Weerbericht: waarom soms enkel korte termijn beschikbaar

Eigenlijk misschien een technisch vraagje. Waarom is er de ene dag wel en de andere dag niet een weerbericht op langere termijn beschikbaar? Soms zien we maar 6 dagen en soms kan je doorklikken naar weerbericht van 14 dagen. Ik weet dat langere termijn altijd onbetrouwbaarder is, maar de variabiliteit in hoe het aangeboden wordt op de site is iets waar ik al langer van verwonderd ben. Nu dacht ik er eindelijk aan het eens te vragen :)

Technische problemen met de site :-).

De aarde vergaat over 6 dagen. Covid-19 en zo. ;)
Kijk morgen maar eens, dan staat het op 5 dagen.

Bla, bla, bla.

Eigenlijk misschien een technisch vraagje. Waarom is er de ene dag wel en de andere dag niet een weerbericht op langere termijn beschikbaar? Soms zien we maar 6 dagen en soms kan je doorklikken naar weerbericht van 14 dagen. Ik weet dat langere termijn altijd onbetrouwbaarder is, maar de variabiliteit in hoe het aangeboden wordt op de site is iets waar ik al langer van verwonderd ben. Nu dacht ik er eindelijk aan het eens te vragen :)

ThomasDG op 11 mrt 2020 13:59

Is dat niet afhankelijk van wanneer je vertrekt? Vanaf binnen 6 dagen voor vertrek gaat ie naar 6 dagen ofzo. Of is dat toeval in elk geval?

Beetje raar, want dan wil ik juist weten hoe is als ik er ben, niet voordat erheen ga. Misschien optie om handmatig te kunnen switchen tussen 6 en 14 dagen.

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Als t werkt kan je switchen. Maar nu werkt het niet. Ik denk dat het eigen model soms op de langere termijn vastloopt en dat je daarom het niet ziet…

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Plaats een reactie