De rest van je leven in 1 gebied: welk?

Stel, je MOET de rest van je leven wonen en werken in een skigebied (ook in de zomer dus). Partner, kinderen, je hele leven verhuist mee. In welk gebied zou je dat dan willen? Eens per week mag je een uitstapje maken naar een gebied in de buurt, als je dat wil.

Een spelregel: een skipas is niet hetzelfde als een skigebied. Dus kom nou niet met antwoorden als "Zillertal" (er zijn daar vier gebieden waaruit je kan kiezen), ook niet "Dolomiti Superski" of "Tirol" dus.

En… Go!

Adelboden?

Dat is lastig. Ik twijfel een beetje tussen Landgraaf en Huizen.

Alta Badia for sure. Dat uitzicht en skigebied gaat nooit vervelen. In de zomer ook prachtig. Genoeg gebiedjes in de buurt ook voor die uitstapjes.

Goede tweede is Cervinia, maar dat is in de lente en herfst uitgestorven volgens mij. Misschien wel heel deprimerend dan (zeker in Valtournenche verderop, in sommige stukken van het dorp komt amper zonlicht tussen de bergen door).

null

Daar beneden in het dorp zie ik me wel wonen (als ik ooit de lotto win 😉)

*bericht bewerkt door Morzel op 01 dec 2019 20:41

Whistler Blackcomb!! Ik ben er nog niet eens in de winter geweest en heb er niet gesnowboard (kon wel nog begin juli) maar ik ben er van de zomer wel verliefd op geworden en wat ik ervan weet en gezien heb is het in de winter nog beter. De plannen voor een wintersport in Canada staan sowieso op de bucketlist. Net als erheen emigreren … Daarnaast zit je op 2 uur van Vancouver en het geweldige Vancouver island en binnen een paar uur kan je in de Canadese rockies zijn met de talrijke skigebieden. De Canadezen zijn super vriendelijke mensen, het lijkt mij een meer dan fijn land om te wonen. De stiekeme plannen om erheen te gaan en te blijven steken telkens de kop op dus wie weet gaan we de mogelijkheden nog wel echt onderzoeken.

In Europa zou ik voor Skicircus gaan. Leuk ruim opgezet gebied met gezellige plekken en genoeg vertier en activiteiten in de zomer. Maar ik zou dan wel ergens buiten de dorpen willen wonen, het liefst een stukje de berg op uit de drukte.

En jij dan @GiGi ?

*bericht bewerkt door Martin9 op 01 dec 2019 21:00

🏂

hmm, tja?
:p ;) :)

Galtür, voor de rust…de zuivere lucht en het adembenemende landschap!

LA NORMA😍☃️

LA NORMA😍☃️

Rossland (Red Mountain Resort), met Whistler Blackcomb heel close als 2e, vooral in de zomer!

Freeride = Life

:-)

Click. Click. Peace

:-)

Rogier op 1 dec 2019 22:06

jij bent er al, das niet eerlijk !

🏂

LA NORMA😍☃️

Piefke op 1 dec 2019 21:49

Is dat niet al het geval?

Champéry is een goede kanshebber voor mij met het gebied PDS

Ik heb die luxe al met een appartementje in Dienten. Hochkonig is een prima gebied. Het is niet heel groot, maar daarentegen is het vrijwel nooit druk en je kan de dag lekker beginnen met een Konigstourtje. Uitstapjes naar Dorfgastein-Grossarl, Badhofgastein-Badgastein, Alpendorf-Flachau en Schladming zorgen bovendien voor een mooie afwisseling.
Maar ook Leogang is zo aan te rijden, al heb ik dat nog niet gedaan. Dat komt nog wel een keer :-)

Nog een weekje en dan ‘mag’ ik weer… Ben al maanden aan het aftellen :-)

Peter Pos

Voss in Noorwegen. Een mooi skigebied in een fantastische omgeving. Snowboarden van november tot mei. Geregeld kans op noorderlicht. In de zomer vissen in de fjorden en op de rivieren en hiken en jagen in de bergen.

Daarnaast is Noorwegen een land met hele goede sociale voorzieningen, mede doordat ze itt Nederland verstandig met olie en aardgasbaten om zijn gegaan. Daardoor ook een goede infrastructuur en mede door het goede migratiebeleid erg lage criminaliteitscijfers.

1 groot nadeel: de lange nachten in de wintermaanden.

