Ski's voor kinderen kopen, welke maat?

Omdat er aan het einde van het seizoen zo veel ski’s in de aanbieding zijn, wilde ik alvast voor mijn kinderen wat op de kop tikken.
Mijn dochter is volgend jaar 6 en vermoedelijk ca 1,20-1,25 m.
Ze skiet nu bochten op een blauwe piste en gaat nog een week op les dit jaar.
Haar broertje moet er later ook nog op 😉

Zal ik al voor 1,10 m gaan?
Moet ik echt al op de specs letten, of zal dat nog niet zo veel uit maken?
(heb ik bij de 70, 80 en 90 cm nog niet gedaan…)

Alvast bedankt!
Birgit

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 03 feb 2020 10:59: Even alles weer netjes op volgorde gezet ;-)

dag Birgit,
aan dit paar heeft onze dochter 2 vakanties veel plezier gehad ;-)
Je moet mikken op ‘tussen kin en neus’ dus 110cm is normaal prima.
Onze dochter is nu 1,45 en de ski’s dus wel te klein.
Groetjes
https://www.2dehands.be/a/sport-en-fitness/skien-en-langlauf…

Blogt voor wintersport.be - familiaal skiër, levensgenieter en Alpenfan.

Er zijn ook diverse winkels met omruilprincipe. Kost niet veel en zorgt dat je elk jaar passende ski’s hebt.
Er zijn hier op het forum mensen bekend mee, maar ik kan de topics niet zo snel vinden.

Tussen neus en kin, spec’s boeien vermoedelijk nog niet zo. Zijn hier op die leeftijd begonnen met wat spul van mp voor een paar tientjes. Ze waren roze, dat was het voornaamste…

Niet te lang nemen, dat frustreet alleen maar.

Leg het geld dat je nu uitspaart maar alvast apart voor de zooi die ze later willen skiën ;)

Edwin van Riel

Ik lees dit met interesse en vraag me eigenlijk af in hoeverre het erg is als de kids ski’s hebben die onder de kin zitten? Ik was namelijk eigenlijk voornemens om pas na de wintersport los te gaan met nieuwe spullen voor kids (lees; tweedehands, maar voor hen nieuw), maar ik vermoed (vanavond even meten) dat de ski’s wel kleiner zijn dan hier voorgeschreven… Ze groeien namelijk zo hard…

Ik lees dit met interesse en vraag me eigenlijk af in hoeverre het erg is als de kids ski’s hebben die onder de kin zitten? Ik was namelijk eigenlijk voornemens om pas na de wintersport los te gaan met nieuwe spullen voor kids (lees; tweedehands, maar voor hen nieuw), maar ik vermoed (vanavond even meten) dat de ski’s wel kleiner zijn dan hier voorgeschreven… Ze groeien namelijk zo hard…

MiKeZZa op 3 feb 2020 13:43

Ik zou ze liever aan de korte dan aan de lange kant hebben. Optie die je hebt, is natuurlijk gewoon beginnen met wat er nu is (zoals je van plan was) en aan de skileraar even vragen hoe hij het beoordeelt. Die gasten hebben er zicht op. Ik denk eigenlijk dat het geen probleem is, maar mocht het wel zo zijn, kun je daar ter plaatse evt wat huren voor een paar dagen. Hebben de kids een mooi verhaal als ze thuis komen (ik was te goed geworden voor mijn ski’s ;) ;) ;) )

Belangrijkste de eerste jaren is dat ze plezier hebben en naar hun idee veel leren. Dit gaat gewoon gemakkelijker als de ski’s wat aan de korte kant zijn. Snelheden en belastingen die langere ski’s vereisen behalen ze toch nog niet (uitzonderingen daargelaten)

Edwin van Riel

@Bir: ik zou de kinderen aanmeten wat past! Wat zou je er zelf van vinden indien je schoenen hebt die niet passen of latten die te lang zijn. Via aanbieders van nieuw materiaal en via aanbieders van gebruikt materiaal zijn er diverse mogelijkheden om ieder jaar de spullen om te ruilen. Ik deel wel de mening van @evr66 latten beter iets te kort dan te lang i.v.m. makkelijk draaien en remmen van de kinderen.

Het onnodig verzwaren van de inspanning door het skien op te lange latten zal gevolgen hebben voor het plezier van het kind. Dat wil je toch voorkomen? Dat kan toch ook weer gevolgen hebben voor je eigen plezier:-)

Ik vond eigenlijk de schoenen lastiger ;) Kinderen zijn geneigd ze te strak te vinden als ze goed zijn, met als gevolg dat veel kids op te grote schoenen staan. Da’s gewoon irritant skiën en een belemmering om wat te leren. We hadden van die verstelbare in het begin. Kijken wat ze prettig vond en dan een half maatje kleiner zetten zonder dat ze het zag. Niet zo netjes, wel effectief ;)

Edwin van Riel

Mijn oudste is nu ongeveer 1.23 . Heb dit jaar skies gekocht 1.10. Heeft er afgelopen vrijdag in snowworld voor het eerst op geskied . En dat ging prima
Hij heeft nu Atomic race 7. Hiervoor had. Hij techno pro 100 meter .

We hebben atomic via leuke prijs via mp gekocht .

De techno pro, via oldskool in amersfoort .je koopt 2de handsskies en krijg je als je ze weer inlevert 50% terug.
Of zelf verkopen via mp.

In Utrecht heb je ook een winkel met zelfde concept. Zit bij fc Utrecht . 🙈. Ben even de naam kwijt.
Heb daar voor jongste nieuwe schoentje gekocht voor 2 de hands prijzen . Hier krijg je minder terug dan in Amersfoort .

*bericht bewerkt door miepmiep op 03 feb 2020 16:32

Plaats een reactie