Fischer F19 1,70 of F18 in 1,74

Het is een kwestie van perceptie, vergeleken met mijn oude ski’s zijn de F19’s vergevingsgezind en heel makkelijk te skien, al zegt dat misschien meer over mijn oude latten:)

Martin7182 op 7 feb 2020 17:51

Cool man…

I can stick uphill ice, on my saucer...

^^ik heb van dichtbij gezien hoe een niveau 5 skier ineens als n speer ging op een setje F19 dus moeilijk issie niet😉

elisabeth101 op 7 feb 2020 15:10

Ja, door zo’n skiër ben ik vandaag vol onderuit geskied.

DrPhil op 7 feb 2020 17:59

Moet je een beetje meer doorskien :p

elisabeth101 op 7 feb 2020 19:30

Dat gaat niet echt he … zonder F19 😂

^^ik heb van dichtbij gezien hoe een niveau 5 skier ineens als n speer ging op een setje F19 dus moeilijk issie niet😉

elisabeth101 op 7 feb 2020 15:10

Ja, door zo’n skiër ben ik vandaag vol onderuit geskied.

DrPhil op 7 feb 2020 17:59

Moet je een beetje meer doorskien :p

elisabeth101 op 7 feb 2020 19:30

Misschien is @DrPhil wel compleet in de kreukels geskied vandaag…

I can stick uphill ice, on my saucer...

Wat een “patsermannetjes” hier allemaal tegenwoordig! Lijkt goddimme wel alsof elke vraag hier tegenwoordig uiteindelijk alleen maar dient om te laten doorschemeren hoe vreselijk goed we zelf allemaal wel niet zijn. Newsflash: jullie kunnen er allemaal geen klote van!

I can stick uphill ice, on my saucer...

Nevermind.

Laat maar effe😉
@Shane heeft vandaag een pijnstillertje overgeslagen.😉

Born to run. B.S.

Wat een “patsermannetjes” hier allemaal tegenwoordig! Lijkt goddimme wel alsof elke vraag hier tegenwoordig uiteindelijk alleen maar dient om te laten doorschemeren hoe vreselijk goed we zelf allemaal wel niet zijn. Newsflash: jullie kunnen er allemaal geen klote van!

Shane op 7 feb 2020 19:57

Nou…niet allemaal…en das geen man 😁

^^ik heb van dichtbij gezien hoe een niveau 5 skier ineens als n speer ging op een setje F19 dus moeilijk issie niet😉

elisabeth101 op 7 feb 2020 15:10

Ja, door zo’n skiër ben ik vandaag vol onderuit geskied.

DrPhil op 7 feb 2020 17:59

Moet je een beetje meer doorskien :p

elisabeth101 op 7 feb 2020 19:30

Misschien is @DrPhil wel compleet in de kreukels geskied vandaag…

Shane op 7 feb 2020 19:53

Nee, gelukkig helemaal niks.

Shane, ik begrijp niet helemaal waarom je zo boos bent eerlijkgezegd. Als mensen opmerkingen maken die kant noch wal slaan kun je de bal toch terugverwachten🤷

elisabeth101 op 7 feb 2020 20:08

Ach, jij voelt je toch ook weer een hele bink als je kunt schrijven dat je de F19 (met een leuk verhaaltje over “iemand” anders) makkelijk vind @Elisabeth101? Dat is de teneur hier tegenwoordig. Lekker stoer doen als iemand om advies vraagt… Och kijk mij eens. Helemaal prima hoor als jullie daar een een goed gevoel bij krijgen, maar ik mis @GiGi. Die had.dat tenminste nooit. En een laatste persoonlijke noot, mij krijg je niet zo maar boos, zeker niet met dat geneuzel hier, maar het valt gewoon heel erg op. En daar begrijp ik helemaal niets van. Skiën is nou juist bij uitstek de sport die op elk niveau ontzettend leuk is…

I can stick uphill ice, on my saucer...

Je hoeft niet zo betuttelend te doen naar mij Shane. Ik schrijf slechts mijn mening over een ski en hoe ik die ervaar. Niets meer en niets minder.

