Wintersportwoorden

Afgelopen wintersport hadden wij nog wel eens last van fire in the hole

Ricardo op 30 jan. 2012 23:39

Krijgen we ook nog duiding? Heeft dit iets met sleepliften in Frankrijk te maken? :D

Vrijdag 3 Feb naar Belle Plagne met Sunweb!!!

Graciëlla, Pamela en Gerwin: Reisleider van de touroperator. Ja echt, we noemen ze allemaal zo. Omdat: Graciëlla, Pamela en Gerwin de stereotype reisleider het beste benaderden.

Gebruikt als in: "Gin Pannen? dan zullen we Gerwin us oep zunne bakkes timmeren", hetgeen in de praktijk betekent dat met overlegd wordt hoe wij aan pannen geraken.

Vrijdag 3 Feb naar Belle Plagne met Sunweb!!!

"…"
Krijgen we ook nog duiding? Heeft dit iets met sleepliften in Frankrijk te maken? :D

Frank op 31 jan. 2012 00:06

Heeft toch te maken met het inzetten van de turbo op pistes waar je anders zou moeten prikkn?

Die walk the line vind ik wel erg mooi ga ik ook eens proberen. Al moet ik zeggen dat het de laatste keer met highwayman van de higwaymen ook erg goed ging, hier zit johnny per slot van rekening ook in :)

bartus op 26 jan. 2012 17:29

haha, ik ben dus niet de enige die de muziek van Johnny fijn vind tijdens het skieën/boarden. Mijn favoriet is "Get Rhythm" :)

Running against the wind

Anfänger! maak je altijd vrienden mee :-)

wintergek

Nee fire in the hole is gewoon als je een scheet moet laten.
Skiede dit jaar toch alleen met mannen dan kun je dat wel zeggen natuurlijk.

Nee fire in the hole is gewoon als je een scheet moet laten.
Skiede dit jaar toch alleen met mannen dan kun je dat wel zeggen natuurlijk.

Ricardo op 31 jan. 2012 12:08

bartje bid dus wel voor bruun boohn

Een Didier Cuche:

Een kleine dikkerd die verdomd goed/snel skiet :)

Van een Franse skileraar gehoord: Tourist style.
Als je een niet al te steil stuk ‘in de hocken’ skiet. Maar dan wel met de skistokken naar boven in plaats van parallel langs de ski’s. Vond de skileraar niet goed.
Door ons ook wel een ‘egeltje’ genoemd.

Een prikstuk duiden we meestal aan als een klûngedeelte.

Waterskiën - komt vooral voor vanaf april als de dooi is ingezet.

Suïcidaaltje - veelal nederlanders. Benen wijd, armen wijd en immer gerade aus!

Helden - bierdrinkers om 10:30u als wij braaf (en met een licht brak gevoel) aan de heisse choco of koffie zitten.

Bus aan een touwtje - enorme cabinebaan.

Dood schaap - shoarma of kebab

Dood schaap - shoarma of kebab

Jay op 1 feb. 2012 10:39

Ook wel snipperschaap genoemd :P

Vrijdag 3 Feb naar Belle Plagne met Sunweb!!!

‘een gratis kaartje voor rondje Thialf’.

Als je op een piste bent waar veel ijs is.

Never eat the yellow snow

Wasbeer (met name net ná de wintersport): iemand met een bruin gezicht en een mooie witte zonnebril erin.

Pinguin: ook al boelie woelie of dopje genoemd. Kleuter op ski’s die naar achterenleunend met armen wijdt naar benedenkomt. Bedacht door mijn zusje op tijdens een ritje in een gondellift. Zeker in sliertformatie tijdens skiles zeer goed gelijkend

lanceerlift: familie van de kuitenknaller maar dan in sleepvariant.

strepen: vooral van toepassing bij snowboarden. Recht naar beneden een deel van de pist afsuisen om een bult verderop in de piste te halen en niet te hoeven steppen.

grap van afgelopen week. raped cheese= fromage rapé = geraspte kaas

Let it snow, let snow, let it snow!

Een krautenblautertje : een lekker kruidenbittertje

wij hadden in gerlos last van Skiwi’s…idioten in felle gifgroene pakken die veel te hard voor hun niveau naar beneden kwamen, wij hadden dan ook de voorkeur dat ze niet op de juiste manier gebruik maakten van hun kunnen.

Voorbeeld, he daar vliegt weer een skiwi richting het bos

Haha Frank die Komozak kennen wij ook. Inderdaad 't (semi)-glimmende bomberjack wat er uit ziet als een afvalzak.

Sportieve groet, Luuk

Yetikak=sneeuw

Toen Gijs leerde skiën kwamen er gek genoeg heel wat zeiltermen naar boven. Hij heeft heel wat overstagen gemaakt. Dan moest hij weer oploeven, dan ging hij weer verlijeren… Gelukkig gingen zijn ski’s niet in de knoop.

Serfaus

In een klein wereldje skieen = in de mist skieen.

Schwule =…homo… een term van m’n Oostenrijkse skileraar,voor iemand die klote skiet,maar daar zelf heel anders over denkt. Die term heel vaak gehoord,maar ik heb dan ook veel lessen nodig gehad.

www.wausclothing.com THE BRAND FOR BOARDERS

Noem mezelf een Niviofiel.
Niviofiel (latijn): Nex, Nives (v.) = sneeuw, Philos = houden van. :)

''Powder to the people''

@ Ton, ik geloof dat de term Dutch courage stamt uit de tijd van de maritieme oorlogen met engeland

Yardsale, skier die op zn muil gaat en bij voorkeur zo veel mogelijk onderdelen verliest; stokken helm bril, ski’s, telefoons enz

Pannenkoek; een castrerende discus die door een agrarische autochtoon tussen je benen geramd wordt

@Reinier, ik dacht dat je het over het nieuwe kabinets beleid had, niveleren is een feest :)

Pannenkoek; een castrerende discus die door een agrarische autochtoon tussen je benen geramd wordt

Pisteschraper; die irritante snowboarder die het nog niet kan en voor onze neus de mooi geprepareerde sneeuw wegschraapt.

Skipasta.

De spaghetti die we altijd op wintersport eten.

Geniet van elke dag, het leven is al kort genoeg!

Ijslollies

Bij ons hangen er altijd lange ijslollies aan de dakgoot ;)

Geniet van elke dag, het leven is al kort genoeg!

Zweti, een corpulente harige zwetende man in de après Ski.

Aeterna Nive

Mh, Zweti was ons woord voor de overbevolkte Yeti bar in Risoul.

Pannenkoek; een castrerende discus die door een agrarische autochtoon tussen je benen geramd wordt

daar stamt het bij ons vanaf, ook Risoul inderdaad. Maar in de loop der tijd geëvolueerd tot aanduiding voor personen.

Aeterna Nive

Ausfahrt.
Ongetwijfeld de grootste stad van Duitsland. Echt overal zie j’er pijlen naartoe staan, niet normaal… ;-)

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Plaats een reactie