FIS Alpine World Cup Saalbach

Ik lees net dat de World Cup manche in Yanqing (China) op 15 en 16 februari is afgelast door de uitbraak van het Corona virus.

Als vervanging wordt er op 13 en 14 februari een FIS Alpine World Cup manche Afdalingen Super-G georganiseerd in Saalbach.
Toeval wil dat wij daar juist deze week ook zijn, hetgeen denk ik wel een buitenkans is om dit eens live mee te maken.
Nu hebben wij nog nooit een dergelijk event meegemaakt en vroeg ik me af wat ik me daar moet bij voorstellen: Massa's volk? Betaalde ingang om uberhaupt iets van het event te zien? Heeft er iemand hier ervaring mee wat de positieve of negatieve gevolgen zijn voor onze skiweek?

Wat het skiën betreft staat er op de website van Saalbach alvast dat er hierdoor geen beperkingen zijn (de Weltcupstrecke aan Zwölferkogel is logischerwijs natuurlijk wel afgesloten voor de toeristen).

*bericht bewerkt door Klec op 31 jan 2020 19:38

https://www.saalbach.com/skiworldcup
Hier vind je veel antwoorden op je vragen.

Ook de toegangsprijzen:

TICKETS MEN’S DOWNHILL ON FEBRUARY 13TH
Standing place tickets from € 14,00 pre sale rate
Grand stand tickets from € 25,00 (adults) and € 14,00 (children born between 2003 and 2013) pre sale rate
Tickets can also purchased at the spot
Free entrance for kids born in 2003 or later to the finish area (standing place) - kids must be accompanied by an adult who holds a valid ticket
Pre sale until February 12th, 23:59 h
TICKET SALE TO START SHORTLY

Ik vind het best schappelijke prijzen en zou zeker gaan kijken al ik daar was! Veel plezier vast!

@Arjann : Alvast bedankt voor de reactie. Op de website is intussen inderdaad wat meer info terug te vinden. De ticketshop is ook open nu.

Wij gaan al jaren naar Saalbach skiën ieder jaar en vroeg mij een beetje af wat dit voor verdere gevolgen heeft. Komt hier een hoop volk op af? Extra sfeer in de dorpen?

Plaats een reactie