Scarpa Maestrale & Bootfitting

Ik heb Scarpa Maestrales (model 18/19) en daar wil ik met bootfitting wat drukpunten (zie foto, beide voeten zelfde plek) weg laten halen. Weet iemand of het mogelijk is om iets aan de shell aan te laten passen aangezien de shell van Grilamid is?

null

When life gets too complicated.... SKI

De bootfitter

Als ik zo even rondgluur is Grilamid gewoon een thermoplast zonder al te veel geks er aan. Lijkt me dat je dat gewoon moet kunnen verhitten en aanpassen dan. Of is-ie gewapen met Kevlar of koolstof of zo?

Onze dutchbootfitter sjouwt op dit forum rond, anders Jack van Nunen, jammer dat-ie tegenwoordig in Salzburg zit. Eventueel heb ik wel ergens een nummer van hem denk ik ;)

Edwin van Riel

Gewoon opwarmen en uitduwen lijkt mij

Of is-ie gewapen met Kevlar of koolstof of zo?

evr66 op 28 jan 2020 17:18

De mijne niet. De RS maakt wel gebruik van carbon.

When life gets too complicated.... SKI

Of is-ie gewapen met Kevlar of koolstof of zo?

evr66 op 28 jan 2020 17:18

De mijne niet. De RS maakt wel gebruik van carbon.

Alex op 28 jan 2020 19:36

juist, ken die types niet precies, maar wist dat er zoiets speelde bij Scarpa ;). Dan lijkt het met die van jou geen probleem. Zodra ze verstevigd zijn met vezels wordt fitten moeilijker. Niet uitdrukken en wellicht maken ze dan ook de Shell dunner (want lichter) zodat uitfrezen ook listig wordt. Kan zijn dat ik mis zit, is een inschatting, maar speelt bij jou dan allemaal niet gelukkig ;)

*bericht bewerkt door evr66 op 28 jan 2020 20:10

Edwin van Riel

In toerski-schoenen zit niet heel veel materiaal, maar er kan zeker wel wat mee gespeeld worden. Dus antwoord op je vraag: ja kan.

Click. Click. Peace

Maar je kan ook heel wat doen met je binnenschoen.

Click. Click. Peace

Thanks all. Ik was gewoon even benieuwd. Ik ga vandeweek even langs bij OutdoorXL, want daar komen ze vandaan.

When life gets too complicated.... SKI

OutdoorXL is (uit ervaring) ook goed met bootfitten. Vorig jaar door Rolf geholpen, sinds dien geen klachten meer… :-)

It's all about the turns duuuuuude!

Maar je kan ook heel wat doen met je binnenschoen.

Rogier op 28 jan 2020 21:06

Alleen dat plekje op de zijkant voet niet vermoedelijk, maar voor alle andere aangegeven punten inderdaad wellicht wel ;)

Edwin van Riel

Als je in midden van het land woont, dan adviseer ik je om bij MK Skiservice in Bilthoven langs te gaan. Verkopen veel tourskispullen. Heb er 3jaar geleden mijn Meastrales RS gehaald, inclusief bootfitting met binnenzooltjes.

Als je in midden van het land woont, dan adviseer ik je om bij MK Skiservice in Bilthoven langs te gaan. Verkopen veel tourskispullen. Heb er 3jaar geleden mijn Meastrales RS gehaald, inclusief bootfitting met binnenzooltjes.

RT op 30 jan 2020 09:16

Thanks for the tip, maar ik woon op een steenworp van OutdoorXL :-P

When life gets too complicated.... SKI

Alleen dat plekje op de zijkant voet niet vermoedelijk, maar voor alle andere aangegeven punten inderdaad wellicht wel ;)

evr66 op 30 jan 2020 08:33

Dat is waar ik een beetje bang voor ben. Ik heb enorme platvoeten en kreeg er pas last van op de 2e dag. Ik heb nog wel wat ruimte bovenop en misschien dat een zooltje met iets meer volume de truc gaat doen. Ik heb er nu Superfeet Carbon in zitten en die zijn erg dun.

When life gets too complicated.... SKI

@Alex ja dat kan!
Je moet wat voorzichtig zijn met de temperatuur. Grilamed heeft een smalle kritische waarde. Als het te warm wordt gaat het verkeerd, maar te koel en je kunt niet goed vervormen.
Ik heb het zelf toch gedaan met goed resultaat. Met een instelbaar hitte pistool, koel beginnen en kleine stapjes hoger gaan. Temp is rond de 130 graden het beste.
Maar een goede bootfitter moet het natuurlijk ook kunnen.
Soms wordt er voor gekozen om het plastic te laten afkoelen met het rek apparaat er nog in als het ware. Je hebt wel kans dat de uitgerekte plek weer terug veert naar zijn oorspronkelijke staat.

Plaats een reactie