Wat heb ik gehuurd?

Beste forumleden,

Ik ben in de laatste week van januari op wintersport geweest in Gerlos.
Met de eerste dag 50 cm verse sneeuw en de rest van de week volop zon was het een geweldige week.
Even los van hoe fantastisch het was zal ik eerst wat over mijzelf vertellen:

  • 25 Jaar
  • 2 weken wintersport ervaring
  • 14 uur les gehad op een rollend tapijt.
  • 2x op indoorbaan geweest.

Interesse ligt denk ik meer bij het spelen met het board dan op hogere snelheden naar beneden denderen.
Altijd 100% piste.

Mijn vraag is wat ik deze wintersport onder/aan mijn voeten heb gehad zodat ik deze ervaring mee kan nemen voor wanneer ik mijn eigen schoenen en board ga kopen wat waarschijnlijk dit of volgend jaar zal zijn.

Ik begon met een Customboard.
Dit board vond ik erg moeilijk om mee te draaien, vooral het draaien naar de frontside was een drama.
Toen had ik ook andere schoenen aan die erg los zat bij scheenbeen en kuit (helaas geen foto).
Op hogere snelheid was deze wel erg stabiel.

Daarna heb ik het Protoboard geprobeerd.
Dit board was een stuk speelser en wendbaarder dan het customboard.
Ook op hogere snelheid vond ik hem ook niet tegenvallen.
Ik heb mij laten vertellen dat het protoboard dan ook een hybride camberboard is?

Betreft de schoenen:
Die zaten perfect!
Mooie lichte schoenen met een goede pasvorm.
Enige twijfel hieraan was dat ze nogal "slap" aanvoelde.
De verhuurder vertelde dat deze schoen van vorig seizoen was maar de schoen zag eruit alsof dit zijn laatste seizoen zou zijn.
Ik twijfel dus aan de levensduur van deze schoen.

null

null
null
null
null

Bedankt voor jullie reacties!

–Vosjje–

Het kan altijd korter, mand.

Kan zo niet zien of je een custom camber of flying V hebt gehuurd, maar afgaande op jouw verhaal gok ik de camber versie. Deze is minder vergevinsgezind en drijft ook wat minder in de poeder (weet niet of je specifiek die dag erop stond?). Wat merkte je vooral bij het draaien naar de frontside? Hapte het board?

De Never Summer proto is inderdaad hybride en vraagt minder precieze input dan een 100% camber board.

Maar met 2 weken ervaring zou ik als eerste investeren in goede schoenen (dat zijn degene die jou het best passen) en deze ook uitgebreid in de winkel passen. Boards zou ik nog wel blijven huren, omdat je echt nog wel stappen gaat maken (neem vooral ook nog wat les. Rollerband zou in deze fase erg goed voor je zijn). Misschien vind je tegen die tijd een camber juist wel heel fijn.

*bericht bewerkt door Tiny-M op 04 feb 2020 14:50

Plaats een reactie