^^ik heb van dichtbij gezien hoe een niveau 5 skier ineens als n speer ging op een setje F19 dus moeilijk issie niet😉

elisabeth101 op 7 feb 2020 15:10

Ja, door zo’n skiër ben ik vandaag vol onderuit geskied.

DrPhil op 7 feb 2020 17:59

was je in winterberg🤣

Je hoeft niet zo betuttelend te doen naar mij Shane. Ik schrijf slechts mijn mening over een ski en hoe ik die ervaar. Niets meer en niets minder.

elisabeth101 op 7 feb 2020 20:26

Betuttelend? Integendeel! Ik geef nu gewoon mijn ongezouten mening over iets dat ik hier al een tijdje aanschouw. Insinueren dat ik op je neerkijk vind ik gewoon echt not done @Elisabeth101! Dat slaat nergens op. Net zoals het verwijderen van je posts… Dit gaat overigens helemaal niet om jou alleen, een flink deel van de “harde kern” hier is schijnbaar vergeten hoe je bezoekers met vragen fatsoenlijk te woord staat.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Je hoeft niet zo betuttelend te doen naar mij Shane. Ik schrijf slechts mijn mening over een ski en hoe ik die ervaar. Niets meer en niets minder.

elisabeth101 op 7 feb 2020 20:26

Dat laatste inderdaad. Niets meer en niets minder. Ik had het ook niet over mijn niveau, maar over het verschil tussen ski's. Juist om te benadrukken dat "een makkelijke" of "een moeilijke" ski slechts bestaat binnen ieders (verschillende!) referentiekader. Mijn betacarvers stonden in het jaar 2000 ongetwijfeld te boek als hele makkelijke ski's omdat het de eerste generatie carveski's waren. De ski's zijn niet veranderd, maar ze zijn nu toch echt moeilijker dan de gemiddelde consumentenski.

*bericht bewerkt door Martin7182 op 07 feb 2020 20:51

Laten we het een beetje gezellig houden hier 🤔

Je insinueerde dat ik me beter voel dan een ander (“jij voelt je toch ook een hele bink”), dat vond ik niet heel chique want dat is gewoon niet zo. Maar enfin.

Ik had mijn post verwijderd omdat ik meende je verkeerd te begrepen te hebben, maar toen had jij al gequote. Maar goed dat is verder geen punt.

Maar here’s the thing: het hele forum bestaat toch uit het geven van meningen. Jij geeft nu een ongezouten mening en dat is prima. Maar als andere mensen ongezouten meningen hebben over een ski, waarom is dat dan wel problematisch? Ik zie dat toch echt anders.

Je hoeft niet zo betuttelend te doen naar mij Shane. Ik schrijf slechts mijn mening over een ski en hoe ik die ervaar. Niets meer en niets minder.

elisabeth101 op 7 feb 2020 20:26

Dat laatste inderdaad. Niets meer en niets minder. Ik had het ook niet over mijn niveau, maar over het verschil tussen ski's. Juist om te benadrukken dat "een makkelijke" of "een moeilijke" ski slechts bestaat binnen ieders (verschillende!) referentiekader. Mijn betacarvers stonden in het jaar 2000 ongetwijfeld te boek als hele makkelijke ski's omdat het de eerste generatie carveski's waren. De ski's zijn niet veranderd, maar ze zijn nu toch echt moeilijker dan de gemiddelde consumentenski.

Martin7182 op 7 feb 2020 20:50

Nou leg mij dan maar eens uit wat de TS aan deze opmerking heeft @Martin7182!

I can stick uphill ice, on my saucer...

Laten we het een beetje gezellig houden hier 🤔

Lukkie76 op 7 feb 2020 20:54

Biertje erbij 🍻 geen zorgen, een stevige discussie op zn tijd mag best.

Je insinueerde dat ik me beter voel dan een ander ("jij voelt je toch ook een hele bink"), dat vond ik niet heel chique want dat is gewoon niet zo. Maar enfin.

