Atomic redster xt (model 2018/2019)

Beste forumgenoten,

Ik heb even jullie advies nodig over het mogelijk aanschaffen van een 2de paar ski’s. Ik heb al een paar salomon x-drive 80 TI (177) en heb nu mijn oog laten vallen op een overjarige atomic redster xt (173) als extra paar erbij. Ondanks dat ik de salomons heerlijke latjes vind, wil ik toch graag investeren in een 2de paar ski’s. Met name wanneer ik met mijn jongste aan het skiën ben of G skiërs aan het begeleiden ben (prachtige hobby!) dan merk ik dat de salomons me iets te veel energie kosten.

Bij de lokale intersport staat momenteel een overjarige atomic redster xt (173cm) te koop met 50% korting. Ik kan echter niet veel reviews over deze lat vinden. Kunnen jullie me advies geven?

Gegevens:
Man, 185cm, ~100kg (auw… maar het wordt al minder…), niveau schaal van gigi zeker 7, deze latten vooral voor op de piste en bij het rustigere skiën. Knallen kan op de andere latjes

By the way, skiadvies is wellicht goede therapie voor het drama van mijn cluppie in de CL tegen Chelsea en de man in het geel (haha, ben natuurlijk niet objectief als supporter zijnde…)

Fischer progressor F18 misschien een idee? OP een lengte van 175 cm, of vindt je deze nog iets te energiek?

If one day speed kills me, don't cry because i was smiling~Paul Walker

Als je de X drive 8.0 TI al heftig vind, dan is de XT zeker te sportief. Want dat is veel meer een race-ski en stijver dan de x drive.

Kijk inderdaad naar iets minder stijf zoals zo’n Fischer

Ik zeg niet dat ik de X drive te heftig vind, ik vind ze juist heerlijk. Maar als ik langzaam moet skien (en dat gaat er prima mee, maar kost wat energie) dan ben ik op zoek naar iets simpels daarvoor

Als je de X drive 8.0 TI al heftig vind, dan is de XT zeker te sportief. Want dat is veel meer een race-ski en stijver dan de x drive.

Kijk inderdaad naar iets minder stijf zoals zo’n Fischer

Bennie op 6 nov 2019 08:51

dat is de Doubledeck XT waar jij het over hebt. Er is ook een gewone XT (van na het Doubledeck tijdperk, waar het hier over gaat), groen met grijs meen ik, die prima zou kunnen denk ik.

het zijn zijn inderdaad de groen met grijze (niet de double decks, die zijn rete stijf)

Thanks voor jullie feedback. Ik neem aan dat 250 eurie een prima prijs voor ze is?

Die prijs lijkt me prima.

Plaats een reactie