Corona in Ischgl

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ischgl

Tja ik kom ook uit Tilburg en ga ook 21ste naar La Plagne op wintersport waarvan ik niet verwacht dat deze nog door zal gaan maar mijn reisverzekering bij Interpolis dekt een negatief reisadvies dus stel dat de Savoie een negatief reisadvies krijgt dan krijg ik gewoon mijn geld terug, Interpolis is daar een van de weinige in.
Maar hier blijven of die kant op gaan maakt geen reet uit, gewoon afstand houden van andere mensen optijd je handen wassen en niet teveel aan je gezicht zitten en de kans dat je het oploopt is net zo groot als thuis!
Mijn vrouw heeft astma maar ze denkt hetzelfde erover, we hebben medicijnen bij en mocht het foute boel zijn ben je dezelfde dag nog thuis als het moet waar medische hulp is.
Geloof echter niet dat het zover zal komen als we daar mochten zijn maar zolang er geen negatief reisadvies is ga ik 100% van de sneeuw genieten

@iSKI @4frank2

Jullie zitten daar nu toch? Is er iets van te merken in de bar, op de piste, in de gondels? Wordt er lokaal info over gedeeld of zijn er maatregelen? Of is het business as usual?

mrnn op 10 mrt 2020 08:07

Merk er zelf weinig van. Er is een bar gesloten (waar die noorse barkeeper werkte),

Maar ja, aprez-ski laat ik aan mijn neus voorbij gaan en eten doe ik 's-avonds in het hotel. Daar hoor ik er niets over, afgezien van gesprekken aan tafel van andere gasten.

Nou nog een lekker zonnetje na 2 sneeuwdagen…

Ja, dat geld misschien voor bacteriën. Dit is een virus …

Jacealot op 10 mrt 2020 12:50

Welk geld?

Covid-19 is een zeer kwetsbaar virus (zoals de meeste virussen) omdat het alleen overleeft in een envelop van vetten. Gewone zeep, alcohol en zelfs afwasmiddel maken er korte metten mee.

Dus alcohol is wel degelijk zeer nuttig tegen virussen. Alleen niet vanwege de desinfecterende eigenschap, maar vanwege de ontvettende.

Remmenreiniger werkt ook. Dan weet je zéker dat alles dood gaat. :)

Laatste nieuws, zo te lezen gaat het gebied voorlopig niet dicht maar mogelijk wel op korte termijn gevolgen voor de Gondels. Mijn Duits is niet best dus misschien kan iemand het beter vertalen :-)

null

Later

*bericht bewerkt door Susanengroep1 op 10 mrt 2020 15:40

@Freerider. Wegwezen in Tilburg. 28 personen verplegend personeel in ziekenhuis besmet.

Hen48

Tilburg en als Plagne in een topic van Ischgl. Blijft lachen af en toe

May the ski force be with you !!

@CJAHulskamp

vergeef het hem…hij doet zo zijn best.😀

Born to run. B.S.

@CJAHulskamp

vergeef het hem…hij doet zo zijn best.😀

dan58 op 10 mrt 2020 16:38

Amen 👍

May the ski force be with you !!

Later

Susanengroep1 op 10 mrt 2020 15:37

Wat is de reden van het verwijderen van je stukje?

Ribbels, ribbels en nog eens ribbels....

Ja, ja dat lazen we van Italië ook… 🤔

Bla, bla, bla.

Laatste nieuws, zo te lezen gaat het gebied voorlopig niet dicht maar mogelijk wel op korte termijn gevolgen voor de Gondels. Mijn Duits is niet best dus misschien kan iemand het beter vertalen :-)

null

mrnn op 10 mrt 2020 15:27

het komt erop neer dat – nu de focus in Tirol op Corona ligt – er ook voor het gebied Ischgl verdere maatregelen zullen nodig zijn.
Mogelijks zullen er hier en daar kabelbanen niet geopend zijn.

Er zou geen quarantaine ingesteld worden
Ook van een algemeen vroegtijdig beëindigen van het winterseizoen is geen sprake, zo ’n dringende maatregelen willen ze niet nemen …
Ze nemen de situatie wél ernstig

Gisteren zicht op de Taja. Niet veel te merken van Corona.

null

Wel enkele annulaties door het virus

Air Nockis in Kappl op 15/03
Voorjaarsconcert van de muziekkapel op 28/03 in Ischgl.
Nordic Volumes in Galtür 02-04/04
Top of the mountain Paasconcert met Sido op 12/04
En alle demoshows van de skischule Ischgl

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

Gisteren zicht op de Taja. Niet veel te merken van Corona.

null

iSKI op 10 mrt 2020 17:19

Zo hé. En dan de Italiaanse skigebieden dichtgooien ivm de risico’s. Absurd meten met twee maten.

*bericht bewerkt door DrPhil op 10 mrt 2020 17:41

@DrPhil
Men boekt meestal voor een week.
En alcohol drinken kills the virus. 😋

Dan heb je nog steeds het genot van feesten.
Foto volgende week kan mss veel minder zijn.
Veel mensen die hotel annuleren. Terwijl gevaar voorlopig geweken is.