Ik had mijn post verwijderd omdat ik meende je verkeerd te begrepen te hebben, maar toen had jij al gequote. Maar goed dat is verder geen punt.

Maar here's the thing: het hele forum bestaat toch uit het geven van meningen. Jij geeft nu een ongezouten mening en dat is prima. Maar als andere mensen ongezouten meningen hebben over een ski, waarom is dat dan wel problematisch? Ik zie dat toch echt anders.

elisabeth101 op 7 feb 2020 20:55

Geef vooral je mening over een ski! Vind ik alleen maar top. Maar "moeilijk issie niet" over een ski waarvan ook jij de laatste weekjes hebt gelezen dat anderen dat wel degelijk vonden kan ik niet erg plaatsen dan? Of komt dat door de reactie van Skiwi87?

*bericht bewerkt door Shane op 07 feb 2020 21:01

I can stick uphill ice, on my saucer...

Skiwi87 vindt bijna alle ski’s een papieren krant maarja die skiet ons er allemaal dik uit 😉

Ik snap wat je bedoelt met die opmerking. Ook dat was slechts een mening van mijn kant, ik bedoel dat niet als vaststaand feit. De achtergrond daarvan is dat mijn aanhang recent eindelijk is overgestapt van zn noodles naar een fatsoenlijke ski met de F19 en dat ie daardoor in korte tijd veel beter is gaan skien omdat die ski veel meer zekerheid en vertrouwen geeft (zegt hij zelf). Het kan dus wel degelijk dat een niveau 5 skier er blij van wordt. Maarja er zullen er genoeg zijn die m niet fijn vinden. Zo heb ik TS gezegd dat er betere ski’s zijn voor hem zijn ivm zijn voorkeur voor korte bochten. Dus vanuit dat oogpunt bekeek ik jouw opmerking.

Ach … Wil gewoon even opmerken dat er in de Progessor community (als dat al bestaat) er hier F18 en F19 aanhangers zijn die nogal persistent in hun mening zijn over die ski’s. Het begint wat hilarisch te worden na een paar topics 😉. Ook niet te serieus nemen allemaal.

Wat ski advies betreft, zijn we er zeker niet op vooruit gegaan na het vertrek van GiGi. Dat is echt zonde. Ski advies blijft heel erg individueel. Vorige week heb ik bv mijn F19 uitgeleend aan iemand die pas de 2e keer skiede en die was er heel goed mee. Wel een potige kerel die een wat stijvere ski kan gebruiken en hij is erg sportief, wat ook weer scheelt. Er is geen lijn in te trekken.

Skiwi87 vindt bijna alle ski’s een papieren krant maarja die skiet ons er allemaal dik uit 😉

Mwah… Anderen, hoor je daar toch niet zo snel over.

Ik snap wat je bedoelt met die opmerking. Ook dat was slechts een mening van mijn kant, ik bedoel dat niet als vaststaand feit. De achtergrond daarvan is dat mijn aanhang recent eindelijk is overgestapt van zn noodles naar een fatsoenlijke ski met de F19 en dat ie daardoor in korte tijd veel beter is gaan skien omdat die ski veel meer zekerheid en vertrouwen geeft (zegt hij zelf). Het kan dus wel degelijk dat een niveau 5 skier er blij van wordt. Maarja er zullen er genoeg zijn die m niet fijn vinden. Zo heb ik TS gezegd dat er betere ski’s zijn voor hem zijn ivm zijn voorkeur voor korte bochten. Dus vanuit dat oogpunt bekeek ik jouw opmerking.

elisabeth101 op 7 feb 2020 21:12

Zoals ik het lees kun je je dus best een beetje vinden in mijn punt? Nogmaals, ik zou graag zien dat de “harde kern” met kennis van zaken (en voor de duidelijkheid, daar reken ik jou zeker toe) zich weer wat meer zouden toeleggen op goed advies en zich verplaatsen in een ander…

I can stick uphill ice, on my saucer...

Blijft ook lastig @Shane. Ik vrees dat de diverse referentiekaders soms wat te veel uit een liggen.

