Reisgenoten gezocht

Beste medesporters,

Ik ben op zoek naar reisgenoten voor een van de volgende weken:
wk6 (1-9feb) ; w7(8-15feb); w8(14feb 21feb); w9(22f 1mrt) w10 (29f 8 mrt) of w11 (7-15mrt)

Mijn voorkeuren:
Het gaat mij om het sporten, apres-ski is (dus) niet aan mij besteed. Ik sta graag vroeg op de pistes. Lunch kan in een restaurant, maar met mooi weer gewoon ergens in de sneeuw op een mooi plekje je lunchpakket opeten doe ik ook graag.
Ik heb een voorkeur voor grote(re) skigebieden, en het (over het algemeen vooral Franse) ski-in ski-out concept spreekt mij erg aan. Gebieden die nog op mijn wish-list staat zijn bv serre-chevalier en via lattea. Alpe d'huez is ook nog een optie. Espace Killy is altijd weer ok. (meermalen geweest). Dolomieten altijd prachtig (maar wat minder ski-in/out natuurlijk). Andere voorstellen (of onbekende gebieden) ook welkom natuurlijk. (echter Ischgl , Zillertal, Solden etc, dat soort gebieden kunnen mij minder bekoren)
Naast op de pistes pak ik graag af en toe een (kleiner of groter) afstekertje. Ik heb basiskennis lawinekunde (en 3-eenheid), als jij off piste mee wil ga ik ervanuit dat jij ook kennis en materiaal daarvoor hebt. (Als het gezelschap er niet naar is vermaak ik me ook prima op de pistes!)

Overnachten in een appartement, waarbij we vooral zelf koken en een enkele keer buiten de deur gaan eten. S'avonds een spelletje, flesje wijn of gewoon een goed boek. Appartement hoeft niet luxe, maar de Franse bezemkasten ben ik inmiddels wel ontgroeid.

Nog iets over mijzelf:
Ik ben begin 50, man, en hou van vlot skieen. Kom elke piste goed af alhoewel buckelpistes mij minder bekoren. (Heb ook ruime toerski ervaring maar dat is voor de beoogde week minder relevant tenslotte)
Mijn vriendin heeft dit seizoen geen tijd voor een wintersport vandaar dat ik langs deze weg reisgenoten probeer te vinden.

Wil je meer weten of heb je interesse hoor ik graag van je

Hoi Edwin,

Dat klinkt echt wel helemaal als het soort reis waar ik naar op zoek ben. Ik was eerder op dit forum aan het proberen om deze week naar de Dolomieten te gaan, maar dat is helaas niet doorgegaan. Frankrijk kan ook altijd voor mij, de gebieden die je noemt ben ik nog niet geweest, behalve Espace Killy. Off-piste is wel minder aan mij besteed. Eventueel een klein doorsteekje, maar technisch ben ik niet goed genoeg voor meer dan dat. Op de piste heb ik wel meer dan 20 jaar ervaring.
Op zich zou ik mij in al die weken vrij kunnen maken. Volgende week wordt wel lastig intussen. De weken daarna (7,8) zijn mijn voorkeur. Week 9 kan ook maar dan is het wel overal schoolvakantie. Maart zou rustiger zijn, maar ik heb nog meer dan een week verlofdagen van vorig jaar op te maken voor eind februari, vandaar toch veel liever in februari.
Ik ben 32, uit België, en heb de laatste jaren al wel vaker reizen gedaan via dit forum of vergelijkbaar. Stuur me zeker eens een PM.

Groeten,
Tomas

Hoi Edwin,

Ik heb interesse en een PB gestuurd.

Plaats een reactie