Rits mouw skijack stuk

Goedenavond allemaal,

Zaterdag a.s. vertrekken we naar Oostenrijk en daarom heb ik vandaag nog even de skikleding gewassen.

Helaas bleek na het wassen dat de rits van het vakje bedoeld voor je skipas op mijn jack heeft losgelaten tijdens het wassen.

Ik heb het staan bestuderen maar het lijkt alsof het letterlijk heeft losgelaten en niet is afgescheurd oid. Weet een van jullie hoe dit doorgaans bevestigd zit en hoe ik zoiets het beste kan laten repareren? Het lijkt er bijna op dat dit geplakt zit?

Ik ga morgenochtend sowieso gelijk naar de kleermaker in de hoop dat hij voor zaterdag het nog kan repareren maar wellicht dat jullie nog tips hebben hiervoor!

Alvast dank voor het meedenken!

https://cdn.wintersport.nl/forum/25/564b71d44fae749822504d29...

Dit lijkt idd een gelijmde verbinding die losgelaten is.
Heb je nog garantie op de jas? Misschien kan de shop snel nog een nieuwe opsturen?

Als je naar de kleermaker gaat laat hem dan beide kanten van de rits sticken, de andere kant laat vroeg of laat ook los…

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Als je hem laat stikken, is hij niet meer waterdicht op de naden. Die moeten dan eigenlijk weer getapet worden.
Misschien kan de webshop meteen 3 extra sturen voor de zekerheid.

Dank voor het meedenken zover!

Ik heb hem vanmorgen weggebracht en hij word vast gestikt, hij zal dus inderdaad niet meer waterdicht zijn dan. Ik zal nog even kijken of ik hier nog iets aan kan doen voor zaterdag.

Op zich stond ik er wel van te kijken hij heeft losgelaten, het is een Spyder jas die ik pak m beet 25 dagen gedragen heb, dan zou niet verwachten dat zoiets gebeurt. Omdat ik hem wel al een aantal jaar terug aangeschaft heb zit er helaas geen garantie meer op.

Nu maar hopen dat de kleermaker hem netjes kan repareren!

Mss toch even navragen bij de shop die hem geleverd heeft. Ook buiten garantie is men vaak erg coulant, zeker bij de wat duurdere merken.

Edwin van Riel

Het duurt wel even voordat naden gaan doorlekken. Een beetje regen kan dus geen kwaad.
Van Spyder bestaat ontzettend veel nep. Weet je zeker dat het origineel is?

Ik heb inderdaad toch maar even een mailtje gestuurd naar de winkel waar ik hem gekocht heb. Spyder geeft in principe levenslange garantie als in dat ze kijken naar of iets stuk zo mogen gaan na zoveel gebruik. Wellicht kunnen ze nog een bepaalde coulance toekennen. Ik weet wel zeker dat hij origineel is, ik heb de jas destijds bij de Skihut in Scheveningen gekocht voor een ‘originele’ prijs dus zou me sterk verbazen als het niet zo was :)

Ik heb inderdaad toch maar even een mailtje gestuurd naar de winkel waar ik hem gekocht heb. Spyder geeft in principe levenslange garantie als in dat ze kijken naar of iets stuk zo mogen gaan na zoveel gebruik. Wellicht kunnen ze nog een bepaalde coulance toekennen. Ik weet wel zeker dat hij origineel is, ik heb de jas destijds bij de Skihut in Scheveningen gekocht voor een ‘originele’ prijs dus zou me sterk verbazen als het niet zo was :)

Robert12 op 6 dec 2019 09:00

Had toevallig vorig jaar een dingetje met mijn Arc'teryx shell. Werd (na een jaar of 4) probleemloos en zonder kosten hersteld. Onder het motto, zolang het draagbaar is heeft u garantie. Het kost wat, maar je hebt ook wat.

*bericht bewerkt door evr66 op 06 dec 2019 09:26

Edwin van Riel

Plaats een reactie