Veel afgelastingen in de toekomst.

Mogelijks zelfs enkele liften sluiten. Geen namen maar ik denk dan direct aan de verbindingen tussen Suisse en Oostenrijk.

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

@Tsjoecha hou ‘ns op met verwijzen naar die suffe Tyrol site. Het helpt niet echt.
Er zijn ondertussen 4 gevallen bijgekomen in Ischgl.
De Landeshauptman van Tirol heeft al aangekondigd dat alle apres-ski tenten in Ischgl dicht moeten, en er ook gericht beleid komt voor de liften

*bericht bewerkt door Wunderkammer op 10 mrt 2020 18:11

Im Tiroler Wintersportort Ischgl (Bezirk Landeck), in dem zuletzte mehrere Corona-Fälle aufgetreten waren, sollen alle Apres-Ski Lokal geschlossen werden. Dies gab Landeshauptmann Günther Platter (ÖVP) am Dienstag bei einer Pressekonferenz in Innsbruck bekannt. Hotels, Seilbahnen und Pisten sollen hingegen offen bleiben. Es habe sich gezeigt, dass die Infektionsgefahr in den Bars sehr groß sei. Alle Fälle würden auf ein Lokal zurückgehen, sagte Platter.

Artikel uit de krant.
Is dit een maatregel dat ze nemen of een voorstel?
Want mijn Duits is niet perfect🥴

Im Tiroler Wintersportort Ischgl (Bezirk Landeck) sollen alle Apres-Ski Lokal geschlossen werden.
Is dit een maatregel dat ze nemen of een voorstel? Want mijn Duits is niet perfect🥴

Marijke4 op 10 mrt 2020 18:09

sollen = moeten Marijke…

*bericht bewerkt door DerGraf op 10 mrt 2020 18:16

*keep cool and relax...*

Zo hé. En dan de Italiaanse skigebieden dichtgooien ivm de risico’s. Absurd meten met twee maten.

DrPhil op 10 mrt 2020 17:27

Klein verschil is dat Italië per dag 1600 nieuwe besmettingen heeft, en Oostenrijk 2?

Het zal in Oostenrijk ook wel verder uit de hand lopen, maar de situatie is niet echt te vergelijken.

Het zou fijn zijn als mensen berichten ook even door google translate willen halen als ze het posten. Maakt het een stuk makkelijker om het voor iedereen te lezen:

Vertaling:
In het Tiroolse wintersportoord Ischgl (district Landeck), waar recent meerdere Corona-zaken hadden plaatsgevonden, moeten alle après-ski-bars worden gesloten. Gouverneur Günther Platter (ÖVP) heeft dit dinsdag tijdens een persconferentie in Innsbruck aangekondigd. Hotels, kabelbanen en hellingen moeten daarentegen open blijven. Er is aangetoond dat het risico op infectie in de repen zeer hoog was. Alle gevallen zouden teruggaan naar een restaurant, zei Platter.

@Wunderkammer , dat jij het niet nuttig vind wil niet zeggen dat andere dat ook zo vinden. Ik vond het namelijk wel een nuttige link. De toon die je aanslaat wordt ook niet gewaardeerd.

*bericht bewerkt door Rene op 10 mrt 2020 18:22

@Rene Sorry maar die Tyrol site is duidelijk commercieel gericht, en loopt al sinds gistermorgen (!) achter de feiten aan. Waar ik gistermiddag ook op gewezen heb.
De regering in Wenen heeft ondertussen aangekondigd dat alle indoor-activiteiten met meer dan 100 personen in heel Oostenrijk verboden worden.
Dit betekent dus waarschijnlijk dat vele apres-ski tenten dicht moeten.
Het lijkt me toch dat dit info is die veel mensen graag willen weten…

*bericht bewerkt door Wunderkammer op 10 mrt 2020 18:35

Mogen ze dan wel buiten blijven feesten, zoals op bovenstaande foto?

@Rene lekker google translate, Je mag in Ischgl geen reep meer eten ;)

Dienten Die Alte schule

Mogen ze dan wel buiten blijven feesten, zoals op bovenstaande foto?

DrPhil op 10 mrt 2020 18:36

Tuurlijk. Je mag alleen niet met 100 man binnen verder feesten. En er zijn geen 100persoons gondels daar, dus ook dat loopt wel los.

Wat een land.

Mogen ze dan wel buiten blijven feesten, zoals op bovenstaande foto?

DrPhil op 10 mrt 2020 18:36

Tuurlijk. Je mag alleen niet met 100 man binnen verder feesten. En er zijn geen 100persoons gondels daar, dus ook dat loopt wel los.

Hessel op 10 mrt 2020 19:16

Dit is een voorbode op een algehele sluiting. Oostenrijk heeft gezien dat de toeristensector de grote besmettingsbron is en de weken van het grote geld zijn al verstreken.

@skizoeker…zo is het precies.

Ja en daarom nemen ze nu van die halfslachtige maatregelen voor Ischgl
Zoals voor de gondels vanuit Samnaun…

O wacht. Daar hebben ze niks voor bepaald.

Plaats een reactie