Opvolger Atomic Redster Edge GS 183?

Helaas zijn mijn Atomic Redster Edge GS ski's recent ontvreemd. Ik had ze nog niet zo lang, maar was er erg tevreden over. Nu moet ik dus op zoek naar vervangers. Mijn eerste neiging was om weer naar deze latten op zoek te gaan. Maar gezien die al een paar jaar oud zijn, is de kans dat ik ze kan vinden in de juiste lengte, vrij gering. Daarom wil me ook oriënteren op eventuele passende opvolgers of vergelijkbare ski's.

Skiniveau volgens de Gigi-norm: 6.
Lengte/gewicht: bijna twee meter, 100+kg.

Wie heeft er tips? Zijn dit de beste latten om naar terug te gaan, of zijn er goede alternatieven beschikbaar? Ik ski 99% op de piste.
Bij voorkeur zijn het geen nieuwe ski's, ex-testmodellen of overjarig is dikke prima. Nieuw materiaal zat niet in het budget dit jaar…

Alle input is welkom.

Het oude model Rossignol LT Ti…is vast nog wel ergens te krijgen.

https://www.ebay.de/itm/ROSSIGNOL-HERO-LT-Ti-KONECT-2018-NEU…

Staan er wel meer aangeboden. Ook tweedehands.

Met een beetje zoeken zal zo,n set nog wel te vinden zijn .Op marktplaats als voorkeur instellen en je krijgt bericht als er 1 set geplaatst wordt.

Op MP ga ik sowieso doen.

Die Rossignols zijn wellicht een idee inderdaad, maar me nu nog wat te duur.

Marktplaats … Ik weet het niet hoor. Daar wordt oude meuk vaak tegen enorme prijzen aangeboden. En als het tweedehands recent is staat het vaak voor een nauwelijks lagere prijs die je in DLD of AT bij webwinkels voor nieuwe betaalt.

Succes!
D

Ever tried the Thermo V20's? Good luck!

Marktplaats … Ik weet het niet hoor. Daar wordt oude meuk vaak tegen enorme prijzen aangeboden. En als het tweedehands recent is staat het vaak voor een nauwelijks lagere prijs die je in DLD of AT bij webwinkels voor nieuwe betaalt.

Succes!
D

dokteruk op 4 feb 2020 19:17

Mwah als je weet wat je moet kopen kun je best nog wel eens n goeie deal scoren. Je kan natuurlijk onder de vraagprijs bieden en kijken wat er gebeurt ;)

Marktplaats … Ik weet het niet hoor. Daar wordt oude meuk vaak tegen enorme prijzen aangeboden. En als het tweedehands recent is staat het vaak voor een nauwelijks lagere prijs die je in DLD of AT bij webwinkels voor nieuwe betaalt.

Succes!
D

dokteruk op 4 feb 2020 19:17

Mwah als je weet wat je moet kopen kun je best nog wel eens n goeie deal scoren. Je kan natuurlijk onder de vraagprijs bieden en kijken wat er gebeurt ;)

elisabeth101 op 4 feb 2020 19:26

Trouwens wel enorm zuur voor @Mike123 Schandalig dat mensen niet van andermans spullen kunnen afblijven.

Die Rossi's waar @elisabeth101 mee kwam zijn wel enorm goedkoop. We hebben het wel over een ski van 700 euro! Misschien naar een klasse eronder kijken, je hebt dan tenminste meer waarde voor je geld.

Bij Marktplaats moet je echt vandaan blijven. Het is vaak zo dat Jan Kaas zulke Rossi's na een jaar (of twee) op marktplaats zet onder de noemer slechts 1 maal gebruikt, dan biedt hij ze aan voor 500. Als je dan 300 gaat bieden wordt je uitgelachen, de realiteit van Marktplaats. En helaas was ik recent weer evaringsdeskundige toen ik op zoek ging naar een stel latten voor mijn zoon. Die heeft dus nu nieuwe voor 30 euro meer dan die occasions… inderdaad bij zo'n Teutoonse online shop.

Het is mijnsinziens verstandiger om een goede deal voor nieuwe (overjarige) latten te scoren. Daar zit tenminste wel garantie op. Een andere mogelijkheid is te vragen hier op het forum of iemand wat in de aanbieding heft. Ik geloof dat ik recent een set Volkl Deacons hier aangeboden zag.

Ik vond trouwens een nieuw stel Atomic Redster Edge X (uit 2017) voor weinig: https://www.sport-robl.at/de/demo1/ski-sets/atomic/atomic-re…

Uit ervaring weet ik dat als je een emailtje stuurt naar deze Firma, je snel reactie krijgt en dat ze weldegelijk naar Nederland verzenden (29 Euro). Binnen 5 dagen heb je die dan in huis.

Ik zou zeggen, doe er je voordeel mee!

D

*bericht bewerkt door dokteruk op 04 feb 2020 21:07

Ever tried the Thermo V20's? Good luck!

Inderdaad zuur, maar niets meer aan te doen.

Die Redster Edge X, is dat een goede opvolger van de GS?

Een beetje zoeken bij buitenlandse shops kan wel helpen ja. Misschien kan ik ook in NL nog wel de aanbiedingen van maart/april afwachten. Eerst maar eens kijken wat de juiste modellen zijn.

@Mike123 De redster edge x zit geloof ik net onder de Redster Edge GS. Maar als je geduld en tijd hebt tot Maart/April dan zou ik dat zeker doen! Je zal dan zien dat er scherpe aanbiedingen te vinden zijn in binnen en buitenland.

Succes!
D

Ever tried the Thermo V20's? Good luck!

Ter info: heb een setje via eBay kunnen kopen voor niet te veel geld. Enkel nog even laten afstellen bij de lokale skihandel en dan kan ik er weer tegenaan. Dank voor de input!

Ter info: heb een setje via eBay kunnen kopen voor niet te veel geld. Enkel nog even laten afstellen bij de lokale skihandel en dan kan ik er weer tegenaan. Dank voor de input!

Mike123 op 9 feb 2020 20:07

Top! Overjarig of zwaar gebruikt?

Chrz!
D

Ever tried the Thermo V20's? Good luck!

Daar ga ik achter komen als ze binnenkomen.
Op de foto’s zagen ze er netjes uit, belag ook in prima staat. Toplaag niet meer supermooi, maar eerlijk is eerlijk: dat waren die van mij ook niet meer. En voor de prijs van een weekje ski’s huren, wilde ik de gok wel nemen. In het ergste geval zijn ze echt niet goed en gaan ze na die week in de container.

Plaats een reactie