Corona in Ischgl

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ischgl

Wij hebben een 5 daags verblijf in Ischgl staan voor 1-5 april (dus vlak voor de echte paasdrukte). Ondanks dat we normaal niet schuw zijn van de après-ski, gaan wij naar Ischgl voor de kwaliteit van het gebied i.c.m. de verwachtte sneeuwomstandigheden in die periode van het jaar. In het geval dat Ischgl inderdaad zou kunnen gaan sluiten, en dan nog gesloten is, heeft iemand misschien een tip voor een gebied in Oostenrijk waar je de eerste dagen van april goed kunt skiën en waar de après-ski zeker niet de trekpleister is van het gebied?

null

iSKI op 10 mrt 2020 17:19

We hebben weken geleden al het voornemen genomen om de après-ski sowieso te gaan vermijden, laat staan met de huidige omstandigheden. Mocht iedereen afbuigen door de sluiting van alle après-ski gelegenheden lost dat natuurlijk ook een groot deel van het probleem op, maar bovenstaande plaatje wekt wel de indruk dat er voldoende mensen zijn die daadwerkelijk 0 maatregelen in acht nemen.

*bericht bewerkt door Robert. op 11 mrt 2020 13:35

maar bovenstaande plaatje wekt wel de indruk dat er voldoende mensen zijn die daadwerkelijk 0 maatregelen in acht nemen.

Robert. op 11 mrt 2020 13:33

Misschien wassen ze allemaal hun handen wel? :)

Misschien wassen ze allemaal hun handen wel? :)

tss68nl op 11 mrt 2020 13:59

Met sneeuw! :)

Misschien wassen ze allemaal hun handen wel? :)

tss68nl op 11 mrt 2020 13:59

Met sneeuw! :)

Robert. op 11 mrt 2020 14:00

Zolang het geen gele sneeuw is, is 't goed…

Dag allen, wij vertrekken vanavond tot zondag 15/03 naar Sankt Anton am Arlberg. Denk je dat we onze reis rustig zullen kunnen afmaken? Is het slimmer om een alternatief in Frankrijk te zoeken? We reizen met de mobilehome dus we zijn flexibel.

Dag allen, wij vertrekken vanavond tot zondag 15/03 naar Sankt Anton am Arlberg. Denk je dat we onze reis rustig zullen kunnen afmaken? Is het slimmer om een alternatief in Frankrijk te zoeken? We reizen met de mobilehome dus we zijn flexibel.

skiiiii op 11 mrt 2020 15:06

De eerste gevallen zijn gekend in St Anton. Ben je van plan om veel te gaan après skiën, dan loop je een groter risico. Het zit mijn inziens overal, dus waar je ook heen gaat, je kan het vangen.

null

Dag allen, wij vertrekken vanavond tot zondag 15/03 naar Sankt Anton am Arlberg. Denk je dat we onze reis rustig zullen kunnen afmaken? Is het slimmer om een alternatief in Frankrijk te zoeken? We reizen met de mobilehome dus we zijn flexibel.

skiiiii op 11 mrt 2020 15:06

Gaan jullie voor het skien of apres-skien? De apres ski tenten mogen nog maar max 100 man toelaten. De Mooserwirt is vandaag vrijwillig dicht. Dus even los van het corona risico, is het wel heel anders waarschijnlijk. Overigens kreeg ik door dat Basecamp en Hospiz ‘gewoon’ open zijn/waren, maar dat is geen garantie voor de komende dagen…

@jamsterdam
wat is “have been hired indefinitely”?
uit de context lijkt het dat enkel deze (grotere?) bars voor onbepaalde tijd gesloten zijn

is er ook een duitstalige post (die niet door Google translate gezwierd werd)?

-> indien bovenstaande aanname juist is, lijkt me dit een halve maatregel te zijn: het probleem wordt gewoon verplaatst door meer volk naar kleinere bars te sturen (voor de mensen die het corona-risico nog laag blijven inschatten)

Glide on!

@jamsterdam
wat is "have been hired indefinitely"?
uit de context lijkt het dat enkel deze (grotere?) bars voor onbepaalde tijd gesloten zijn

is er ook een duitstalige post (die niet door Google translate gezwierd werd)?

Vivace op 11 mrt 2020 16:33

Het is hetzelfde bericht als https://www.ischgl.com/news-en alleen dan met een brakke vertaling, terwijl de variant op de website wel een goed vertaalde versie is.

The following aprés-ski bars are closed from now on for an indefinite period of time:
Nevada Alm, Niki’s Stadl, Wedl Alm, Schatzi Bar, Freeride, Kitzloch, Posthörndl, Kuhstall, Niko’s Hexenkuchl, Feuer&Eis-Bar, Ischgler Einkehrschwung (Hotel Alpenglühn), Trofana Alm, Champagner Hütte, Paznauner Taja (the restaurant is open though)

*bericht bewerkt door Robert. op 11 mrt 2020 16:49

Duitstalige post : https://www.ischgl.com/news-de

Gewerbebehördlich bewilligte Aprés-Ski Lokale wurden auf unbestimmte Zeit eingestellt. Dies betrifft folgende Lokale:
Nevada Alm,Niki’s Stadl, Wedl Alm, Schatzi Bar, Freeride, Kitzloch, Posthörndl, Kuhstall, Niko’s Hexenkuchl, Feuer&Eis-Bar, Ischgler Einkehrschwung (Hotel Alpenglühn), Trofana Alm, Champagner Hütte, Paznauner Taja (außer Restaurantbereich)

Begin nu toch wel wat gevolgen te zien.

Inderdaad minder mensen in de lift omhoog, wat een kleine wachtrij gaf vanochtend.

