Helm smal hoofd

In de zoektocht naar een nieuwe helm loop ik tegen een probleem aan, de omtrek van mijn hoofd is precies een maat M (58-59 cm). Ik heb echter een vrij smal hoofd waardoor er bij mijn slaap bij veel modellen ruimte ontstaat. Het ene merk heeft het meer dan de ander maar wellicht zijn er hier mensen die dezelfde ervaring hebben gehad. Uiteraard is het belangrijk om te passen dus ik heb nu meerdere winkels bezocht maar ik blijf dit probleem houden. Ik ben bij de DAKA en Decathlon geweest en daar modellen op gehad van Giro, Salomon, Sinner, Poc en Wedze. Wie heeft de gouden tip voor merken die ik kan proberen dan ga ik even gericht zoeken naar winkels die die merken verkopen.

Zelfde probleem hier.
Giro en POC heb ik detsijds ook meerdere (volgens mij bijna alle) helmen gepast, maar die zijn inderdaad te rond.
De enige oplossing die ik heb gevonden is een verstelbare helm. Heb nu een K2 Diversion die sluit prima aan, bevalt prima.

En een helm met BOA? Zodat je deze pas kan krijgen door het BOA systeem aan te draaien? Ik heb onlangs de Bern Watts gekocht die dat heeft. Ik heb zelf geen smal hoofd, dus of dat daarbij ook kan weet ik niet.

Ik heb ook een vrij smal hoofd. Na veel passen bij een Casco uitgekomen.

En een helm met BOA? Zodat je deze pas kan krijgen door het BOA systeem aan te draaien? Ik heb onlangs de Bern Watts gekocht die dat heeft. Ik heb zelf geen smal hoofd, dus of dat daarbij ook kan weet ik niet.

Marijnt op 10 feb 2020 10:15

Mijn huidige Brunotti helm heeft zo’n systeem maar het probleem wat dan helaas ontstaat is dat hij knelt op het voor en achterhoofd en aan de zijkant nog ruimte blijft zitten. Bedankt voor je reactie in ieder geval :)

@Ronnybravo & @PRC, thanx ik ga even kijken waar ik in de buurt die merken kan passen.

@bertP
Bij de helmen die ik heb gekocht, zat altijd een zakje met extra pads om op te vullen. Zijn ook los verkrijgbaar meen ik.

*bericht bewerkt door Sjaak27 op 10 feb 2020 12:13

Ja, hier ook een klein/smal hoofd. Altijd problemen met helmen, brillen etc. Ik ben heel blij met m’n POC Fornix, maat XS-S. Past perfect.e ook nog bij te stellen met zo’n draaiding.

Zelfde probleem hier.
Ik heb nu een Giro Nine.10 die ik goed kan instellen maar echt perfect zit het nog niet.
De overige helmen waren allemaal nog een stuk breder.

Maat van mij is vertegenwoordiger Casco in NL. Zijn antwoord op vraag van TS voor wat betreft het merk Casco: SP2 Viser. Maat M of L

Ik heb een Salomon met Custom Air-systeem: als je je helm op hebt, pomp je er lucht in om ervoor te zorgen dat deze precies aansluit op je hoofd. Wellicht een optie om te proberen?

Beter één piste onder mijn ski's dan 10 op de webcam

Thanx voor alle reacties, heb zojuist een K2 Diversion besteld om te testen/passen. Hoop dat deze goed gaat passen, mocht het toch niet passen dan ga ik verder met de alternatieven die hier ook genoemd zijn.

@Melis, ik ben niet zo’n fan van de vormgeving van Casco, daarnaast heb ik ze liever ook niet met ingebouwd vizier. Mochten de alternatieven niks opleveren kan passen altijd maar voorlopig probeer ik eerst andere opties.

Succes man! Ik heb gelukkig geen aandelen Casco haha :-)

Ik heb een Salomon met Custom Air-systeem: als je je helm op hebt, pomp je er lucht in om ervoor te zorgen dat deze precies aansluit op je hoofd. Wellicht een optie om te proberen?

Snowy1970 op 10 feb 2020 13:37

Die heb ik ook en werkt ideaal. Perfect aansluiting en beter als met zo’n draai knop aan de achterkant.

Wintersport, het beste wat er is.

Ik heb een Salomon met Custom Air-systeem: als je je helm op hebt, pomp je er lucht in om ervoor te zorgen dat deze precies aansluit op je hoofd. Wellicht een optie om te proberen?

Snowy1970 op 10 feb 2020 13:37

Die heb ik ook en werkt ideaal. Perfect aansluiting en beter als met zo’n draai knop aan de achterkant.

luuk777w op 10 feb 2020 19:56

Thanx, mocht de K2 niet helemaal passen gaat dit de volgende worden om te passen: https://www.bol.com/nl/p/helmet-quest-black/9200000065177646…

Van beide modellen een M gepast maar die zaten helaas te strak, nog maar even verder zoeken dus :(

Plaats een reactie