28ste plaats voor Belgische Armand Marchant in FIS slalom in Levi

De Begische slalom skiër Armand Marchant (21j) is terug in de FIS wedstrijden na een lange revalidatie (scheenbeenbreuk in januari 2017)
Vandaag heeft hij met een 28ste plaats in Levi (Finland) alvast een zeer goed resultaat neergezet.
De wins ging naar Henrik Kristoffersen.

https://www.fis-ski.com/DB/general/results.html?sectorcode=A…

Bij het bekijken van de resultaten viel me wel op dat het hele deelnemersveld enorm aan elkaar gewaagd is.
De top 5 finishte immers binnen 0.34 seconden van elkaar (Marchant zat op 2.13s van de winnaar en op 0.04s van de 27ste plaats).
Is deze discipline daarmee zonder Hirscher een lotterij geworden (voor de top van het veld) of is het doel van de discipline nu om consitentie over het hele seizoen aan te tonen?
De puntenverdeling lijkt dit niet goed te ondersteunen want er is een serieus puntenverschil tussen plaats 1 (100) en plaats 5 (45)?

*bericht bewerkt door moderator op 24 nov 2019 15:39

Glide on!

Nu Hirscher weg is heeft de rest van het veld meer kans. Maar de laatste wedstrijden van vorig seizoen waren ook al een stuk spanneder. Clement Noël wist toen ook al 3 wedstrijden te winnen. Dus de reden dat het nu zo dichtbij elkaar zit zal wel komen door beide, meer kans omdat Hirscher er niet is en Sterke opkomende talenten.
Het punt verschil is inderdaad wel groot, en moet je dus consistent zijn om uiteindelijk zo hoog mogelijk te komen.

If one day speed kills me, don't cry because i was smiling~Paul Walker

Kijk, @martijnuiterwijk , gewoon ff doorbijten dus ;) “De Begische slalom skiër Armand Marchant (21j) is terug in de FIS wedstrijden na een lange revalidatie (scheenbeenbreuk in januari 2017)”

Edwin van Riel

@Evr66,

Dan kan ik volgende winter wellicht pijn vrij skieen :)

echte mannen lopen naar boven,

@Evr66,

Dan kan ik volgende winter wellicht pijn vrij skieen :)

martijnuiterwijk op 25 nov 2019 08:29

Iets om naar uit te kijken dus ;)

Edwin van Riel

In slalom is 0,34 echt wel wat. Het lijkt niet veel maar in deze sporten is het echt een verschil.

Click. Click. Peace

En Lizeroux doet nog steeds mee…

Dan ben ik bijna nog jong genoeg om de worldcup te kunnen skiën. 😎

Knappe prestatie!
Er zit zeker nog progressie in. 👍
Alleen maar hopen dat hij bespaart blijft van blessures.

Bla, bla, bla.

Plaats een reactie