Het restaurant waar we tot nu gegeten hadden in de middag was dicht (alpenhaus) en het restaurant Idalp Panorama had binnen de helft afgesloten. Een tafeltje vinden was een hele opgave. Er mochten maar 100 mensen in, maar door die allemaal boven op elkaar te laten zitten, en met dan nog staande mensen er omheen die op een tafel wachten, lijkt me toch ook niet erg handig. Een beetje uitspreiden lijkt me toch verstandiger.

Begin me af te vragen of ik wel blijf tot zaterdag…

4frank2

Dank voor je info. Is het deel Alp Trida open en kun je naar Samnaun skiën? Kun je buiten bij Kuhstall wel een biertje krijgen of is echt alles dicht?

Er mochten maar 100 mensen in, maar door die allemaal boven op elkaar te laten zitten, en met dan nog staande mensen er omheen die op een tafel wachten, lijkt me toch ook niet erg handig. Een beetje uitspreiden lijkt me toch verstandiger.

Was maar een deel van het restaurant open, waardoor de aanwezigen alsnog gecentreerd plaats moesten nemen?

Was even schrikken vanochtend, de liften naar grens zwitserland op de berg, B2 en B3,waren afgesloten. Dit was echter wegens de wind, later gingen ze open. Denk dat naar Samnaun skien wel kon, maar ben vandaag niet die kant uit geweest.

Ga normaal na het skien terug naar het hotel, heb geen idee van de mogelijke uitgaansmogelijkheden.

Er mochten maar 100 mensen in, maar door die allemaal boven op elkaar te laten zitten, en met dan nog staande mensen er omheen die op een tafel wachten, lijkt me toch ook niet erg handig. Een beetje uitspreiden lijkt me toch verstandiger.

Was maar een deel van het restaurant open, waardoor de aanwezigen alsnog gecentreerd plaats moesten nemen?

Robert. op 11 mrt 2020 17:10

inderdaad

Nee je kan daar geen biertje buiten drinken, want het is volledig dicht. In het centrum kan je wel naar de restaurantjes en terrasjes en het staat daar volledig vol op dit moment.
Vanmorgen was alles dicht richting Zwitserland en een “liftbediende” gaf aan dat dit vanwege Corona was. Maar goed er wordt nu natuurlijk alleen maar gespeculeerd. Ik heb geprobeerd om naar samnaun te skiën vanmiddag, maar vanaf c2 en D2 stond er nog steeds gesperrt dus ik kon er alsnog niet komen.

Wij zijn zaterdag terug gekomen van ischgl met 6 collega’s . Ik en 4 anderen zijn ziek . Hoest , koorts , griep gevoel en keelpijn . Thuis allemaal Uitzieken was de boodschap van de dokter . We zijn wel al wat aan de beterhand … hopelijk zijn we snel terug beter …

Dus Nicolr83 er is echt helemaal niets te doen?
Wij gaan dinsdag maar blijft lastig een keuze te maken. En verder wel alles open op de pistes?

Ja het is wel gezellig maar de bekende apres ski hier in ischgl zijn allemaal gesloten. Je kan wel een terrasje pakken en wat bier en wijntjes drinken maar het is natuurlijk geen apres ski… pistes wisselend vanmorgen zat er een deel dicht en vanmiddag open. Morgen weer afwachten hoe het dan is maar zal een update plaatsen. Verder zijn restaurants etc wel gewoon open. Volg de pagina van ischgl met het laatste nieuws en orf Tirol.

++UPDATE: Neun Personen in Kappl positiv getestet+++
Die Ergebnisse der Abstrichproben zeigen, dass es derzeit in Tirol 15 neue Coronavirus-Erkrankungen gibt. Betroffen sind insgesamt neun Personen in Kappl im Alter zwischen 18 und 27 Jahren, die größtenteils von außerhalb Tirols stammen. Einige von ihnen waren als Ski- und SnowboardlehrerInnen tätig. Auch ein 29-Jähriger Mann aus Völs ist erkrankt, nachdem er die in Ischgl mittlerweile behördlich gesperrte Bar „Kitzloch“ besuchte.
„Auch wenn die Fallzahlen steigen, wird bei jeder einzelnen Erkrankung eine umfassende Nachverfolgung hinsichtlich der Kontaktpersonen vorgenommen. Die betroffenen Personen wurden umgehend isoliert und befinden sich in häuslicher Quarantäne – sie weisen milde Symptome auf“, so Landessanitätsdirektor Franz Katzgraber.

https://www.meinbezirk.at/landeck/c-lokales/coronavirus-weit…

Dank voor de update. Welke bars zijn wel open eventueel ?

Op de ischgl website staat welke bars dicht zijn, de rest is open!

Thanks voor alle updates!

Gaan zelf 28 maart die kant op maar zitten nu sterk in twijfel. Heeft iemand enig idee hoe groot de kans is dat er een negatief reisadvies wordt gegeven?

Ik snap soms niet zo goed dat je ondanks alle berichten wil weten welke bar er wel open is. Ik denk dat thuis blijven nu een beter plan is.

Ik denk dat het thuis een even groot risico gaat worden als daar.
Dus gewoon lekker gaan boarden, weg blijven uit de bars, en eigen bier meenemen.
Of je moest een coronatje willen drinken natuurlijk 😉.
Daarna wel 2 weken van thuis werken zodat ik niemand aansteek.

*bericht bewerkt door Toetie op 11 mrt 2020 18:39

Toetie

Schatzi bar doet nu net of ze een restaurant zijn en draait zachtjes muziek. Je kan dus wel naar binnen.

Maar daar is ook niets de Schatzi bar.
Iemand al gehoord voor hoe lang alles dicht blijft?
Hotel Post open?

Ischgl zal vanaf as zaterdag 14 maart 2 weken lang volledig sluiten.

null

Plaats een reactie