Iedereen heeft een andere smaak qua ski de een vindt lichter fijn, grotere kleinere radius…en mensen benaderen altijd vanuit eigen perspectief. Allround slalom gs freeride etc.

Blijkbaar hebben veel mensen ervaring met de f19 zowel complete beginners als gevorderden…daarom denk ik conclusie f19 is beschikbaar voor breed publiek en geen onmogelijke ski voor een average skier.

Nou leg mij dan maar eens uit wat de TS aan deze opmerking heeft @Martin7182!

Shane op 7 feb 2020 20:56

Ik hoop dat TS hierdoor ziet dat iedereen een verschillend referentiekader heeft, al heeft hij zijn keus gisteravond al gemaakt. In feite zijn alle posts van vandaag alleen ter lering en vermaak, dus ik zou me niet te druk maken over wat TS daar nog mee moet.

TS gaat lekker skien op zijn F18 😀, beter👍

Zeker @Skiwi87, die dingen zijn niet voor niets zo veel geadviseerd. “Laag” instapniveau “hoog” plafond, is 100% waar. Maar ik kan me heel goed voorstellen (door de tails) dat veel mensen zich fijner voelen op de F18 voor slordiger slipbochten. En als je juist weer wat weinig bochten maakt en dus wat meer snelheid of heel laid-back skiet, dan snap ik de F19 weer.

Natuurlijk is het perceptie @Sjaak27. Probeer alleen uit te leggen hoe en waarom. That’s all.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Nou leg mij dan maar eens uit wat de TS aan deze opmerking heeft @Martin7182!

Shane op 7 feb 2020 20:56

Ik hoop dat TS hierdoor ziet dat iedereen een verschillend referentiekader heeft, al heeft hij zijn keus gisteravond al gemaakt. In feite zijn alle posts van vandaag alleen ter lering en vermaak, dus ik zou me niet te druk maken over wat TS daar nog mee moet.

Martin7182 op 7 feb 2020 21:48

Precies, was gewoon een lekker stukje zelfpijperij dus! Mooi man!

I can stick uphill ice, on my saucer...

Zeker @Skiwi87, die dingen zijn niet voor niets zo veel geadviseerd. “Laag” instapniveau “hoog” plafond, is 100% waar. Maar ik kan me heel goed voorstellen (door de tails) dat veel mensen zich fijner voelen op de F18 voor slordiger slipbochten. En als je juist weer wat weinig bochten maakt en dus wat meer snelheid of heel laid-back skiet, dan snap ik de F19 weer.

Natuurlijk is het perceptie @Sjaak27. Probeer alleen uit te leggen hoe en waarom. That’s all.

Shane op 7 feb 2020 21:55

eens⛷⛄

Moet ze toch morgen maar omruilen voor de F19 haha … mijn XDR net verkocht n opgehaald … we gaan het mee maken … misschien voel ik me hier meer prettig mee…

Wel een top topic dit . Onbedoeld

*bericht bewerkt door Lukkie76 op 07 feb 2020 22:09

Zoals ik het lees kun je je dus best een beetje vinden in mijn punt? Nogmaals, ik zou graag zien dat de “harde kern” met kennis van zaken (en voor de duidelijkheid, daar reken ik jou zeker toe) zich weer wat meer zouden toeleggen op goed advies en zich verplaatsen in een ander…

Shane op 7 feb 2020 21:30

Oh zeker wel hoor. En enige nuance is sowieso altijd ver te zoeken bij n stukje tekst op internet. En ik ben zelf ook niet echt genuanceerd maar dat is wel bekend denk ik😂😂 Ik had alleen in dit geval niet het idee dat TS zich stoorde aan onze (en andere) opmerkingen. Uiteindelijk leidt t toch altijd weer tot n mooie discussie denk ik dan maar.

En on topic. Lekker die F18 gaan skien en als t tegenvalt heb je ze zo weer doorverkocht. Ik denk dat het wel losloopt.

Overigens moeten we met zn allen maar n feestje gaan vieren als er geen 1 Progressor meer te krijgen is op deze planeet🙈🙈

Plaats een reactie