Seizoen skiën

Dag allemaal
ik ben 18 jaar en ben in juni afgestudeerd en ben nu van plan om een seizoen te gaan skiën. Mijn plan was eerst om ergens in een skigebied te gaan werken, maar ik hoorde wat verhalen dat de kans groot is dat er dan van skiën niet veel in huis komt. Na hierover te denken heb ik beslist om een seizoen te gaan doen zonder te werken. Ik ben nu dus aan het werk om dit te kunnen financieren.

In plaats van het begin tot het einde van het seizoen heb ik besloten om het wat in te korten en de prijs zo iets draaglijker te maken. Ik zou nu graag van begin januari tot eind maart in een skigebied zitten.

Een verblijfplaats vinden voor deze periode is echter niet zo gemakkelijk als het eerst leek.
Ik vroeg me dus af of hier iemand een manier weet waarop ik in een skigebied zou kunnen verblijven.
Nog even over het skigebied.
Ik ben op zoek naar een best wel uitgestrekt gebied met zo veel mogelijk off-piste mogelijkheden, hier ligt namelijk mijn focus.
Graag zou ik ook wat eerste ervaringen opdoen in het park, dus een goed park is altijd een leuke extra!

Hopelijk kan iemand mij hierbij helpen!
Alvast bedankt!
Dries

Hoezo zou er met werken niets van skiën terecht komen. Daar zijn van te voren duidelijke afspraken over te maken. Je moet je afvragen of je na een heel seizoen alleen maar skiën het daarna ooit nog leuk vind.

Juist het sociale aspect van werken skiën en uitgaan lijkt mij dat dat een hele gave ervaring is

Zou inderdaad liever voor een combinatie gaan. Volgens mij was @martijnuiterwijk nog op zoek naar mensen?

Edwin van Riel

Als je een succesvol seizoen wilt draaien, waarbij werk een optie is, dan ben je in 1e instantie daar om te werken, en dat je meer kunt skieen dan normaal, Is mooi meegenomen.

Ik regel het als volgt met ‘‘mijn’’ shopmitarbeiters.
afhankelijk van de drukte heb je 1 2 of 3 dagen vrij.
in de rustige weken is het ook zeker mogelijk om bijv van 0800-1100 te werken en dan in de namiddag voor de teruggave of skiservice terug te komen.

Echter heb je dit zelf in de hand, Als jij bijv zorg draagt voor je werkgebied, Lees dat alles netjes is, opgeruimd, schoenen op maat en barcode in het rek, geen achterstallige skionderhoud en noem maar op. Heb ik geen problemen om met n man minder in de shop te staan. Echter als je de kantjes er van afloopt, Waarom zou ik? iets met wel de lusten maar niet de lasten.

echte mannen lopen naar boven,

Camperbusje kopen en daar in vertoeven, dan kun je ook meerdere skigebieden aan doen. Nog een idee is om een dorp in de buurt van de skigebieden te gaan zitten en dan kijken of je daar iets kan huren voor een paar maanden. Vaak goedkoper dan in het skigebied zelf.
Couchsurfen of hostels kan ook nog natuurlijk.

*bericht bewerkt door Tiny-M op 22 nov 2019 12:48

Zie opmerking van @Tiny-M

Waarom 3 maanden gaan skiën in hetzelfde gebied terwijl er zoveel moois is in Europa? Pak een paar verschillende plekken, waaronder sowieso de Dolomieten… ;)

@tiny-m : goed verhaal, maar heeft ook wel wat financiële ruimte nodig. Of een vers afgestudeerde ff een camperbusje aan kan schaffen… Heb me laten vertellen dat dat ook best in de euro’s gaat lopen, wil je een beetje een fatsoenlijk bruikbaar ding hebben.

@martijnuiterwijk : als ik nog eens niks te doen heb, zie je mijn sollicitatiebrief wel verschijnen. Zou het wel aandurven, jou een beetje kennende ;)

Edwin van Riel

@tiny-m : goed verhaal, maar heeft ook wel wat financiële ruimte nodig. Of een vers afgestudeerde ff een camperbusje aan kan schaffen… Heb me laten vertellen dat dat ook best in de euro’s gaat lopen, wil je een beetje een fatsoenlijk bruikbaar ding hebben.