Born to Ride

LA NORMA😍☃️

Piefke op 1 dec 2019 21:49

Is dat niet al het geval?

Tiny-M op 1 dec 2019 22:30

Nee🥺

LA NORMA😍☃️

Sowieso Alta Badia.
Prachtige wandel- en skimogelijkheden.
Uitzichten.!!!
Verblijf in Badia zelf ( onderaan de piste naar Santa Croce) vanwege meer rust en makkelijke busverbinding naar Kronplatz.

Born to run. B.S.

Kitzbühl/kirchberg
Je kan vanaf daar bijna overal heen voor een uitstapje en het skigebied is groot genoeg
( En heb al in 2013 in Brixen im Thale gewerkt)

Ik geloof dat de keuze bij mij afhankelijk is van waar ik een beetje een fatsoenlijke baan kan vinden.
Ik denk nog na.

Overigens hebben we onze zoon al eens voorgesteld te verhuizen naar het buitenland. Maar die wil daar niet aan.

It is an amazing world

Ja dan ga ik ook voor alta badia. Zeker omdat er in de zomer ook genoeg te doen is.

Ik sluit mij aan bij Tiny-M. Champéry! Een authentiek dorpje aan de rand van PDS. Ook in de zomer een geweldige uitvalsbasis om te wandelen en de mountainbiken richting Frankrijk of de andere Zwitserse dorpjes in de buurt.

Mijn eerste ingeving is zoiets als Chamonix. Mooie omgeving en net iets groter dorp dan gemiddeld, waardoor je meer mogelijkheden in de zomer en winter hebt (werk, plezier en dagelijks leven). Goede verbinding met Nederland en uitvalmogelijkheden genoeg in Frankrijk, Zwitserland en Italië. Misschien wel commercieel en druk. Andere optie is bijv Munchen of omgeving. Daar kun je weliswaar niet zelf rechtstreeks skiën, maar je hebt wel heel veel mogelijkheden (relatief) in de buurt. Ook hier mooie omgeving, iets vriendelijker klimaat dan hoog in de bergen, goede infrastructuur.

@Gigi je hebt inderdaad zelf nog niets genoemd

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

Alta Badia for sure. Dat uitzicht en skigebied gaat nooit vervelen. In de zomer ook prachtig. Genoeg gebiedjes in de buurt ook voor die uitstapjes.

Goede tweede is Cervinia, maar dat is in de lente en herfst uitgestorven volgens mij. Misschien wel heel deprimerend dan (zeker in Valtournenche verderop, in sommige stukken van het dorp komt amper zonlicht tussen de bergen door).

Lein op 1 dec 2019 20:02

Alta Badia zou ook mijn eerste keuze zijn en dan met name de regio Corvara/Colfosco.

Voor mijzelf zit ik zeker te denken aan de Dolomieten, maar ik weet nog niet welk dorp of gebied exact. Dat denkproces is nog gaande.
Ik twijfel nog tussen Val Gardena (Selva) en Val di Fassa (Pozza). Ik laat het zeker weten als ik besloten heb.

:-)

Rogier op 1 dec 2019 22:06

Waar hij woont (of daar in de buurt) :-)

When life gets too complicated.... SKI

Ik sluit mij aan bij Tiny-M. Champéry! Een authentiek dorpje aan de rand van PDS. Ook in de zomer een geweldige uitvalsbasis om te wandelen en de mountainbiken richting Frankrijk of de andere Zwitserse dorpjes in de buurt.

WillemJona op 2 dec 2019 08:48

Zeker! En ook vrij snelle toegang naar een wat grotere stad en meer van Genève om de hoek.

Omgeving Solden/ Gurgl lang ski seizoen mooi gebied.

Phoe, misschien eerst even mijn Frans bijspijkeren en dan naar Grenoble. Dan hoef ik niet eens van werkgever te wisselen, daar hebben we ook een vestiging :-) Skigebieden genoeg in de omgeving en ook in de zomer een prachtige natuur.

Beter één piste onder mijn ski's dan 10 op de webcam

Paradiski of tignes val d’isere.

Hier: http://www.ortlerskiarena.com/de/winterurlaub-in-suedtirol.h…

bartvwg op 2 dec 2019 09:05

Mij trekt die regio ook aan maar in welke plaats zou je precies willen wonen?

Plaats een reactie