Oostenrijk - Accomodatie gezocht van do tm zo in maart

Beste wintersporters,

Wij zijn met 5 vrienden op zoek naar een bestemming in Oostenrijk waar we van donderdag t/m zondag kunnen verblijven in maart.
Donderdagmorgen aankomen, direct skiën en zondag einde van de dag terug is de bedoeling.
Blijkbaar is het heel lastig om iets te vinden met donderdag als aankomstdag…
Heeft er iemand tips? Sneeuwzeker, leuke apres ski en minimaal 100km zoeken we.

Sölden en slapen in Längenfeld

Het is een dubbel probleem:
Geen hele week, en je kruist de zaterdag, waardoor je voor de acco twee potentiële volle verhuurweken ‘kapot’ maakt

Woe-zat zou al schelen
Of wachten tot op kortere termijn.
Nu wachten de acco’s nog even…

*bericht bewerkt door Wunderkammer op 07 jan 2020 17:36

Wat voor een accommodatie zoek je? Wij hebben dit al heel vaak gedaan in hotels en pensions. Via Booking.com of locale VVV moeten die toch wel te vinden zijn. Als wij in een pension of hotel zitten, zien we ook regelmatig op doordeweekse dagen mensen aankomen en vertrekken. Duitsers en Oostenrijkers gaan vaker een lang weekend.
Ik kan me wel voorstellen dat een appartement lastiger zal zijn. Die hebben vaker hun standaard wisseldag waarop de schoonmaak is ingepland en de receptie is geopend.
Via reisorganisaties zal je ook niet veel afwijkingen van de standaard za-za vinden.

Annoying skiers since 2003

Woe-zat zou al schelen

Wunderkammer op 7 jan 2020 17:29

Dan moeten ze een extra vrije dag nemen, wat ze waarschijnlijk niet willen.
Zaterdag - dinsdag zou dan beter zijn.

Annoying skiers since 2003

Geen enkel probleem, wij gaan al jaren met 5 vrienden naar de naast gelegen dorpen van Ischgl of Sankt Anton van Do. t/m Ma. in maart. Je kan bv in kappl een online aanvraag doen en krijgt er zo 10 opties in je mailbox. Succes met zoeken.

Beste wintersporters,

Wij zijn met 5 vrienden op zoek naar een bestemming in Oostenrijk waar we van donderdag t/m zondag kunnen verblijven in maart.
Donderdagmorgen aankomen, direct skiën en zondag einde van de dag terug is de bedoeling.
Blijkbaar is het heel lastig om iets te vinden met donderdag als aankomstdag…
Heeft er iemand tips? Sneeuwzeker, leuke apres ski en minimaal 100km zoeken we.

Blokski op 7 jan 2020 17:01

Wij doen al een jaar of 5 van dit, altijd een mooie accommodatie kunnen vinden! Booking heeft vaak nog genoeg vrij, zeker in deze periode moet dit geen probleem zijn. Bovendien zit je in 90 van de 100 gevallen geramd wat betreft sneeuw in deze periode.

Persoonlijk vond ik Mayrhofen het leukst! Sneeuwzeker, prima pistes en de apres-ski is top (lekker duits en geen hollandse polonaise). Ik vermoed dat hier ook meer dan voldoende accommodaties beschikbaar zijn!

Andere aanraders zijn inderdaad Sölden of Flachau, al zijn de accommodaties hier vaak net iets duurder dan in Mayrhofen.

De suggestie die Sammie geeft werkt vaak ook goed om iets moois te vinden!

*bericht bewerkt door jessehuijers op 07 jan 2020 18:31

Allemaal bedankt voor de reacties en tips. Zoals ook al aangegeven door sterko gaat de voorkeur toch naar do-zo ivm de extra vrije dag. Voor mij persoonlijk niet zo’n probleem, voor anderen wel i.v.m. hun werk. We gaan eens via de lokale sites op zoek, de reisaanbieders geven inderdaad weinig resultaat op deze dagen.

Mocht er iemand nog tips hebben dan hoor ik het natuurlijk graag!

@Blokski welke datum hebben jullie in gedachten? 5-8 19-22 en 26-29 (craftbierfestival) heb ik vrij ;)

Dienten Die Alte schule

Wij zijn hier afgelopen februari geweest met aankomst donderdag en vertrek maandag. Prima chalet voor 8 personen (zie dat hij nu gek genoeg op 4p staat, maar wel nog met 4 slaapkamers, echt ruimte zat!) op loopafstand van de gondel, restaurants, bakker, et cetera…

https://www.airbnb.nl/rooms/31217709?source_impression_id=p3…

Wellicht eigenaar eens een berichtje sturen? Hij reageert altijd heel snel en vriendelijk…

Bedankt voor jullie reacties, we nemen ze mee in onze zoektocht!

Lokale vvv site opzoeken

Unverbindliche anfrage opzoeken .

Wensen invullen, en de resultaten komen vanzelf binnen rollen …

Hoe makkelijk kan het zijn .

Zolang je niet in de grote vaksntie weken gaat , is er vaak ruim voldoende plaats.

Succes!

Tja, de echte topaccomodaties (prijs-kwaliteit bedoel ik dan) in of nabij topgebieden zullen echt niet van donderdag tot zondag 5 bedden weggeven om bovengenoemde redenen, zelfs buiten de vakanties in januari of maart (in de topgebieden, denk Ski Arlberg, Ischgl, SFL, … is het dan ook gewoon hoogseizoen)
In april na de Paasvakantie of in december voor de Kerstvakantie kan je al eens geluk hebben, maar in alle andere periodes zul je toch ergens op boeten inboeten (afstand van de liften, kwaliteit, grootte en/of sneeuwzekerheid skigebied, kwaliteit accomodatie, prijs accomodatie)
Ik organiseer al jaren weekendtrips met collega's en/of vrienden en heb dat al lang opgegeven, wij gaan altijd van vrijdagavond (of zaterdagochtend met het vliegtuig) tot maandag/dinsdag/woensdag

*bericht bewerkt door Skiwi op 09 jan 2020 17:24

Plaats een reactie