op zoek naar een nieuwe ski

Voor volgend seizoen ben ik stilaan opzoek naar een neiwue ski.
omdat ik er graag zoveel mogelijk wil testen ben ik nu al begonnen met een beetje uit te kijken voor een eventuele vervanger.

zelf 1.74m groot en rond de 90kg :)
skiniveau zal tussen de 6-7 liggen eerder neigend naar de 7 toe.

liefst ski ik middellange tot lange bochten en enkel uit noodzaak zal ik korte bochten skieen :)
100% piste

waar ik naar opzoek ben moet de volgende eigenschappen hebben .
hij moet makkelijk traag te skieen zijn om in de voormiddag met vrouw en kind op stap te gaan .
als ik alleen ski en de omstandigheden het toelaten is het volgas dus liefst een stabiele ski met goede demping want de pistes zijn meestal volledig kapot als ik alleen op stap mag.
moet een goede grip hebben en liefst een radius tussen de 14-20m

Momenteel heb ik de elan amphiboi 16ti2 in 1.72
uitstekende ski om met de familie op pad te gaan maar ik mis iets of wat punsh als ik alleen ski demping is minimaal en weinig rebound. grip is ok maar in verlijk tot mijn ande skies
minder
atomic tr in 165.met raceplaat voor indoor trainingen
ongelooflijke grip en rebound ligt als een trein op de pistes op hoge snelheid maar heeft liever kortere bochten en te vermoeiend als ik hier heelde dag op ski ( weegt enorm veel in vergelijk met de elan skies). op pistes die niet strak zijn geen fijne ski.

vorige week al 2 paar skies getest met gemengd resultaat
omstandigheden sneeuwval ±8cm +zachte sneeuw , weinig dieptezicht en kapotgeskiede pistes om 11.00

atomic xr9 in 1.70 denk ik
niet traag te skieen maar liep wel op rails als hij op snelheid was, extreem goede grip en zalige rebound prachtige skies om op harde strakke pistes los te gaan
door de omstandigheden vond ik het geen leuke ski ,weinig demping hapte in als je onverwacht in een losse hoop terecht kwam en het niet zag en vereiste 100% focus en kreeg er op sommige pistes die echt waren veranderd in een patattenveld niet uit wat de skie graag had .

volgende was de bomber pro carve in 166cm
beste ski die ik ooit heb geskied. zalige demping. waar ik precies op een trilplaat stond op de atomics zoefte deze over de hopen sneew precies als een hoovercraft zeer goede grip ,ok rebound, op snelheidstaat loopt hij op rails en enorm makkelijk traag te skieen.
grootste nadeel is hiervan de prijs en beschikbaarheid 2000+euro is me net iets teveel van het goede + niet makkelijk verkrijgbaar in benelux
ok keuze in lengtes iets te beperkt van 166 direct naar 176.

dus ben ik op zoek naar andere modellen die ik nog graag zou willen testen.
zelf zou ik nog een dag inplannen om in zoetemeer te gaan testen en eind maart terug naar de bergen om iets beter te kunnen testen .

thx in advance

Bedoel je de regulier X9 of de wide versie die je al getest hebt?

Je zoekt dus naar een flink gedempte ski, de Salomon S/Max blast is een optie. Of een van de meer gedempte cheater gs ski’s, zoals de Blizzards of Heads.

I can stick uphill ice, on my saucer...

was de gewone x9

Heb vorige week zowel de Atomic X9 wide body als de Salomon S Max blast getest. Ik vond de laatste een heerlijke stabiele ski en duidelijk beter dan de Atomic. Het was wel indoor, maar wel op verspoorde sneeuw.

Hen48

Heb vorige week zowel de Atomic X9 wide body als de Salomon S Max blast getest. Ik vond de laatste een heerlijke stabiele ski en duidelijk beter dan de Atomic. Het was wel indoor, maar wel op verspoorde sneeuw.

Hen48

Gezien je op zoek bent naar een goed gedempte ski zou ik zeker eens bij Stöckli gaan kijken, nog steeds prijzig maar toch al een pak minder dan de Bomber’s. Als je ze makkelijk traag wil skiën zou ik me wel beperken tot de modellen met turtle shell technology (Laser AX,SX of CX). De AX kan je in zoetermeer testen.

Die stocklis staken er bij het testen inderdaad bovenuit. Maar ze zijn ook een flink stuk duurder.

Hen48

Plaats een reactie