@martijnuiterwijk : als ik nog eens niks te doen heb, zie je mijn sollicitatiebrief wel verschijnen. Zou het wel aandurven, jou een beetje kennende ;)

evr66 op 22 nov 2019 13:06

Wij samen in een shop, Dat gaat toch helemaal fout. Vrees dat niemand ons dan noch serieus neemt

echte mannen lopen naar boven,

Grote oude station, kun je prima in slapen ook. Zo’n lekker vierkant Volvo hok. Dat is goedkoper dan een paar maanden een appartement huren ;)

En er zijn vast ook wel horecagelegenheden die bijvoorbeeld weekendkrachten zoeken, zodat je niet de hele week aan het werk bent.

Lid van een sportschool worden, bij voorkeur een grote keten, kun je daar in ieder geval douchen.

Hoezo geen skileraar worden? Ontmoet je veel gelijkgezinde lui en in het laagseizoen is er toch minimaal werk als je bij een grote skischool zit.

*bericht bewerkt door Jesper op 22 nov 2019 14:11

Gang is alles

Dankjewel voor de vele reacties.
Er zijn een paar dingen die ik toch nog even moet toevoegen.
Ik ben al gediplomeerd skimonitor en ik sta al ingepland om zowel krokus- als paasvakantie les te geven.
Ik ben initiator ski en ga in de kerstvakantie mijn instructeur cursus doen.
Het feit dat ik deze 3 weken al bezet ben, maakt het denk ik moeilijk om het te combineren met werken.

Uiteraard lijkt dat camper-idee super vet, maar vrees dat dit inderdaad iets te veel zal oplopen qua prijs, ook met skipassen en dergelijke.

Waar ga je les geven? Wel handig om een seizoenpas te kopen voor een groot gebied.

krokusweek in Cervinia, paasweek in Nassfeld

Zie opmerking van @Tiny-M

Waarom 3 maanden gaan skiën in hetzelfde gebied terwijl er zoveel moois is in Europa? Pak een paar verschillende plekken, waaronder sowieso de Dolomieten… ;)

Harm op 22 nov 2019 13:03

@Harm: Misschien moet je in je profiel je favoriete land wijzigen in Italië… ;)

Aftellen maar!

@Dries_ski wat is je budget voor huisvesting en liftpas? Een appartementje voor een seizoen huren is in Italië niet ongebruikelijk (je bent wel wat last-minute, maar ook dat is Italianen niet vreemd). Campinghutjes zijn ook wel te huur voor langere tijd. Een seizoen mini-appartement kan met wat geluk vanaf €2500. Lastig is dat je niet ter plaatse bent en misschien geen Italiaans spreekt. Je hebt contacten in Cervinia? Daar aan vragen of ze een appartementje voor je weten.

En anders voor buiten de lesweken kijken of je inderdaad maar de Dolomieten kan. Seizoenpas daar kun je aardig wat km mee maken.

Zie opmerking van @Tiny-M

Waarom 3 maanden gaan skiën in hetzelfde gebied terwijl er zoveel moois is in Europa? Pak een paar verschillende plekken, waaronder sowieso de Dolomieten… ;)

Harm op 22 nov 2019 13:03

Als je één gebied/regio neemt dan kun je een relatief goedkope jaarkaart kopen. Dus dat is financieel wel aantrekkelijk, denk ik…

Peter Pos

Ik zou ook voor een centraal gelegen appartement gaan en dan een seizoenspas nemen voor een X aantal skigebieden. Denk aan Landeck, Innsbruck (Tirol SnowCard), Alpendorf of in de buurt van Kaprun (Salzburger Super Ski Card of Ski Amadé), Bolzano of Bruneck (Dolomiti Superski), Aosta (Ski Vallée), een Graubündenpass of Magic Pass (Sion). Opties genoeg. Mont Blanc Unlimited kan ook nog vanuit bijv. Sallanches.

Mr. Slow

Zie opmerking van @Tiny-M

Waarom 3 maanden gaan skiën in hetzelfde gebied terwijl er zoveel moois is in Europa? Pak een paar verschillende plekken, waaronder sowieso de Dolomieten… ;)

Harm op 22 nov 2019 13:03

@Harm: Misschien moet je in je profiel je favoriete land wijzigen in Italië… ;)

Matthieu op 22 nov 2019 17:32

Ben er tot nu toe 1x geweest dus wacht nog eventjes. Maar scherp opgemerkt. Zou zomaar kunnen dat ik dat na komend seizoen wijzig… ;)

Plaats een reactie