Snowtopia: skigebiedje bouwen in de zomer

Arnh7 augustus 2020 · 09:00

Tijdens hittegolven snak ik altijd naar de winter terwijl ik me opsluit in mijn huis met alle ramen en rolluiken gesloten. Om die hitte-lockdown wat op te leuken: Snowtopia!

Het is een nieuwe videogame waarin je liften en skipistes kan bouwen. Momenteel is het spel nog in ontwikkeling en zijn de mogelijkheden nog wat beperkt, maar er is al een vrij stabiele demo waarmee ik me al heel wat uren heb vermaakt:https://teafortwogames.itch.io/snowtopia

Deel gerust screenshots van jullie skigebiedjes! :-)

Renemoderator7 augustus 2020 · 09:12

Ik vond dit alleen wel een heel zorgelijke melding toen ik hem wilde openen:

Don't panic, you will always have your towel...
Arnh7 augustus 2020 · 09:46

Dat is raar. Het is een kleine Franse studio die het spel aan het bouwen is, dus lijkt me raar dat ze dat soort data verzamelen. Ik heb het even op de discord groep van de ontwikkelaar nagevraagd.

Mike1239 augustus 2020 · 10:07

Voor niets komt de zon op…

Waah24 augustus 2020 · 19:56

Voor niets komt de zon op…

Mike123 op 24 aug 2020 19:52

Niet zo handig om meteen een conclusie te trekken als je er niets van weet…

Dit is een typsich Apple dingetje. Voor simpele input, zoals scrollen, zoomen etc, heb je dus deze “toetsaanslagen” nodig. Beetje domme manier van werken van Apple, maar het is zoals het is… Apple wil gewoon liever dat je via hun App Store installeert, want dan vangen ze 30%…

Misschien dat het via andere API’s ook kan zonder deze restricties. Maar op zich al best mooi dat ze een Alpha-versie maken voor zowel Apple, Linux als Windows.

Beter uitgelegd door Logitech:https://support.logi.com/hc/en-au/articles/360023203954…

Heb de game op Windows even geinstalleerd. Best grappig gedaan. Je kan 3 soorten liften maken, en je kunt pistes maken. Aan de hand van hoe steil en hoe breed heeft die een bepaalde moeilijkheid (groen-blauw-rood-zwart).

Heel veel diepgang zit er denk ik nog niet in. Maar pistes maken is simpel en snel, best leuk. En als ze er echt game-elementen in maken en meer bergen is dit best een leuke game! Zou helemaal leuk zijn als ze bestaande bergen namaken… en dat je daar je eigen resort kan bouwen.

Werkt momenteel met “vrijwilligers” ipv staff. Tutorial zit geen geld in etc. Dus ben benieuwd hoe ze dat gaan doen. Herfst release lijkt me wat vroeg, maar voor mensen die eigen pistes willen maken, best leuk om eens een avondje aan te spenderen.

*bericht bewerkt door Waah op 24 aug 2020 19:57

Arnh25 augustus 2020 · 11:15

Heel veel diepgang zit er denk ik nog niet in. Maar pistes maken is simpel en snel, best leuk. En als ze er echt game-elementen in maken en meer bergen is dit best een leuke game! Zou helemaal leuk zijn als ze bestaande bergen namaken… en dat je daar je eigen resort kan bouwen.

Werkt momenteel met “vrijwilligers” ipv staff. Tutorial zit geen geld in etc. Dus ben benieuwd hoe ze dat gaan doen. Herfst release lijkt me wat vroeg, maar voor mensen die eigen pistes willen maken, best leuk om eens een avondje aan te spenderen.

Waah op 25 aug 2020 11:11

Idd, nog heel beperkt, maar toch erg vermakelijk. Het zou wel de bedoeling zijn om er een basis economisch systeem achter te stoppen, al willen ze de nadruk leggen op de satisfaction van de skiërs in je resort. De volwaardige game zal meerdere types liften hebben, restaurants, hulpposten, sneeuwruimers, … Maar voorlopig is het dus enkel liften en pistes.

Maar ik deel inderdaad je vrees dat hun doelstelling om in de herfst te releasen wat optimistisch is.

Plaats een reactie