een reactie