De nieuwe Nordica achterinstapper - ze zijn definitief terug ;-)

null

Ik berichtte er al eerder over: de achterinstapper is terug! Na de ietwat tegenvallende Atomic Savor is ook Nordica terug met de kwalitatief betere HF. Deze heeft de fit van een Pro Machine.

*bericht bewerkt door Marco-Paul op 22 dec 2019 23:10

Date your skis but marry your boots

En, jouw oordeel hierover als expert?

Edwin van Riel

En, jouw oordeel hierover als expert?

evr66 op 23 dec 2019 07:05

+1

Wat ik me bij deze types schoenen afvraag is of je de voorzijde en het stuk rondom de enkel nog kan verstellen/vast(er)zetten zoals je bij de huidige modellen doet met de schnallen? Of moet deze schoen dadelijk goed zitten (aan de voorzijde)?

Bla, bla, bla.

Dit soort schoenen worden voornamelijk gemaakt voor een senioren doelgroep die dan makkelijker zijn schoenen kan aantrekken.
Deze Nordica heb ik niet geskied, de Atomic Savor wel en dat is geen slechte schoen maar ontbeert wel stijfheid (hoewel dat relatief is) en instelmogelijkheden.Maar ik hoor van collega’s uit europa dat deze Nordica HF wel een revelatie is. Goede pasvorm, gebaseerd op de pasvorm van de ProMachine en geavanceerdere mogelijkheden mbt de instelling. Op de foto is ook een kabel te zien.
Ook de liner (binnenschoen) is van goede kwaliteit.

null

Date your skis but marry your boots

O ja, de HF staat voor Hands Free…

Date your skis but marry your boots

Beste lezers,
Nordica komt met een volledig vernieuwde skischoen.
Hier is gebruik gemaakt van een nieuw ontwikkelde front-entree binnenschoen (deze zorgt tov een rear-entry schoen voor betere fixatie) en een speciaal ontwikkelde buitenschaal gebaseerd op de succesvolle Nordica Sportmachine!
Deze nieuwe schoen biedt comfort bij in- en uitstappen, heeft een zeer directe overbrenging. Hierdoor speelt Nordica in op de behoefte van skiërs die gemak en sportiviteit willen combineren. In de benelux zal de Nordica HF vanaf begin januari (in beperkte maatboog) beschikbaar zijn. De eerste reacties vanuit enkele pilot stores in de alpen overstijgt alle verwachting.

*bericht bewerkt door Nanno op 23 dec 2019 19:15

Cool om tot de senioren te worden gerekend 😉.

@DrPhil

Had je anders verwacht? 🤔

Nog effe en dan kan je op je sloffen 😆

Born to run. B.S.

Beste lezers,
Nordica komt met een volledig vernieuwde skischoen.
Hier is gebruik gemaakt van een nieuw ontwikkelde front-entree binnenschoen (deze zorgt tov een rear-entry schoen voor betere fixatie) en een speciaal ontwikkelde buitenschaal gebaseerd op de succesvolle Nordica Sportmachine!
Deze nieuwe schoen biedt comfort bij in- en uitstappen, heeft een zeer directe overbrenging. Hierdoor speelt Nordica in op de behoefte van skiërs die gemak en sportiviteit willen combineren. In de benelux zal de Nordica HF vanaf begin januari (in beperkte maatboog) beschikbaar zijn. De eerste reacties vanuit enkele pilot stores in de alpen overstijgt alle verwachting.

Nanno op 23 dec 2019 18:56

Bedankt voor de aanvulling Nanno, ik hoorde van Fabi bij Bründle (in Kaprun) dat de (beperkte) voorraad in 4 uur was uitverkocht. Het lijkt erop dat Nordica zijn research goed heeft gedaan…

Date your skis but marry your boots

Hij heeft wel een bijzondere flex, zo te zien. Het bovenste deel lijkt zelfstandig te buigen los van de schacht.

De fixatie aan de achterkant heeft wel wat weg van een Flow snowboard binding. Ik kan me voorstellen dat dit goed verkocht wordt als ze goed skieën.

Plaats een reactie